• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5715 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۳ اسفند

پشت‌پرده قتل يك مادر و دختر در تهران

بررسي‌هاي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت نشان داد، قاتلان توسط داماد خانواده اجير شدند

مرد جوان وقتي دريافت مادرزن، خواهرزن و همسرش تنها وارثان ارثيه نجومي خانواده هستند دو قاتل اجير كرد تا با كشتن مادرزن و خواهرزنش، تمام اموال به همسرش برسد. اين مرد نام همسرش را نيز در ليست بعدي مرگ گذاشته بود.
ساعت 9 و40 دقيقه صبح يكشنبه 15 بهمن، مرد جواني به خانه نامزدش در حوالي باغ فيض رفت تا با او بيرون برود، اما ناگهان دو مرد را ديد كه صورت‌هاي‌شان را با ماسك پوشانده بودند و از ديوار خانه نامزدش به كوچه پريدند. او با ديدن اين صحنه با تعجب به سمت آنها رفت. مردان ناشناس كه از ديدن مرد جوان غافلگير شده بودند مدعي شدند آبگرمكن خانه طبقه چهارم خراب بوده و براي تعمير آمده‌اند اما هنگام خروج در خانه باز نشده و آنها از ديوار پايين پريدند. از آنجا كه خانه نامزد مرد جوان هم در طبقه چهارم بود و آبگرمكن آنها هيچ مشكلي نداشت همين مساله شك مرد جوان را برانگيخت و وقتي مي‌خواست با آنها درگير شود مردان نقابدار با تهديد چاقو موفق به فرار شدند.  لحظاتي بعد با تماس مرد جوان ماموران كلانتري 140 باغ فيض پس از هماهنگي‌هاي لازم با بازپرس موسي رضازاده وارد خانه شدند. آنها در آشپزخانه با جسد دختر جوان و در پذيرايي با جنازه مادر او مواجه شدند. دور گردن هر دوي آنها روسري پيچيده شده بود و نشان مي‌داد كه هر دو قرباني بر اثر خفگي جان‌شان را از دست داده‌اند. نامزد دختر جوان در تحقيقات گفت: «ما مدتي قبل با هم نامزد كرديم، در زمان كرونا پدرش فوت كرده بود و خواهر ديگرش مدتي بعد با مرد جواني ازدواج كرده بود. وقتي با نامزدم تماس گرفتم و از او خواستم حاضر شود تا با هم بيرون برويم، اما زماني كه مقابل در خانه رسيدم با دو مرد ناشناس روبه‌رو شديم.»
 كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت به بازبيني 20 دوربين مداربسته اطراف محل جنايت پرداختند. دوربين‌ها نشان مي‌داد كه دو مرد نقابدار از خودروي سواري پياده شده و به خانه قربانيان رفتند.
با توجه به اينكه از خانه به جز گوشي‌هاي تلفن همراه قربانيان كه آنها نيز چند خيابان آن طرف‌تر پيدا شده بودند چيزي به سرقت نرفته بود، فرضيه قتل به خاطر سرقت رنگ باخت، اما از آنجا كه درِ ورودي سالم بوده و مردان نقابدار راحت وارد خانه شده بودند، اين احتمال مطرح شد كه آنها براي ساكنان خانه آشنا بودند.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه پدر خانواده مرد ثروتمندي بوده و ميلياردها تومان ملك و املاك داشته و فقط ماهي 500 ميليون تومان اجاره مغازه‌ها و املاكش بوده است. تنها وارثان او نيز 2 دختر و همسرش بودند. با مرگ دختر كوچك و مادرش، تمامي اموال و املاك به دختر ديگر خانواده مي‌رسيد و همين موضوع نظر تيم جنايي را به خود جلب كرد. از سويي بررسي‌ها نشان مي‌داد كه خانواده دختر بزرگ‌تر با ازدواج او و همسرش مخالف بودند. زماني كه حساب‌هاي داماد خانواده مورد بررسي قرار گرفت مشخص شد كه همزمان با جنايت، مبلغ 4 ميليارد و 500 ميليون تومان از حساب او خارج و به حساب مرد ديگري واريز شده است.
اين درحالي بود كه داماد خانواده قبلا رستوران داشته اما در زمان كرونا به خاطر مشكلات كاري ورشكست شده و در حال حاضر در كار خريد و فروش ملك و ماشين بود. با توجه به ورشكستگي او و نياز او به پول و از طرفي اختلافش با قربانيان و همچنين واريز مبلغ زيادي از حسابش درست بعد از جنايت، اين فرضيه مطرح شد كه داماد خانواده افرادي را براي قتل‌ها اجير كرده است.
بدين‌ترتيب تحقيقات روي داماد خانواده متمركز و مشخص شد از 4 ميليارد و 500 هزار تومان، حدود 2.5 ميليارد تومان در حساب مرد جواني مانده و بقيه آن به حساب دو مرد جوان ديگر واريز شده است. اين دو مرد جوان كارگر مردي بودند كه داماد خانواده مبلغ 4 ميليارد و 500 هزار تومان به حسابش ريخته بود اين درحالي بود كه يكي از كارگران بعد از جنايت تهران را ترك كرده و راهي زادگاهش شده بود.
با كنار هم قرار دادن تكه‌هاي پازلي كه تيم جنايي در رابطه با قتل مادر و دختر به دست آورده بودند، مشخص شد كه داماد خانواده به همراه اين سه مرد جوان در اين قتل‌ها دست دارند. از آنجا كه احتمال مي‌رفت با دستگيري هر كدام از آنها، متهمان ديگر از ماجرا باخبر شده و متواري شوند، بازپرس شعبه يازدهم دادسراي امور جنايي تهران دستور اجراي عمليات دستگيري همزمان چهار متهم را صادر كرد. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت، در چهار اكيپ جداگانه متهمان را در چهار نقطه كشور بازداشت كرده و به اداره آگاهي منتقل كردند. متهمان در مواجهه با مدارك پليسي به قتل‌ها اعتراف كرده و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون