• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5584 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۳۰ شهريور

انتقادات تند پيشكسوت سرخ‌ها از يحيي، بازيكنان پرسپوليس، درويش و چمن آزادي!

توهين نباشد اما پرسپوليس گله‌اي بازي كرد!

آقاي درويش دست بكش! دخترت را مي‌بري پيش رونالدو كه چه بشود؟ بيرانوند اصلا مصدوم نشده بود!

روزبه دلاور 

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس در اولين بازي خودش در ليگ قهرمانان آسيا در مقابل النصر عربستان شكست خورد. اين مسابقه كه به ميزباني نماينده كشورمان و بدون حضور تماشاگر برگزار مي‌شد تحت‌تاثير حضور كريستيانو رونالدو يكي از ابرستارگان تاريخ دنياي فوتبال قرار داشت! اما شاگردان يحيي‌ گلمحمدي در اين بازي دور از انتظار ظاهر شدند كه يكي از علت‌هاي آن كيفيت بد چمن بازي بود. همچنين مصدوميت بدموقع ترابي و اخراج بچگانه اسدي مزيد بر علت شد تا سرخپوشان تهراني نتوانند روال خوب خودشان را حفظ كنند و در پايان دست خالي به خانه‌هاي‌شان بازگشتند. با بهروز سلطاني يكي‌ از‌ پيشكسوتان‌ پرسپوليس در خصوص اين مسابقه و‌ حواشي پيرامون ‌آن گفت‌وگويي‌ ترتيب داديم‌ كه ‌در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌بازي چطور بود؟

مگر بازي بود؟

‌مي‌خواهيد‌ بگوييد كه نمي‌دانيد پرسپوليس و النصر مقابل هم ‌قرار گرفتند؟‌

(مي‌خندد) آن‌ از زمين چمن‌ ما و آن از ارنج و آن خط تفكر بازيكنان ما. روز قبل بازي با اينكه مي‌دانستم اينها مي‌بازند اما در تلويزيون گفتم كه تيم ‌ما يك بر هيچ مي‌برد! چون مي‌خواستيم به تيم روحيه بدهيم اما به اين فوتبال مي‌گويند يك ‌فوتبال گله‌اي! توهين به شخصي نشود اما با يك اخراج الكي تيم دچار مشكل شد و گوينده هم از بس در مورد همين صدايش را برد بالا كه دقايق آخر بازي صدايش خروسك گرفته بود! كلا دو تا توپ روي دروازه حريف برديم يكي ضربه سر زاهدي كه به بيرون رفت و ديگري هم تك به تكي كه باز هم زاهدي به توپ ‌رسيد و بايد خودش به توپ ضربه مي‌زد ‌اما پاس داد. در كل ما از زمين خودي بيرون‌ نرفتيم. پرسپوليس تمرين نداشت و عضلات هم‌ كش رفت. اگر بازي حذفي بود و مساوي مي‌شد و به ۱۲۰ دقيقه مي‌كشيد يك ‌فاجعه مي‌شد و فكر مي‌كنم‌ خود گل‌محمدي بايد مي‌رفت بازي مي‌كرد! در كنار من يكسري نشسته بودند و بازي را مي‌ديدند و داشتند مي‌خنديدند! يعني النصري‌ها هر كاري مي‌خواستند مي‌كردند. چهره ايراني‌ها را تلويزيون نشان مي‌داد همه ‌داشتند له‌له مي‌زدند و زبان‌شان شش متر آمده بود بيرون. ‌آنها را نشان مي‌داد كه خيلي عادي با پاسكاري‌هاي قشنگ كار مي‌كردند. ‌نه كه ‌مثل ‌ما يك‌ گله مي‌رفتند سمت راست و مي‌رفتند سمت چپ!

‌مشكل چي بود؟

ارنج‌ها اشتباه بود و‌ تعويض‌ها هم‌ اشتباه بود. آخر دو تا گل خورديد دو ‌دقيقه مانده به پايان ‌تعويض مي‌كني؟ در دو دقيقه مي‌خواهي چه كاري انجام ‌دهي؟ معجزه كني؟ آخر در كل فوتبال ما ۱۴، ۱۵ تا مربي بيشتر نداريم كه مي‌چرخند و بحث بعدي درباره بيرانوند است.

‌چي؟

بيرانوند از بهترين‌هاي آسيا است اما او نبايد از آن زاويه دروازه‌اش باز مي‌شد. البته نبايد ناديده بگيريم كه سه، چهار توپ خوب هم گرفت اما در دومي مقصر بود. نكته ديگر اما او گلر شماره يك‌ تيم ‌ملي ما است و قبولش هم داريم اما چرا مي‌گويي كشاله‌ام درد گرفته؟ مي‌خواهي با مردم بازي كني؟ روحيه مردم را خراب كني؟ ما در تمرينات پيشكسوتان بوديم. همه گفتيم گلر دوم جذب شود. مصاحبه كرديم و گفتيم چرا پرسپوليس گلر دوم ندارد اما دنبال چي مي‌گردي؟

‌مي‌گوييد بيرانوند مصدوم نبود؟

اصلا مصدوم نبود و گلري خوبي هم كرد و چند تا توپ خوب هم ‌گرفت.

‌شايد يك ترفندي از جانب كادرفني بود براي اينكه تمركز تيم مقابل را به هم بزنند.

شايد حرف شما درست باشد اما الان در هيچ جاي دنيا اين‌ كار را نمي‌كنند. يك بحثي هم درباره مديريت باشگاه دارم!

‌بفرماييد!

آقاي درويش و آن فردي كه فرش داده اگر آن فرش را مي‌دادند به كهريزك يا محك بهتر نبود؟ رونالدو گرفتار يك فرش است؟ براي آن‌كه فرش را درست كرده خيلي متاسفم! مردم ما خيلي خوشحال مي‌شدند اگر پنج تا سرطاني را كمك درماني مي‌كردند. همانجا به رونالدو مي‌گفتند اين كار را مي‌خواهيم انجام دهيم. نكته بعدي چرا درويش بايد دخترش را ببرد به ديدار رونالدو؟

‌البته استقبال از رونالدو يا ديگر بزرگان فوتبال مرسوم است.

دختر من هم مدير آن هتل بود كه الان استعفا داده اما ببينيد از كوه، دريا و دشت مردم مي‌خواستند رونالدو را ببينند. اين چه وضعش است؟ آن هم از وضعيت چمن. بايد گفت واقعا متاسفم. تمام اين ‌عكس‌ها را هم گرفتند و‌ منتشر كردند. ما كشور دوست و دشمن زياد داريم و‌ اين صحنه، صحنه بدي بود كه رونالدو با ۳۸ سال سن ‌هم ‌ريختند تا ببينندش! خب يك برنامه‌ريزي مي‌كرديد و اين آقا را جايي مي‌نشانديد و‌۲ تا پيشكسوت‌ دعوت مي‌كرديد‌. آقاي درويش چه اشكالي داشت؟ خودم‌ نه اما از رهبري‌فر و‌‌ فنوني‌زاده و چند نفر ديگر دعوت مي‌كرديد به ديدن رونالدو‌ بروند؟ ‌دختر‌ آقاي درويش چي‌ كاره ‌است‌ كه برود‌ ديدن رونالدو؟ ايشان ‌چه سمتي دارند؟‌ كارش چيست؟ بهتر نبود مجتبي‌ محرمي ‌يا چند ‌تا ‌پيشكسوت دعوت مي‌كرد؟ اصلا يك ‌چاي با هم‌ بخورند! در كجاي ‌دنيا ‌اين‌ اتفاقات رخ‌ مي‌دهد؟‌ در ژاپن هم ‌مدير يك باشگاه‌ دختر خودش را مي‌آورد تا با رونالدو ‌عكس بگيرد؟ آقاي درويش! دست بكش از اين كارها! آن ميز براي يك يا دو ماه است. خدا دخترت را برايت نگه دارد اما سوالم اين است ۵ نفر از اين افراد كه جبهه رفتند و زخمي شدند و‌ مجروح جنگي هستند را مي‌برديد.

‌كار خوبي هم كه انجام شد حضور دختر نقاش معلول بود. قبول داريد؟

بله!

‌فكر مي‌كنيد بازيكنان هم تحت‌تاثير حضور رونالدو‌ قرار گرفته بودند؟

بازيكنان ما خوب بودند اما برنامه‌ريزي‌ خوب مي‌خواستند. ‌نه! بازيكنان ما تحت‌تاثير قرار نگرفتند. پله به اين مملكت آمد همين‌طور اوزه بيو‌ و بكن باوئر و خيلي‌ها آمده بودند حالا هم رونالدو آمد. باشگاه بايد برنامه‌ريزي مي‌كرد. شما ببينيد ۵ هزار نفر دنبال اتوبوس بودند! مي‌گفتند شيشه اتوبوس را شكستند يا طرف آمده از شهرستان اتاق گرفته‌ تا شايد رونالدو را ببيند! رونالدو هم بهترين بازيكن دنيا بود و ‌حالا ۳۸ سال سن دارد! كم مانده بود يك‌ چتر پيدا كنند و با چتر بالا بر‌وند به اتاق او برسند! از چمن تا همين تشريفات همه ايراد بود. شما جاي خوب را بگو تا من هم‌ بگويم!

‌شرايط آن‌قدر هم بد نبود چون ‌رونالدو در يك پست اينستاگرامي از هواداران كشورمان‌ تقدير كرد. در ضمن وقتي مردم ما كمتر بازيكني مي‌بينند كه ستاره باشد و به فوتبال ما بيايد بايد حق داد كه از ديدن ابرستاره خوشحال باشند.

بله. اين حرف را قبول دارم. تيم ملي ما با بلغارستان و آنگولا بازي مي‌كند و هيچ تيمي با ما بازي نمي‌كند! نمي‌خواهم وارد سياست شوم اين هم درست كه بازيكن بزرگي است اما ما مي‌توانيم يك برنامه‌ريزي قشنگ داشته باشيم، مي‌توانستيم در يكي از سالن‌هاي مجلل هتل اسپيناس از او‌ خواهش كنيم كه بيايد و مردم با نظم وارد مي‌شدند و چندتا از او سوال و جواب مي‌كردند. اين كار بايد انجام مي‌شد. اما كدام بازيكن وقتي از كشور خارج شده، مي‌گويد به من سخت گذشت؟ بازيكن مجبور است حتي فحش هم مي‌خورد، بگويد شرايط خوب بود! غير از اين مردم ما هم‌ ميهمان‌نواز و در تمام دنيا زبانزد هستند. شادي مردم ما هم اين است اما در شخصيت رونالدو نيست كه بگويد اين ‌كار و آن كار را كردند و ‌بدگويي كند. ما بايد كاري مي‌كرديم تا لذت ببرد. اين به برنامه‌ريزي ما برمي‌گردد.

‌از اين ‌بحث ‌عبور كنيم. با نتيجه‌اي كه به دست آمد چقدر شانس صعود براي پرسپوليس قائل هستيد؟

با اين مهره‌ها فكر نمي‌كنم. ما تا آنجا كه مي‌شد حمايت كرديم اما بازيكناني كه من ديشب ديدم يكسري‌ها كه پير شدند و يكسري‌ها كه تازه آمدند و‌ ناشناخته هستند خوب نبودند. شما مهره‌هاي دهه شصت و هفتاد پرسپوليس را ببينيد. بازيكنان همه ملي‌پوش بودند. اما الان را ببينيد! يك بچه مثل سرلك چه كاري انجام مي‌دهد؟ يا بازيكن گل خالي را پاس مي‌دهد! همه اشتباه! تعويض‌ها اشتباه و ارنج‌ها اشتباه. ما يك هفته تمام گفتيم همه چي خوب است شما بگوييد كي خوب بود؟ خواهش مي‌كنم‌ بنويسيد انتقاد ما سازنده است و‌ انتقاد جنگ نيست. مثلا من فردا نمي‌خواهم بروم ‌جاي بيرانوند باشم كه. آن‌هم از استقبال و آن از چمن و...

‌اما وضعيت بد‌ چمن كه ربطي به كادر فني ندارد!

نه او مقصر نيست اما ارنج او اشتباه بود. ضمن اينكه ‌چمن خراب براي آنها هم ‌بود. اما سوالم اين است چرا نبايد يك‌ چمن خوب براي مملكت ساخت؟ ما اخراجي دوم هم داشتيم كه داور رويش نشد! آقاي اميري بازيكن بزرگي است و كاپيتان است اما چنان فشار به اين ‌بچه ‌آمد كه كشاله‌اش كش آمد. وقتي مي‌گويم فوتبال گله‌اي همين‌ است كه بازيكنان همگي از چپ به راست و از راست به چپ مي‌رفتند دنبال توپ.‌

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون