• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5751 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

دستگيري مسيحيان معترض به قحطي غزه

 «واي بر شما كه غذا مي‌خوريد در حالي كه ديگران گرسنه‌اند.» اين شعاري بود كه دو صف از كشيشان و مردم مسيحي در ساختمان كنگره امريكا سر مي‌دادند. آنها تا قبل از دستگيري به دست پليس، با بازوان گره ‌كرده بخش دريافت ناهار در سناي امريكا را مسدود و ناهار را به مدت نيم ساعت به تاخير انداختند.
به گزارش «رليجن نيوز»، بين ۵۰ تا ۶۰ معترض كه خواستار آتش‌بس ميان اسراييل و حماس و همچنين كمك به عرضه مواد غذايي در غزه بودند، روز سه‌شنبه ۹ آوريل، در رستوران سناي امريكا دستگير شدند. تظاهرات مسيحيان براي فلسطين آزاد پس از برگزاري مراسم عشاي رباني در محوطه كنگره شكل گرفت.
كشيش نائومي واشنگتن-ليپهرت قبل از رياست بر مراسم عشاي رباني به معترضان گفت: «ما دشمن بي‌عدالتي هستيم و دولت را با امتناع از پذيرش راه و روش آن شرمنده مي‌كنيم.»
رهبران تظاهرات گفتند كه اقدام مستقيم غيرخشونت‌آميز آنها از سنت كتاب مقدس سرچشمه مي‌گيرد و به ماماهايي كه فرمان فرعون براي كشتن نوزادان پسر عبري را رد كردند و حضرت عيسي كه ميز صرافان در معبد را واژگون كرد، اشاره‌ كردند.
بر اساس گزارش‌ها، بيش از ۲۵ كودك در غزه به دليل عوارض ناشي از سوءتغذيه جان خود را از دست داده‌اند. بر همين اساس، سازمان بهداشت جهاني هشدار داده اين منطقه تا ماه مه ممكن است با قحطي تمام عيار مواجه شود.
مقامات سازمان‌هاي بشردوستانه تاكنون از اسراييل خواسته‌اند اجازه دهد مواد غذايي بيشتري وارد غزه شود. پس از حمله هوايي ارتش اسراييل به كاروان جهاني آشپزخانه مركزي در تاريخ اول آوريل كه منجر به كشته شدن ۷ امدادگر بشردوستانه شد، جو بايدن گفت كه اسراييل اقدامات كافي براي محافظت از امدادگران يا غيرنظاميان انجام نداده است و از اسراييل خواست تا براي تسهيل راه‌هاي كمك بشردوستانه تلاش بيشتري كند. اما منتقدان خاطرنشان مي‌كنند كه در همان روز حمله هواپيماي بدون سرنشين به كاروان جهاني، بايدن اجازه‌نامه انتقال هزاران بمب به اسراييل را امضا كرده است.
تظاهرات روز سه‌شنبه منجر به دستگيري دومين گروه بزرگ مسيحيان معترض در ساختمان كنگره شد. پيش از اين حدود ۱۳۰ منونيت در ماه ژانويه به دليل برپايي سرود و تحصن براي آتش‌بس غزه در ساختمان كنگره دستگير شدند. همچنين در ۱۸ اكتبر، بيش از ۳۰۰ معترض كه اكثر آنها يهودي بودند، در تظاهراتي كه توسط سازمان «صداي يهوديان براي صلح» برنامه‌ريزي شده ‌بود، دستگير شدند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون