• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5611 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ آبان

حكم حبس نوازشريف تعليق شد

پاكستان؛ نقطه سرخط

حكم حبس «نوازشريف»، نخست‌وزير پيشين پاكستان مرتبط با پرونده اختلاس مالي موسوم به «العزيزيه» كه طي آن وي به ۱۰ سال زندان محكوم شده بود، تعليق شد. به گزارش رسانه‌هاي پاكستاني، محمد نوازشريف، رهبر حزب مسلم ليگ نواز كه هفته گذشته پس از ۴ سال خارج‌نشيني به پاكستان بازگشت، توانست قبل از ورود به كشور از دادگاه‌ براي جلوگيري از هرگونه بازداشت قرار وثيقه دريافت كند.
بازگشت نوازشريف با اعتراض برخي احزاب پاكستان مبني بر رويكرد گزينشي دادگاه‌ها به پرونده‌هاي وي و نرمش نهادهاي قدرتمند تصميم‌گيرنده در قبال او كه در تكاپوي رسيدن مجدد به قدرت در پاكستان است، همراه است.
رقباي حزب نوازشريف مدعي هستند كه عبور آسان وي از موانع قضايي و خيز مجدد براي رسيدن به قدرت در پاكستان نتيجه تباني نوازشريف با نهادهاي قدرتمند تصميم‌گيرنده در داخل است. در عين حال نخست وزير پيشين پاكستان هرگونه سازش يا طرح پشت پرده را تكذيب كرده و اعلام كرد كه تصميمي براي انتقام از رقباي خود ندارد و تنها به فكر تغيير سرنوشت كشور است. براساس اين گزارش، دولت ايالت پنجاب پاكستان براساس ماده قانون اساسي حكم حبس ۱۰ ساله نوازشريف در پرونده اختلاس مالي العزيزيه را تعليق كرد. همزمان نخست وزير پيشين پاكستان قرار است در جلسه دادگاه ويژه حسابرسي در اسلام‌آباد حاضر شود. اين دادگاه هفته گذشته با صدور قرار وثيقه دستور عدم بازداشت نوازشريف تا تاريخ امروز را داده بود.
وزير اطلاع‌رساني دولت ايالت پنجاب پاكستان اعلام كرد كه كابينه ايالت پنجاب با موافقت با درخواست نوازشريف، مجازات حبس وي را به حالت تعليق درآورد. محمد نوازشريف، رهبر حزب مسلم ليگ نواز كه تا آبان‌ماه ۱۳۹۸ به دليل محكوميت در پرونده‌هاي فساد مالي در زندان به سر مي‌برد، توانست به دليل بيماري و معالجه در خارج از دادگاه‌ قرار وثيقه گرفته و پاكستان را به مقصد لندن ترك كرد. بازگشت نوازشريف به پاكستان در حالي انجام‌ مي‌شود كه برگزاري انتخابات عمومي اين كشور همچنان در هاله‌اي از ابهام است و به‌رغم اعلاميه اخير كميسيون انتخابات پاكستان مبني بر برگزاري انتخابات در هفته آخر ماه ژانويه (۲۰۲۴) برخي احزاب پاكستان نسبت به كارشكني در برگزاري انتخابات ابراز نگراني مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون