• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5568 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ شهريور

نيويورك‌پست گزارش داد

قاتل بن‌لادن بازداشت شد

اعتماد| نيروي ويژه امريكايي كه به‌طور علني ادعا كرده بود، فردي است كه رهبر سابق القاعده را كشته و با اين ادعا به شهرت رسيد، در تگزاس بازداشت شد.
به گزارش روزنامه نيويورك‌پست، رابرت اونيل ۴۷ساله، عضو سابق نيروهاي ويژه امريكايي در شهر «فريسكو» واقع در ايالت تگزاس بازداشت و به ضرب و جرح و مستي در ملاء عام متهم شد.
در گزارش روزنامه نيويورك‌پست آمده است، اونيل روز شنبه در فريسكو بازداشت و همان روز با وثيقه ۳۵۰۰ دلاري آزاد شد، در حالي كه سوابق زندان فقط اتهام حمله را نشان دادند. اين در حالي است كه اداره پليس فريسكو هنوز در اين باره هيچ اظهارنظري نكرده است.
اونيل كمي پس از آنكه به‌طور عمومي ادعا كرد همان نيروي ويژه‌اي است كه اسامه بن‌لادن، رهبر سابق القاعده را در مه سال ۲۰۱۱ ميلادي در جريان حمله به محل اختفايش در پاكستان كشته است، به شهرت رسيد. وي اين داستان را در كتابش تحت عنوان «اپراتور» كه در سال ۲۰۱۷ ميلادي منتشر شده، بازگو كرده است. انتشار اين كتاب از سوي يكي از اعضاي نيروهاي ويژه امريكايي كه عموما درباره ماموريت‌هاي مخفي خود سكوت مي‌كنند، بسيار جنجال‌‌برانگيز بود. دولت امريكا هرگز اين ادعاي اونيل را تاييد نكرده، اما مت بيسونت، يكي ديگر از اعضاي سابق نيروهاي ويژه امريكايي و دوست اونيل در كتاب خود نوشته كه اين داستان اونيل واقعيت ندارد. بيسونت نوشته است، يكي ديگر از نيروهاي ويژه امريكايي تيراندازي را كه منجر به كشته شدن بن‌لادن شد، انجام داده است. طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، اونيل قبلا هم بازداشت شده است. وي در سال ۲۰۱۶ ميلادي به خاطر آنكه در حين رانندگي خوابش برده بود در مونتانا بازداشت شد. اونيل در آن پرونده ادعاي بي‌گناهي كرد و استدلالش اين بود كه «يك داروي خواب‌آور كه توسط پزشك براي كمك به بي‌خوابي شديد طولاني مدتش تجويز شده، مصرف كرده است.»
دادستان‌ها پس از آنكه متوجه شدند اين جرم به خاطر داروها رخ داده، از اونيل رفع اتهام كردند.
اونيل همچنين در سال ۲۰۲۰ ميلادي پس از انتشار عكسي از خودش در حالي كه در دوران كرونا بدون داشتن ماسك در يك پرواز حضور داشت، از پرواز با خطوط هوايي «دلتا اير» منع شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون