• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5757 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

سازمان هواپيمايي به گزارش «اعتماد» پاسخ داد

ركورد 27500 پرواز نوروزي در 1403

در پي درج گزارشي درباره وضعيت صنعت هوايي ايران پس از تحريم‌ها و قيمت‌گذاري دستوري، روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري پاسخي به دفتر روزنامه ارسال كرده كه عينا منتشر مي‌شود. 
مدير مسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
 بدين وسيله پيرو انتشار مطلبي در صفحه نخست روزنامه اعتماد با عنوان «هوانوردي ايران در پايان خط؟» در تاريخ دوشنبه 17 ارديبهشت 1403، طبق ماده 23 قانون مطبوعات جوابيه زير ارسال مي‌شود.
مستدعي است دستور فرماييد، مطالب ارايه شده مطابق قانون عينا در همان صفحه و ستون به منظور تنوير افكار عمومي منتشر شود.
  روزنامه اعتماد با انتشار محتوايي مدعي شده است كه بعد از ورود ۱۶ هواپيماي برجامي، اضافه شدن ۵۰ يا ۶۰ هواپيما در دو سال گذشته قابل حس كردن نيست؛ كه براي اطلاع افكار عمومي و اين رسانه توضيحات زير اعلام مي‌شود.
ابتدا در خصوص اينكه «تعداد هواپيماهاي قابل اتكاي ايران ۷ يا ۸ فروند است» اين سوال مطرح مي‌شود كه افزايش 7 درصدي سهم حمل‌ونقل هوايي در سفرهاي نوروزي امسال چگونه حاصل شده است؟
وضعيت ناوگان هوايي كشوري در دولت قبل با وجود تخصيص چندصد ميليون دلار براي هواپيماهاي خريداري شده برجامي به دليل عدم انتخاب صحيح نوع هواپيما و عدم تعهد شركت سازنده در تأمين قطعات به گونه‌اي بود كه در پايان دولت بيشتر اين هواپيماها در طول كمتر از 2سال زمين‌گير 
شدند.
 عملكرد دولت قبل به‌طوري بوده كه در تابستان 1400 در اواخر دولت دوازدهم تعداد هواپيماهاي فعال و در حال ارايه خدمات كمتر از ۱۰۰ فروند بود و اگر آن رويه ادامه پيدا مي‌كرد از صنعت هوانوردي غيرنظامي كشور اثري باقي نمانده بود. اما در دولت سيزدهم با راه‌اندازي نهضت تامين قطعه به منظور جلوگيري از زمين‌گيري هواپيماها با وجود پيچيده‌تر شدن تحريم‌ها اقدامات اساسي در خصوص ارايه خدمات ايمن هوايي صورت گرفت. در دولت سيزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب‌آوري، توسعه، واردات هواپيما و ساخت و توليد هواپيماهاي بومي و همچنين استفاده از توان شركت‌هاي دانش‌بنيان و بدون هيچ گونه تزريق مالي از سوي دولت بيش از 90 فروند ناوگان هوايي وارد كشور شد كه پس از فرايند چك، تعمير و نگهداري 50 فروند هواپيما تاكنون عملياتي شده و مابقي به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد. 
صنعت هوانوردي كشور روزانه هزاران پرواز ايمن به اقصي نقاط دنيا و سراسر كشور دارد كه اين تعداد پرواز با بالاترين استاندارد روز دنيا و با رعايت ايمني كامل در حال خدمت‌رساني به مردم است و در بازه‌هاي زماني متعدد رشد قابل توجهي هم در جابه‌جايي مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستيم. در نوروز 1402 حدود 2ميليون و 900 هزار مسافر جابه‌جا شدند كه در نوروز 1403 اين رقم به بيش از 3ميليون و 500 هزار مسافر با 27هزار و 500 پرواز رسيد كه اين امر حكايت از اين دارد كه واردات هواپيما در دولت سيزدهم جان تازه‌اي به صنعت هوانوردي كشور بخشيده است.
در پايان مجدد تاكيد مي‌شود كه تعداد پروازهاي روزانه در مسيرهاي داخلي و خارجي و افزايش مسافران بخش هوايي در بازه‌هاي زماني مختلف به وضوح نشان مي‌دهد كه چه تعداد هواپيما در حال سرويس‌دهي هستند و آيا واقعا تردد اين تعداد مسافر و اين حجم سفر با ادعاي اين روزنامه كه گفته شده صرفا ۷يا ۸ هواپيماي سالم در ناوگان وجود دارد شدني است؟ از اين رو از روزنامه سراسري اعتماد اين انتظار مي‌رفت كه قبل از انتشار چنين محتوايي، بررسي دقيق‌تر با حفظ اصول حرفه‌اي و انصاف انجام مي‌داد كه چنين محتواي از اساس كذب و غلط را منتشر نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون