• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5754 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

پيشكسوتان سرخابي در گفت‌وگو با «اعتماد»

فريبا: بچه‌هاي تيم از رفتن خطير خوشحال شدند!

برزگر: هوادار با اين گراني‌ها به ورزشگاه‌ مي‌آيد، نبايد‌ دل آنها را شكست!

روزبه دلاور 

در هفته ‌بيست‌و‌پنجم‌ مسابقات ليگ برتر استقلال در تبريز مقابل تراكتور متوقف شد و خوش شانس بود كه پرسپوليس نتوانست سپاهان را شكست دهد وگرنه صدر را به رقيب ديرينه واگذار كرده بود. شاگردان نكونام در فاصله پنج بازي مانده به پايان ليگ همچنان با يك امتياز بيشتر نسبت به پرسپوليس صدرنشين هستند و تغيير و‌ تحول در كادر مديريت و حضور بهتاش فريبا در تمرينات اين ‌تيم باعث ‌شد تا با وي در خصوص آخرين وضعيت اين تيم‌گفت‌وگو كنيم. ساعتي بعد از اين بازي دو تيم پرسپوليس و سپاهان در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي اين فصل به مصاف هم رفتند. بازي كه به ال‌كلاسيكوي ايران معروف است، اما حساسيت‌هاي بيش از اندازه مانع از اين شد تا دو تيم بازي جذابي را به نمايش بگذارند. پرسپوليسي‌ها براي رسيدن به صدر و سپاهان براي احاده حيثيت پا به چمن سبز آزادي گذاشتند، اما در پايان گلي رد و بدل نشد تا نه پرسپوليس به هدفش برسد و نه سپاهان! بازي كه حواشي قبل و بعد از آن بيشتر از مسائل فني مورد توجه قرار گرفت. در مورد اين بازي نيز با محمد برزگر، پيشكسوت سرخ‌ها به گفت‌وگو نشستيم. آنچه در ادامه مي‌خوانيد مصاحبه اختصاصي «اعتماد» با اين دو پيشكسوت سرخابي‌هاست.

 

فريبا: همه مخالف تغيير نام استقلال هستيم

چرا بازي استقلال و تراكتور جذاب نشد؟

به خاطر حساسيت براي امتياز ندادن هم اين بازي و هم بازي سپاهان و پرسپوليس جذاب نشد، چون شرايط جدول خيلي حساس و فقط يك امتياز فاصله است براي همين هر تيمي سعي مي‌كرد امتيازش را حفظ كند تا بيشتر عقب نيفتد يا صدر را حفظ كند. براي همين اين دو تا بازي آن‌طور كه دل‌مان مي‌خواست درنيامد.

با توجه به توقف پرسپوليس مقابل سپاهان كسب سه امتياز بازي با تراكتور براي استقلال نتيجه بهتري نبود؟

بله، اگر مي‌برد كه خيلي خوب بود و اختلاف امتيازي زيادتر مي‌شد، اما خب در روزي كه استقلال خوب هم بازي نكرد كلين شيت داشت و يك امتياز را گرفت و‌ فعلا همان يك امتياز وجود دارد و حالا پنج تا بازي ديگر داريم كه خدارا شكر ۴ تاي آن در تهران است و‌ يكي بيرون. هواداران ‌مي‌توانند كمك كنند تا استقلال بتواند شرايط را طوري پيش ببرد كه بازي‌هاي‌مان را ببريم.

استقلال مي‌تواند در ۵ بازي آينده پيروز شود؟

مشخص نمي‌كند، چون بازي آساني وجود ندارد، اما روي كاغذ يك‌سري تيم‌ها براي نيفتادن‌مي جنگند، يك‌سري‌ها براي سهميه و يك‌سري هم براي قهرماني. بازي آسان‌ وجود ندارد، اما شرايط استقلال خوب است و ما‌ هم ديروز سر تمرين بوديم و‌ بچه‌ها خيلي خوب و شاداب تمرين مي‌كردند و همه سرحال هستند. اميدواريم بازي بعد را ببرند تا به بازي‌هاي بعد برسند.

از حضور در تمرين استقلال بگوييد.

روز قبل از آن ختم پدر آقاي بابازاده بود و همه در آنجا بودند و نكونام و علوي هم‌ دعوت كردند كه فردايش سر تمرين حاضر شويم و تيم خودمان بود و رفتيم. خوشبختانه سرخاب، حقدوست و رجبي و بچه‌هاي ديگر بودند. صحبت هم انگيزشي بود و كادرفني هم صحبت‌هاي لازم را كردند و ما هم‌ نمي‌توانيم زياد ورود كنيم. تغييرات بچه‌ها را شاداب كرده بود!

درباره كنار گذاشتن علي خطير چه نظري داريد؟

بايد از خطير هم بابت زحماتي كه كشيد، تشكر كرد، چون مديرعاملي استقلال كار آساني نيست. خب طبيعي است وقتي تيمي مي‌رود زير پوشش هلدينگ، آن هلدينگ ‌هم‌ آدم خودشان را سركار مي‌گذارد. خوشحاليم از اينكه آتيلا هم‌به خانه خودش برگشته و اميدواريم در فصل بعد از هر جهت شرايط براي استقلال بهتر شود.

در اين مقطع حساس تغييرات مديريتي به نفع استقلال است يا به ضرر اين تيم؟

اينكه دست ماها نبود، اما ديروز احساسم بر اين بود كه بچه‌ها از اين وضعيت خوشحال و انگار رها شده بودند. با هر كي هم صحبت مي‌كرديم، خوشحال بودند و خب يك مقداري هم از پول‌شان را گرفته بودند و بحث اقتصادي در فوتبال خيلي مهم است.

درباره عملكرد مديريت‌ جديد چه پيش‌بيني داريد؟

زمان نشان مي‌دهد كه اين گروه جديد چه كاري مي‌توانند انجام‌ دهند.

موافق تغيير نام استقلال هستيد؟

كاملا مخالف هستم. صد درصد مخالفم و استقلال بايد‌ همان استقلال بماند و تغييرات نام به گفته وزير ورزش فرايندي دارد كه بايد طي شود، اما‌ من با هواداران و پيشكسوتان و آتيلا كه صحبت كردم، دوست ندارند نام تيم عوض شود.

صحبت پاياني؟

صحبت خاصي نيست فقط اميدوارم استقلال بتواند امسال قهرمان شود‌.

 

برزگر: حركت عاليشاه بچگانه بود

بازي پرسپوليس و سپاهان به لحاظ فني چطور بود؟

با توجه به اينكه نتيجه بازي استقلال از قبل مشخص شده بود يك استرسي به پرسپوليس وارد شده بود كه تيم بايد ببرد و به صدر برسد. ضمن اينكه بازي با سپاهان هميشه حساس است و براي همين دو تيم نتوانستند بازي قابل قبولي را ارائه دهند. البته پرسپوليس فرصت‌هايي براي گلزني داشت كه از دست داد. سپاهان روند بازي‌اش در اين بازي نسبت به قبل فرق كرده بود.‌ مدافع كناري سپاهان در نيمه فصل اول بالا بازي مي‌كردند و ‌همين باعث شد به قول ما فوتبالي‌ها پشت بخورند! فضاها را در آن مناطق به حريف مي‌دادند،‌ اما در بازي مقابل پرسپوليس مدافعان كناري بيشتر در زمين‌ خودي ماندند و كانال‌هاي كناري را گرفتند و باعث شدند تا پرسپوليس نتواند پشت مدافعان كناري آنها صاحب توپ ‌شود.

اما انتظارات هواداران دو تيم بيشتر بود.

در كل شاهد بازي كسل‌كننده‌اي بوديم. فقط يكي، دو تا سپاهاني‌ها موقعيت داشتند و دو، سه تا هم پرسپوليس.

درباره‌اخراج عاليشاه چه نظري داريد؟

در دقايقي كه پرسپوليس سوار بازي بود و فشار مي‌آورد و‌ حريف كاملا عقب نشسته بود و ديديم كه به لحاظ بدني دچار مشكل شده بودند و گاهي خودشان را روي زمين مي‌انداختند، اين اتفاق افتاد. ‌اما از كاپيتان تيم در آن لحظه و‌ موقعيت كه تيم در آن شرايط نياز به برد دارد يك حركت بچگانه سر زد. از بازيكن با تجربه‌اي مثل عاليشاه بعيد بود، اما بالاخره فوتبال است و نمي‌شود زياد به او خرده گرفت. جو ورزشگاه و استرس در اين شرايط حاكم بود و بازيكن خارجي هم زرنگ‌بازي درآورد و‌ روي اعصاب بازيكن ما راه رفت. بازيكناني كه پول حرفه‌اي مي‌گيرند نبايد با احساسات هواداران بازي كنند اين سه امتياز از نان شب براي پرسپوليس واجب‌تر بود. عاليشاه بايد محيط را ترك مي‌كرد و قضاوت را به داور مي‌سپرد و شايد داستان برعكس مي‌شد.

حساسيت‌ها در بازي‌هاي آخر به اوج مي‌رسد و شايد از اين ‌اتفاقات باز هم‌ رخ دهد.

بله، بازيكنان اصلا نبايد وارد حاشيه شوند، چون هم بازيكن و هم تيم را از گردونه رقابت خارج مي‌كند. هوادار اين همه زحمت مي‌كشد و با حداقل‌ها و با اين شرايط گراني به ورزشگاه مي‌آيد تا تيم ‌خودش را تشويق كند، اما بازيكن بايد روي خودش كار كند و عصبي نشود‌، چون دل اين هوادارها شكسته مي‌شود حالا آسيب به تيم هم ديگر يك بحث جداگانه است.

درباره حواشي رخ داده روي سكوها چه نظري داريد؟

مديران رسانه‌اي تيم‌ها و معاونان و بازيكنان و فضاي مجازي، همه به اين‌موضوعات پرداختند. سپاهاني‌ها در حال فرافكني هستند! آن حركتي كه هوادار سپاهان انجام ‌داد اصلا درست نبود و جو را در فضاي مجازي و رسانه‌ها ملتهب كرد. با آن سربند «يازهرا» آن حركت را كرد! سپاهان تيم خوبي است و نبايد ليدر يا تماشاگرنما داشته باشد كه بيايند به بانوان پرسپوليسي فحاشي كنند. آنها ناموس همه هستند و چه بسا يكي از اقوام آن پيرمرد در بين پرسپوليسي‌ها بود . بايد برخورد كنند با اين ‌پديده‌ها! چون حضور زن‌ها در ورزشگاه‌ها آزاد شده وظيفه مردها سنگين‌تر شده و بايد فرهنگ و اصالت ما را نشان دهند. ما در همه جا ثابت كرده‌ايم با فرهنگ هستيم، اما چند تماشاگرنما مي‌خواهند همه‌ چيز را بر هم بزنند.

پرسپوليس هنوز هم شانس قهرماني دارد؟

بله، يك امتياز اختلاف است و براي پرسپوليس هر بازي حكم يك فينال را دارد و بايد هر بازي سه امتياز را كسب كند و منتظر لغزش استقلال باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون