• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5562 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد

ايران و جهان

7 قرباني بر اثر واژگوني اتوبوس در برزيل

در پي تصادف يك دستگاه اتوبوس در ايالت مينا ژرايسِ برزيل، هفت نفر از طرفداران تيم فوتبال كورينتيانس اين كشور جان خود را از دست دادند. به گزارش رويترز، اين اتوبوس حامل هواداران تيم فوتبال كورينتيانس بود كه پس از تماشاي بازي اين تيم مقابل كروزيرو در بلو هوريزونته در حال بازگشت به خانه بودند. بر اساس گزارش‌ها، اين اتوبوس ۴۳ سرنشين داشته كه هفت نفر در اين حادثه جان خود را از دست داده و ۳۶ نفر ديگر نيز زخمي شده‌اند. همچنين از ميان زخمي‌ها ۲۷ نفر به بيمارستان منتقل شدند كه حال يكي از آنها وخيم گزارش شده است. به گفته آتش‌نشانان، راننده اين اتوبوس در ساعت ۲ و ۵۰ دقيقه بامداد كنترل ترمز را از دست داده و اتوبوس واژگون شده است.

قتل جوان 22 ساله با ضربات چاقو

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان البرز از دستگيري قاتل فراري شهروند الوندي در كمتر از 12 ساعت خبر داد. محمد تقي‌زاده گفت: «دو شب پيش سه نفر از افراد غيربومي در شهر الوند بعد از درگيري با يك شهروند در خيابان سهروردي اين شهر با ضربات چاقو يك جوان 22 ساله را مجروح كرده و از محل حادثه متواري مي‌شوند.» او در ادامه گفت: «متاسفانه به دليل شدت ضربات وارده اين جوان در بيمارستان جان خود را از دست مي‌دهد.» دادستان عمومي و انقلاب شهرستان البرز گفت: «بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع دستورات قضايي لازم براي شناسايي و دستگيري فوري عاملان اين جنايت صادر شد و با تلاش ضابطان و نيروي انتظامي و شناسايي محل اختفا، اين افراد در شهر قزوين دستگير شدند.» اين مسوول قضايي گفت: «اين افراد داراي سوابق كيفري متعدد از جمله آدم‌ربايي نيز هستند.» تقي‌زاده گفت: «بعد از دستگيري و بازجويي اين افراد بازسازي صحنه جرم با حضور بازپرس شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان البرز در محل وقوع حادثه انجام شد و متهم به كيفيت و چگونگي قتل اقرار و اعتراف كرد.»

31 كشته و زخمي بر اثر تصادف در تركيه

در پي وقوع سانحه رانندگي براي يك دستگاه اتوبوس در استان يوزغاد تركيه ۳۱ نفر كشته و زخمي شدند. به گزارش شينهوا، رسانه‌هاي محلي تركيه روز گذشته اعلام كردند كه در پي سقوط يك دستگاه اتوبوس به دره‌اي در استان يوزغاد در اين كشور دست‌كم ۱۲ نفر كشته و ۱۹ نفر ديگر زخمي شدند. بر اساس اين گزارش، اين اتوبوس مسافربري از استان سيواس تركيه به سمت استانبول در حال حركت بوده كه به دلايل نامعلومي دچار سانحه شده است. يلماز تونج، وزير دادگستري تركيه گفت كه تحقيقات قضايي در اين زمينه آغاز شده است.

تصادف مرگبار دختر نوجوان با قطار بين شهري در جنوب تهران

يك دختر ۱۶ ساله بر اثر تصادف با قطار بين شهري در جنوب تهران فوت كرد. عصر روز يكشنبه بيست و نهم مرداد ماه، ماموران پليس راه‌آهن مرگ مشكوك دختر نوجواني را در ريل قطار محله نعمت‌آباد به قاضي محمدحسين زارعي، بازپرس ويژه قتل شعبه دوم دادسراي امور جنايي گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيم بررسي صحنه جرم با دستور قاضي جنايي راهي محل حادثه شدند و جسد دختر 16 ساله‌اي را مشاهده كردند كه بر اثر تصادف با قطار بين شهري فوت كرده بود. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد، دختر نوجوان در حال عبور از ريل راه‌آهن بوده كه ناگهان دچار حادثه‌اي تلخ شده و با قطار بين شهري تصادف كرده است.پس از پايان تحقيقات ميداني، با دستور قاضي زارعي از شعبه دوم دادسراي امور جنايي، جسد دختر نوجوان براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات در رابطه با اين حادثه توسط كميسيون بررسي سوانح ريلي آغاز شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون