• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5611 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ آبان

ژنرال سه ستاره امريكايي در اسراييل چه مي‌كند؟

روزنامه «نيويورك تايمز» گزارش داده كه امريكا شماري از افسران ارتش اين كشور از جمله يك افسر سه ستاره تفنگداران دريايي را براي كمك به طرح عمليات نظامي در نوار غزه به اسراييل فرستاده است.
بنا بر همين گزارش جيمز گلين، افسر سه ستاره تفنگداران دريايي امريكا كه سابقه كمك به نبرد با داعش در عراق را دارد به اسراييل اعزام شده است. مقام‌هاي امريكايي مدعي هستند كه ماموريت نظاميان اين كشور در اسراييل تنها «مشاوره» است و آنها قرار نيست نحوه اجراي عمليات زميني در نوار غزه را تعيين كنند.  به گزارش يورونيوز، سخنگوي پنتاگون تاكيد كرده است كه ارتش اسراييل درنهايت خودش درباره عمليات نظامي در نوار غزه تصميم‌گيري خواهد كرد.  اين درحالي است كه «نيويورك تايمز» دو روز پيش گزارش داده بود كه واشنگتن به اسراييل توصيه كرده است تا اشغال نوار غزه را به تاخير بيندازد.  بنا به همين گزارش دولت جو بايدن، رييس‌جمهوري ايالات‌متحده بر اين باور است كه به زمان بيشتري براي مذاكره بر سر آزادي گروگان‌ها، ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به نوار غزه و پيشگيري از تلفات گسترده در ميان غيرنظاميان نياز است. 
در گزارش جديد اين روزنامه امريكايي آمده است كه مقام‌هاي ارشد دولت جو بايدن بر اين باور هستند كه ارتش اسراييل هنوز آمادگي لازم براي آغاز عمليات نظامي در باريكه غزه را ندارد. 
بنا بر همين گزارش واشنگتن از اينكه اسراييل طرح مشخص نظامي براي رويارويي با حماس در نوار غزه ندارد، نگران است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز گزارش داده كه يكي از ماموريت‌هاي جيمز گلين ارايه مشورت براي پيشگيري از تلفات غيرنظامي در جنگ شهري است. در مقابل آكسيوس به نقل از منابع آگاه گزارش داده است كه جيمز گلين قرار نيست براي نظارت و پيگيري عمليات زميني ارتش اسراييل به حضور خود در سرزمين‌هاي اشغالي ادامه دهد. 
جان كربي، سخنگوي شوراي امنيت ملي امريكا روز دوشنبه اعزام مشاوران نظامي به اسراييل را تاييد كرد هرچند حاضر به تاييد اعزام جيمز گلين نشد. با اين حال به نظر مي‌رسد حضور جيمز گلين در اسراييل نشان‌دهنده نقش كليدي دولت جو بايدن در جنگ اسراييل با حماس و نگراني واشنگتن از تبعات حملات روز هفت اكتبر به اسراييل است.
اسراييل هدف خود در جنگ جاري با حماس را «نابودي» اين جنبش اعلام كرده است. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسراييل پيش از اين هشدار داده بود كه جنگ با حماس «طولاني و دشوار» خواهد بود. با اين حال هنوز مشخص نيست كه اسراييل چه زماني عمليات زميني خود در نوار غزه را آغاز خواهد كرد. 
همچنين لازم به ذكر است جيمز گلين يكي از ۱۴۵ افسر نظامي سه ستاره امريكا است. در ميان تفنگداران دريايي ايالات‌متحده تنها ۱۶ نفر به عنوان افسر سه ستاره در حال خدمت هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون