• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5571 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۱ شهريور

تحليل ليگ و نفرات دعوت شده به تيم ملي در گفت‌وگو با بهزاد داداش‌زاده:

هميشه يكسري بازيكن به تيم ملي تحميل مي‌شود اما بعيد ‌مي‌دانم ‌قلعه‌نويي بخواهد باج بدهد!

چهار هفته از آغاز فصل جديد ليگ برتر گذشت و باتوجه به بازي‌هاي دوستانه تيم ملي بازي‌هاي ليگ به تعويق افتاد.‌ سه تيم مدعي سپاهان و پرسپوليس و استقلال در رتبه اول تا سوم ليگ قرار دارند. البته قابل پيش‌بيني هم بود كه اين تيم‌ها شانس‌هاي اول قهرماني در ليگ باشند. ليگي كه به لحاظ ساختاري و كيفي منتقدان زيادي دارد و با اينكه هزينه‌هاي زيادي در آن مي‌شود اما هر سال خروجي مثبت كمي را از آن شاهد هستيم. براي بررسي وضعيت بازي‌ها در چهار هفته ابتدايي و سه مدعي اول مسابقات و همچنين نفرات دعوت شده به تيم ملي كشورمان با بهزاد داداش‌زاده بازيكن اسبق تيم ملي و تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد‌.

   ‌چهار هفته از بازي‌هاي اين فصل سپري شد، وضعيت ليگ امسال را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
متاسفانه نبود تماشاگران در استاديوم آزادي يك سردي را به ليگ تزريق كرده است. اگرچه پرسپوليس و استقلال در هر شهري كه مهمان تيم‌هاي ديگر هم باشند طرفدار خودشان را دارند اما به لحاظ رواني هميشه هواداران يار دوازدهم اين تيم‌ها بودند كه الان چنين نيست. اين موضوع به لحاظ ساختاري وضعيت ليگ را نشان مي‌دهد!
  ‌از پرسپوليس شروع كنيم كه فقط مقابل ذوب آهن امتياز از دست داد. شرايط اين تيم تا اين مقطع از فصل چطور است؟
خب در مقابل ذوب آهن بازيكنان پرسپوليس به دليل مشكلات مالي آن تمركز لازم را نداشتند. جاي تعجب است چون يك تيم‌ كه قهرمان مي‌شود تا عرقش خشك نشده بايد پاداش قهرماني خود را بگيرد اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداد و دودش به چشم ‌هواداران رفت تا يك سه امتياز حساس از دست برود. در آن بازي بازيكنان‌ تمركز لازم را نداشتند اما خوبي پرسپوليس اين است كه ۹۹درصد شاكله اصلي تيم حفظ شده و فقط كمبود مهاجم ‌دارد كه آن هم بايد يحيي پاسخگو باشد كه چرا عبدي را به تراكتور انتقال داد. هرچه بود عبدي از شم گلزني بالايي برخوردار بود و به درد مي‌خورد. از آن طرف چرا درويش نتوانست با بچه‌ها تسويه كند و از سال قبل هم طلبكارند؟ اينها بايد بررسي شود. ما هرقدر بگوييم آنها كار خودشان را مي‌كنند اما بايد با هواداران كه سرمايه اصلي باشگاه هستند روراست بود. يحيي و درويش هر كدام يك‌جور مشكل داشته باشند دودش به چشم هواداران مي‌رود. اگر حاشيه وارد اين پرسپوليس شود جمع كردنش كار سختي است!
  ‌وضعيت استقلال چطور است؟
الان شرايط آنها هم ‌همين است. با حضور نكونام خيلي مخالفت مي‌شد اما او آمد. اصلا قرار بود يك گزينه ديگر بيايد تا پول‌هاي هنگفتي وارد استقلال شود و  سودهايي به عده‌اي برسد  اما خب اين اتفاق رخ نداد! جواد هم كاپيتان استقلال بوده و بازيكن بزرگي بوده. كسي نمي‌آمد در اين شرايط كار كند. خطير هم هر كي جاي او بود از خدايش بود كه مدير استقلال شود. خطير هم ‌آمد فكر كرد اوضاع خيلي بد نيست اما ديد خيلي بدتر است! متاسفانه چون مربيان و بازيكنان ثبات ندارند، مي‌خواهند بازيكنان موردنظر خودشان را بياورند تا هر قراردادي كه مي‌بندند حق حساب‌ خودشان را بردارند.‌ البته در تمام ‌تيم‌ها همين است و نه فقط براي استقلال! همه‌ دنبال اين هستند كه گزينه‌هاي خودشان را بياورند تا حق حساب بگيرند! الان آنچه مهم و در قانون فوتبال است اينكه سرمربي بايد بازيكن بگيرد نه كه مدير به مربي بازيكن تحميل كند. حالا بايد اينجا با مردم صادق باشند و واقعيت‌ها را بگويند. قبلا هم در مصاحبه‌هايم‌ گفتم خيلي فرق‌ها بين پرسپوليس و استقلال است، يكي اين است: در پرسپوليس اگر بودجه مثلا هزار ميلياردي داشته باشد اول هزينه مي‌كنند بعد جمع‌بندي مي‌كنند و بازيكنان خودشان را مي‌گيرند و در همين كشمكش عده‌اي سود مي‌برند اما در استقلال اگر هزار ميليارد بيايد اول بعضي ها پول خودشان را برمي‌دارند و بعد هزينه مي‌كنند و بازيكن مي‌گيرند و ‌بدهي مي‌گذارند براي  مدير  بعدي!
  ‌با اين حساب به نظر مي‌رسد وضعيت سپاهان‌ بهتر از سرخابي‌هاي پايتخت باشد. ‌اين‌طور نيست؟ 
خب در سپاهان مدير ساكت است ‌كه زرنگي خاص خودش را دارد. اخيرا شنيدم يك بازيكن بلندمدت با يك بازيكن بسته به n ميليارد تومان بعد رفته با همسر بازيكن هم قرارداد بسته و اين ديگر آخرش است! ما هم مثل همه در فضاي مجازي اين چيزها را  مي‌خوانيم!
  ‌البته  قنبرزاده  اين خبر را‌  تكذيب كرد.
حتما تهديدش كردند ديگر! او گفته بود استعفا مي‌دهد اما خب براي حفظ ميز اين مسائل وجود دارد حالا به او گفتند كه حرفش را پس گرفته يا نه نمي‌دانم! اما‌ سپاهان از لحاظ مالي و تيمي خيلي خوب هستند! فكر مي‌كنم امسال شانس اصلي قهرماني هستند. پرسپوليس و استقلال به مشكل خوردند و خودزني مي‌كنند و در اين شرايط تيم‌ ديگر مي‌تواند كارش را پيش ببرد تا  موفق  شود.
  ‌درباره‌ مشكلات ساختاري بايد به كمبود امكانات‌ در داوري‌ها هم اشاره كرد. 
ما چندين سال است كه مي‌گوييم اما نه به حرف من و نه به حرف شما خبرنگارها گوش نمي‌دهند! ما گفتيم باشگاه‌ها منابع و زيرساخت ندارند و VAR نداريم اما كو گوش شنوا؟ كي اصلا پيگيري مي‌كند و اهميت مي‌دهد؟ فقط دروغ و دروغ و‌ دروغ! هميشه مي‌گويند امسال نشد  سال ديگر!  وضعيت بدتر مي‌شود  و  بهتر نمي‌شود!
  ‌در هفته پنجم، دربي پيش رو داريم. بعد از تعطيلي ليگ سرخابي‌ها به مصاف هم مي‌روند. درباره دربي چه نظري داريد؟
هر دو تيم شرايط مساوي دارند. در هر دو تيم مدير و سرمربي با هم مشكل دارند. هر دو تيم به لحاظ مالي مشكل دارند. بازيكنان پول نگرفتند و داغان هستند! فرق‌شان‌ اين است كه پرسپوليس شاكله اصلي را حفظ كرده ‌اما استقلال نه. بدتر از همه اين است كه بازي‌هاي ليگ به خاطر تيم ملي تعطيل شده و از كورس رقابت عقب افتادند. بعد از يك وقفه مي‌خواهند مقابل هم قرار بگيرند و حالا بايد ديد با تماشاگر است يا بدون ‌تماشاگر كه قطعا  بدون  تماشاگر  است!
  ‌دربي  بدون  تماشاگر؟ 
بله؛ كجا  با تماشاگر باشد؟ در آزادي كه نمي‌گذارند.
  نتيجه دربي اگر مساوي شود به نفع سپاهان خواهد شد و در همين ابتداي فصل اين تيم مي‌تواند از ساير مدعيان  جدا  شود.‌
بله؛مساوي به نفع سپاهان است و براي دو تيم هم ‌خوب است اما اگر تيمي شكست بخورد در آن تيم آشوب خواهد شد و اختلافات و‌ مشكلات‌ در تيم بازنده بيشتر و بيشتر مي‌شود.‌
  ‌درباره تيم ‌ملي هم صحبت ‌كنيم. نظر شما درباره ‌نفرات ‌دعوت شده به تيم ‌ملي چيست؟ 
سرمربي اختيار تام ‌دارد هر كسي كه مي‌خواهد دعوت كند. مهم اين است‌ كه آن بازيكن در تيم ملي چطور بازي كند.‌ حالا چرا كنعاني‌زادگان را دعوت نكردند بايد سرمربي يا مدير رسانه بگويد كه چه مشكلاتي دارد!
  ‌گفتند  به ‌ دلايل غيرفني خط  خورده.
متاسفانه الان ‌يك‌سري اتفاقاتي در كشور ما افتاده و‌ همه درگير هستند و تيم ملي بدون كنعاني‌زادگان تفاوتي ندارد اما  براي كنعاني‌زادگان فرق مي‌كند!‌
  ‌سرلك هم‌  دعوت  شد.
سرلك ‌هم ‌براي تيم ‌ملي و ‌هم پرسپوليس بازيكن مفيدي است كه تصميم بر اين شد كه دعوتش كنند.
  ‌جاي بازيكنان ‌ديگر خالي نبود؟
فكر كنم ‌ بعضي‌ها   اضافه  هم  ‌هستند!
  ‌چه  كساني؟ 
متاسفانه ‌بعضي از بازيكنان به يك‌ جاهايي وصل هستند و تحت هر شرايطي دعوت مي‌شوند و‌ يكسري‌ها هم پا به سن گذاشته هستند و بايد خودشان بروند اما فوتبال شيرين است. به من هم بگويند تيم ملي بازي مي‌كني مي‌گويم بله! اما اينها بدانند تيم ملي براي نفر نيست. تيم ‌ملي براي جوانان آينده اين مملكت است. بايد خودشان بروند. نمي‌دانم ‌چه حسابي هست يك‌سري‌ها  هميشه  بايد  باشند!
  ‌منظورتان  اين است  به مربي  بازيكن تحميل مي‌شود؟
قطعا هميشه اين‌طور بوده اما بعيد مي‌دانم قلعه‌نويي توصيه‌پذير باشد و بخواهد باج بدهد اما او هم ‌حتما فكر كرده در اين مقطع يك بازيكن باتجربه به دردش مي‌خورد.
  ‌براي تغيير نسل چه  زمان  مناسبي  است؟ 
براي  بعد  از جام ملت‌ها  خوب  است. 
  ‌در ليگ ما  بازيكناني هستند كه  بتوانند جانشين خوبي  براي  بازيكنان  بزرگ  باشند؟
بله داريم؛ در پرسپوليس و سپاهان و تراكتور و استقلال بازيكنان خوبي هستند كه بايد استفاده شوند. بازيكنانی كه الان هستند هم جايگزين ما شدند ديگر. اگرچه مثل ما هم نبودند و به گرد ما هم‌ نمي‌رسيدند. همين‌جور كه نسل بعدي هم به گرد اينها نمي‌رسد چون ساختار فوتبال هر دهه در حال تغيير است. الان خبري از تكنيك و‌ خلاقيت نيست و‌ همه تيم‌ها با  قلدري  و  جنگندگي كار  مي‌كنند.

    دربي قطعا بدون تماشاگر برگزار مي‌شود! 
    در فوتبال ما مدير و مربي به دنبال بازيكن مي‌روند تا حق حساب خودشان را بگيرند! 
    بعضي‌ها كه به تيم‌ دعوت شدند نفرات اضافه هستند 
    در پرسپوليس اول هزينه مي‌كنند بعد جمع‌بندي مي‌كنند و بازيكنان خودشان را مي‌گيرند و در همين كشمكش عده‌اي سود مي‌برند اما در استقلال اول بعضي ها پول خودشان را برمي‌دارند و بعد هزينه مي‌كنند و بازيكن مي‌گيرند و ‌بدهي مي‌گذارند براي مدير بعدي!
    متاسفانه ‌بعضي از بازيكنان به يك‌ جاهايي وصل هستند و تحت هر شرايطي دعوت مي‌شوند
    اصلا قرار بود يك گزينه ديگر به جلي نكونام بيايد تا پول‌هاي هنگفتي وارد استقلال شود و بخوربخوري در آن باشد اما خب اين  اتفاق رخ  نداد 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها