• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5751 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

نارندرا مودي و ادامه نفرت‌پراكني عليه مسلمانان هند

مخالفان نارندرا مودي مي‌گويند نخست‌وزير اقليت مسلمان را با «سخنان نفرت‌انگيز» و نقض قوانين انتخاباتي هدف قرار داده است.
به گزارش گاردين، نارندرا مودي، نخست وزير هند، در جريان يك گردهمايي تبليغاتي به نفرت‌پراكني عليه مسلمانان متهم شد. او در اين سخنراني مسلمانان را «نفوذي» خواند كه «فرزندان زيادي» دارند و پول‌هاي مردم را كه به سختي به دست آورده‌اند، دريافت مي‌كنند.
اپوزيسيون مودي را متهم كرد كه ۲۰۰ ميليون اقليت مسلمان هند را با نظراتي كه در سخنراني روز يكشنبه در بين راي‌دهندگان در راجستان مطرح كرد، «به ‌طور آشكار» هدف قرار داده است.
هند اكنون در بحبوحه انتخابات عمومي است كه در آن مودي و حزب ملي‌گراي هندو بهاراتيا جاناتا (BJP) به دنبال حضور در قدرت براي بار سوم هستند. راي‌گيري به صورت مرحله‌اي تا اوايل ژوئن ادامه خواهد داشت.
مودي در سخنراني خود مدعي شد كه دولت قبلي به رهبري حزب اصلي مخالف كنگره گفته بود: «مسلمانان حق اول بر ثروت ملت را دارند.» او سپس افزود كه اگر حزب كنگره در انتخابات كنوني پيروز شود، ثروت مردم «در ميان كساني كه فرزندان بيشتري دارند و در بين نفوذي‌ها توزيع خواهد شد.»
اين اظهارات واكنش شديد مخالفان سياسي و جامعه مدني را برانگيخت. آنها مودي را به دامن زدن به تنش‌هاي مذهبي و گسترش توطئه‌هاي دروغين درباره مسلمانان متهم كردند. ماليكارجون خارگ، رييس حزب كنگره، مودي را به «سخنان مشوق نفرت‌پراكني» و نقض قوانين انتخاباتي متهم كرد. حزب كنگره شكايتي را به كميسيون انتخابات تسليم كرد و مدعي شد كه اظهارات «تفرقه‌انگيز و بدخواهانه» نخست‌وزير، «يك جامعه مذهبي خاص» را هدف قرار داده و «نقض آشكار و مستقيم قوانين انتخاباتي» است.
از زماني كه «BJP» در سال ۲۰۱۴ با برنامه ملي هندو به قدرت رسيد، به سياست‌ها و لفاظي‌هايي متهم شده است كه اقليت‌ها، به ‌ويژه مسلمانان كه از سوي دولت و هندوهاي راست در معرض خشونت هستند را هدف قرار مي‌دهد. «BJP» تنها يك نامزد مسلمان دارد كه در اين انتخابات شركت مي‌كند. (دين‌آنلاين) 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون