• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5611 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ آبان

نتايج ورزشكاران ايران در روز دوم بازي پاراآسيايي

ايران با ۴۷ مدال در رده دوم

دومين روز از چهارمين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي از صبح سه‌شنبه، 2 آبان ماه در شهر هانگژو چين آغاز شد و نمايندگان كشورمان در رشته‌هاي مختلف به مصاف حريفان خود رفتند. در رقابت‌هاي پاراقايقراني بازي‌هاي پاراآسيايي هانگژو شهلا بهروزي در رقابت با حريفان خود با يك ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پايان عبور كرد و در رده دوم ايستاد و به مدال نقره دست يافت.
رويا سلطاني در رشته كانو كلاس kl2 در رقابت با حريفان خود با يك ثانيه و ۷۵۲ صدم ثانيه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پايان عبور كرد و در رده سوم ايستاد و به مدال برنز دست يافت. 
اسلام جاهدي در رشته كانو كلاس vl2 در رقابت با حريفان خود با زمان ۵۵ ثانيه و ۷۴۹ هزارم ثانيه و فاصله بيش از ۴ ثانيه نسبت به نفر دوم از خط پايان عبور كرد و در رده اول ايستاد و به مدال طلا دست يافت.
 در فينال مسابقه دوي ۱۰۰ متر كلاس T12 مهرداد مرادي نماينده كشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانيه به مقام قهرماني رسيد و صاحب مدال طلا شد.
الهام صالحي و شهلا جديدي دو بانوي ملي‌پوش پرتاب ديسك ايران در كلاس F54 به ميدان رفتند و موفق به كسب يك مدال طلا و يك مقام چهارمي شدند.
در رقابت پرتاب نيزه كلاس F41 كه هفت ورزشكار حضور داشتند، صادق بيت سياح ملي‌پوش ايران با ركورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست يافت. مسابقات پارادووميداني با كسب مدال طلا توسط پرستو حبيبي ادامه يافت. حبيبي در ماده پرتاب «كلاب» كلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول ركورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرماني‌اش را قطعي كرد. در روز نخست مسابقات پاراوزنه‌برداري رقابت‌هاي دسته ۵۹ كيلوگرم در گروه A برگزار شد كه طي آن محسن بختيار و سيد يوسف يوسفي به رقابت با هفت حريف خود پرداختند و در پايان مدال‌هاي نقره و برنز را از آن ايران كردند. نوبت بعدازظهر در روز دوم مسابقات پارادووميداني در بازي‌هاي پاراآسيايي هانگژو، با رقابت پرش طول كلاس T12 پيگيري شد؛ جايي كه امير خسرواني در بهترين پرش خود ركورد ۷.۱۹ متر را به ثبت رساند و موفق به كسب مدال نقره و مقام نايب قهرماني شد. محمد دلير پارادوچرخه‌سوار كشورمان در تايم تريل انفرادي يك كيلومتر و در كلاس B نابينايان و كم‌بينايان با زمان 1:06.343ثانيه موفق به كسب مدال برنز شد.
در مسابقه پرتاب نيزه كلاس F13 علي پيروج و سجاد نيك‌پرست با حريفاني از هند (۲ نفر)، ژاپن و تايلند رقابت كردند كه در پايان، پيروج با ركورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست يافت. همچنين نيك‌پرست با ركورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نايب‌قهرماني رسيد.
 مهدي برچلو نماينده وزن منهاي ۷۳ كيلوگرم كلاس J1 كشورمان با پيروزي برابر حريف ازبكستاني خود توانست به مدال برنز بازي‌هاي پاراآسيايي هانگژو دست بايد. 
موسي غلامي در وزن منهاي ۹۰ كيلوگرم كلاس J1 پس از استراحت در دور اول، توانست در مرحله يك‌چهارم نهايي حريف اندونزيايي خود را شكست دهد و به نيمه نهايي برسد. او در ادامه حريف ازبك خود را با ضربه فني از پيش رو برداشته و به فينال رسيده بود. او در فينال مغلوب حريفي از چين شد و به مدال نقره رسيد.
فائزه احمدي در فينال تپانچه 10 متر بازي‌هاي پاراآسيايي موفق به كسب مدال طلا شد و ساره جوانمردي در همين بخش در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسيد.
سعيد صادقيانپور نماينده پاراتكواندو ايران در وزن منفي ۶۳ كيلوگرم در فينال به مصاف نماينده مغولستان رفت. او در اين مبارزه با نتيجه ۲ بر ۶ شكست خورد و به مدال نقره پاراتكواندو رسيد. 
روزا ابراهيمي نماينده وزن منفي ۵۷ كيلوگرم پاراتكواندو ايران با شكست حريفش در فينال موفق به كسب اولين طلاي زنان در بازي‌هاي پاراآسيايي شد. او در ديدار فينال مقابل كامليا دوسمالف از قزاقستان با نتيجه ۳۴ بر ۱۵ پيروز شد و به مدال طلا رسيد. 
در ادامه رومينا چمسوركي نماينده وزن منفي ۶۵ كيلوگرم در فينال مقابل يو يينان از چين به روي شياپ چانگ رفت و با نتيجه ۳ بر ۹ شكست خورد و به مدال نقره رسيد‌.
رقابت‌هاي پاراوزنه‌برداري مسابقات دسته ۶۵ كيلوگرم برگزار شد و طي آن امير جعفري كه براي رسيدن به مدال طلا رقيب سرسختي از كشور ميزبان را پيش رو داشت، در حركت اول خود وزنه ۱۹۱ كيلوگرم را مهار كرد و در حركت دوم نيز وزنه ۱۹۳ كيلوگرم را بالاي سر برد. او براي حركت سوم وزنه ۲۰۰ كيلوگرمي را انتخاب و با مهار آن مدال نقره خود را قطعي كرد.
سينا ضيغمي‌نژاد و شاهين ايزديار نمايندگان ايران با ديگر حريفان خود در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادي SM۱۰ به رقابت پرداختند و در پايان با كسب مدال‌هاي نقره و برنز به كار خود پايان دادند. ضيغمي‌نژاد با ثبت زمان 2:24.24 دوم شد و ايزديار با  2:25.94در جايگاه سوم ايستاد.
در فينال شناي 100 متر پروانه كلاس S12 بازي‌هاي پاراآسيايي محمدحسين كريمي با زمان 1:01.47 به مقام سوم رسيد و برنز گرفت. در ابتدا داوران كريمي را به عنوان قهرمان معرفي كرده بودند كه بعدا اصلاح شد و او در جايگاه سوم ايستاد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون