• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5568 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۷ شهريور

به بهانه انتشار شماره بيست و هفتم مجله «وزن دنيا»

«از شعر و سينما» در «راوي» برگزار شد

رويداد «از شعر و سينما» به بهانه انتشار شماره بيست‌و‌هفتم مجله «وزن دنيا» عصر روز جمعه سوم شهريور ۱۴۰۲ در كتاب‌سراي راوي برگزار شد.
عصر روز جمعه رويداد «از شعر و سينما» به ميزباني كتاب‌سراي «راوي» به بهانه انتشار شماره ۲۷ مجله وزن دنيا با حضور ده‌ها تن از علاقه‌مندان به ادبيات و سينماي ايران برگزار شد. شماره جديد وزن دنيا با عنوان «شطرنج باد» در پرونده‌اي ويژه به بررسي پيوند سينما و شعر با دقت در آثار شاعران سينماگري مانند عباس كيارستمي، محمدرضا اصلاني، فروغ فرخزاد، فريدون رهنما، كبري سعيدي (شهرزاد)، بكتاش آبتين، حسين پناهي و... پرداخته است. 
در نشست «از شعر و سينما» آنوشا نيك‌سرشت، از اعضاي تحريريه وزن دنيا و دبير پرونده شاعران سينماگر در ابتداي اين جلسه در سخناني روند شكل‌گيري ايده اين پرونده ويژه را براي حاضران تشريح كرد و نكاتي را درباره مطالب منتشر شده در اين پرونده مطرح كرد. روبرت صافاريان، منتقد سينما و نويسنده و همچنين اميد بلاغتي، كارگردان و منتقد سينما نيز در ادامه به بررسي و تشريح سينماي شاعرانه و نسبت شعر و سينما در آثار سينماي جهان و ايران پرداختند. 
دكتر جواد مجابي؛ نويسنده و شاعر، حافظ موسوي؛ شاعر و منتقد ادبي و گراناز موسوي؛ شاعر و فيلمساز نيز در بخش‌هايي از اين جلسه به شعرخواني براي حضار پرداختند. در پايان اين نشست نيز پوريا سوري، مدير مسوول و صاحب امتياز نشريه وزن دنيا به ذكر نكاتي درباره 4 سال فعاليت اين مجله به عنوان تنها رسانه شعر در ايران پرداخت و از چالش‌هاي پيش روي اين نشريه در سال پنجم فعاليتش سخن گفت. سوري همچنين اعلام كرد كه از پاييز سال جاري، پادكست وزن دنيا به عنوان جديدترين محصول اين مجموعه رسانه‌اي در دسترس علاقه‌مندان به شعر قرار خواهد گرفت.
نشست «از شعر و سينما» كه با حضور بيش از ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان به شعر و هنر برگزار شد ميزبان تعدادي از چهره‌هاي هنري، فرهنگي و ورزشي از جمله بهرام دبيري، سيدعلي صالحي، محمد رحمانيان، بهرام افشار، مسعود فروتن، رضا بهبودي، ناستين مجابي، رشيد كاكاوند، روح‌انگيز كراچي، سحر محمدي بروجردي، وحيد هاشميان، سورن سپانيان، پژمان موسوي و مهراوه فردوسي بود و اجراي اين نشست را محسن بوالحسني؛ شاعر و نويسنده برعهده داشت.
گفتني است كتاب‌سراي راوي كه به تازگي با همكاري نشر بيدگل راه‌اندازي شده است، با مديريت مجتبي جباري، بازيكن اسبق تيم فوتبال استقلال تهران و تيم ملي ايران و همسر ايشان خانم عقيق فراهي در محل موقوفات افشار در جنب موسسه لغتنامه دهخدا فعاليت مي‌كند و در نخستين ماه فعاليت خود ميزبان رويدادهاي فرهنگي بوده و به پاتوقي جديد براي اهالي فرهنگ در تهران بدل شده است. 
«وزن دنيا» رسانه شعر ايران تا به امروز ۲۷ شماره منتشر كرده و پوريا سوري، صابر محمدي و ميترا فردوسي اعضاي شوراي سردبيري آن هستند و مديريت اجرايي آن برعهده محمد‌اسماعيل حق‌پرست است. شايان ذكر است شماره جديد وزن دنيا در هفته سوم شهريور منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون