• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5568 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ شهريور

بررسي كنيم چه ميزان در تحقق عدالت توفيق داشته‌ايم

رييس قوه قضاييه گفت: در فرآيند بازنگري و روزآمدكردن سند تحول قضايي بايد بررسي كنيم كه چه ميزان در گام نخست در راستاي تحقق و گسترش عدالت توفيق داشته‌ايم و براي توفيق بيشتر در گام بعدي، بايد چه دستوركارهايي را دنبال كنيم. به گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، محسني‌اژه‌اي ديروز دوشنبه (۶ شهريور) طي سخناني در نشست شوراي عالي قوه قضاييه، با اشاره به اهميت مقوله عدالت در همه شوون و ساحت‌ها گفت: در فرآيند بازنگري و روزآمدكردن سند تحول قضايي بايد نسبت به تعيين شاخصه‌هاي مقرر و هدف‌گذاري جهت حصول بيش از پيش عدالت در همه شوون و ساحت‌ها، اهتمام داشته باشيم؛ تحقق و گسترش عدالت از اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران است و دستگاه قضايي نيز در اين راستا داراي وظايف و مسووليت‌هاي ذاتي و قانوني است.
محسني‌اژه‌اي افزود: ما در فرآيند بازنگري و روزآمدكردن سند تحول قضايي بايد بررسي كنيم كه چه ميزان در گام نخست در راستاي تحقق و گسترش عدالت توفيق داشته‌ايم و براي توفيق بيشتر در گام بعدي، بايد چه دستوركارهايي را دنبال كنيم؛ اين عدالت‌گستري گاهي مستقيما بايد از ناحيه دستگاه قضايي دنبال شود و گاهي نيز در اين مسير بايد به قواي ديگر كمك و مساعدت كنيم.
رييس قوه قضاييه تصريح كرد: اگر چه يكي از شوون مهم تحقق و گسترش عدالت، فرآيندهاي قضايي و مبحث عدالت در محكمه است؛ اما بايد توجه داشت كه مقوله عدالت‌گستري شامل شوون و ساحت‌هاي مختلفي از جمله عدالت در تقنين، عدالت در اجرا، عدالت در توزيع فرصت‌ها، عدالت اقتصادي، اجتماعي و سياسي نيز مي‌شود. بايد عدالت را به درستي معنا كنيم؛ بايد عنايت داشته باشيم كه هدف ما تحقق و بسط عدالت اسلامي است و اين مقوله فراتر از صرف تحقق عدالت در محكمه است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون