• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5671 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ دي

ماجراي پيشنهاد خارجي سرمربي مستعفي پرسپوليس

يحيي فريب يك ايجنت را خورد؟

هيوا مافي

 

دو، سه روز قبل روز موعود رسيد! راه يحيي و پرسپوليس پس از ۱۴۵۰ روز باز از هم جدا شد! يحيي گل‌محمدي كه در اين ۴ سال حضورش روي نيمكت سرخ‌ها پس از وقوع هر حادثه و مشكل، دست به استعفا و قهرهاي صوري مي‌زد، اين هفته بازهم پس از متوقف شدن تيمش مقابل ساكت، به بهانه شلم‌شوربايي اوضاع تيم‌ و باشگاه و البته از آن مهم‌تر تمديد‌ نكردن ۲ ساله درويش با او، باز با ۲۰۰تا به جاده استعفا زد!
استعفايي كه شايد اگر براي سكاندار هر تيمي رخ ‌مي‌داد، هواداران آن آسمان را به زمين مي‌دوختند و حسابي از آن خشمگين مي‌شدند، اما اينكه گل‌محمدي در اين ماجرا مسبوق به سابقه بود و كارنامه‌اش لبالب پر ‌از استعفا بود سبب شد هواداران خيلي خم به ابرو نياورند و خيال كنند سكاندارشان بازهم پس از چانه‌زني و امتياز گرفتن از درويش، از خر شيطان پايين مي‌آيد و مجدد به كارش ادامه مي‌دهد.
حتي درويش هم مانند همين هواداران خيال مي‌كرد؛ او چنان مطمئن و قاطع پس از اين ماجرا به رسانه‌ها گفت كه با يحيي صحبت مي‌كنم و قطعا او را راضي مي‌كنم برگردد كه سبب شد ديگر كلا ماجراي رفتنش را كن‌لم‌يكن بدانيم!  اما اين‌بار گويا داستان لوس ‌شدن و ناز كردن نبود، معلوم بود يحيي هيچ‌ جوره نمي‌خواست برگردد! و البته باتوجه به اينكه درويش مي‌خواست همه‌جوره با شروط يحيي كنار بيايد ولي او باز گفت اصلا‌ و ابدا نشان مي‌دهد همه اين دلايل بهانه‌اي بيش نبوده و يحيي خيال ديگري در سر براي رفتن داشته است! پيشنهاد خارجي سرمستش كرده بود! گويا پس از كلافگي‌هاي او از شرايط تيمش و بعد از اينكه دست ‌و دلش به‌كار در ايران نمي‌رفته، يكي از رفقايش كه از ايجنت‌هاي حوزه خليج‌فارس است، به او قول جور كردن تيمي عربي را داده و قول داده او را هم به سرنوشت فرهاد برساند! امروز به واسطه يكي از دوستانم در امارات، توانستم با يكي از ايجنت‌هاي نامدار ايراني كه در حيطه امارات و قطر كار مي‌كند، در اينستاگرام ارتباط بگيرم و ماجرا را از او جويا شوم. او كه از زير و بم تمام ترانسفرهاي آنجا خبر دارد، در اين باره گفت: «گويا چند روز قبل يكي از ايجنت‌ها كه از افراد نزديك به سرمربي پرسپوليس است، پيشنهادي وسوسه‌انگيز از ليگ قطر به گل‌محمدي ارايه مي‌كند. پيشنهادي كه البته هنوز رسمي نيست و شايد هم حداقل تا هفته‌هاي آينده شكل جدي به خود نگيرد. با اين حال گل‌محمدي وسوسه شده و از ادامه حضور در پرسپوليس استعفا كرده. به يحيي گفته‌اند از تيمي پيشنهاد داري كه سرمربي‌اش ايراني است كه خب اين به ‌هر دليل سبب وسوسه بيشتر گل‌محمدي شده است كه البته اين تيم تيمي جز الشمال نيست!»
تيم الشمال در ليگ ستارگان، همه ساله نقش آسانسور را بازي مي‌كند و مدام بين ليگ ستارگان و دسته پايين‌تر در رفت و آمد است. اين تيم فصل قبل در پلي‌آف و تنها به دليل تفاضل گل بهتر در ليگ ماند. اين فصل هم تنها هدف الشمال با پويا اسبقي، سرمربي ايراني‌اش بقا در جدول رقابت‌ها است. الشمال تا اينجاي فصل 11 امتياز كسب كرده و با دو تيم پايين‌تر كه سقوط مي‌كنند - معيذر و مرخيه-
 5 و 7 امتياز فاصله دارد. با اين نتايج و ادامه همين روند، الشمال مي‌تواند در ليگ ستارگان قطر بماند. اين تيم يك ملي‌پوش به نام اميد ابراهيمي دراختيار دارد و البته هواداران و مديران باشگاه هم از نتايجي كه كسب شده، رضايت كامل دارند. به همين دليل بعيد است پيشنهاد الشمال به يحيي جدي باشد و به سرانجام برسد. مي‌توان گفت سرمربي پرسپوليس در تله افتاده و به خاطر يك ادعاي بي‌اساس استعفا داده؛ اتفاقي كه شايد در مقطع كنوني از سوي يحيي و مديريت پرسپوليس تكذيب شود اما واقعي است و شايد در روزها و هفته‌هاي آينده اخبار جديدي درباره آن منتشر شود. و البته برسيم به مخلص كلام، اگر اين دوستِ گل‌محمدي سنبه پرزوري نداشته باشد و نتواند يحيي را به قطري‌ها غالب كند، يحيي باخت بسيار عظيمي داده است! اينكه سكان تيمي با ۳۰ ميليون هوادار را ول كني و به خيال يك پيشنهاد غيرقطعي اين‌گونه استعفا دهي مانند همان ضرب‌المثل منشوري قديمي‌هاست كه مي‌گويد «طرف به دريا نرسيده، لباس‌ها را كند!» سرمربي كه چون فرهاد مجيدي، رفيق نيمه راه تيمش شد، مانند او مي‌خواهد چمدان‌ها را به سوي آن سوي خليج‌فارس ببندد و به دومين سكاندار ايراني تبديل شود كه لژيونر شده است! كه البته شايد شانسش مثل فرهاد نباشد و به خيال رفتن به ليگ ستارگان و البته براي دلارهاي عربي، پايش كلا به نيمكت الشمال نرسد و سرش بي‌كلاه بماند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون