• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

از عربستان توضيح بايد خواست

چرا تيم رسانه‌اي ايران بازداشت شده است

بهروز بهزادي

در رسانه‌ها خواندم كه عربستان سعودي خبرنگاران ايراني را بعد از يك هفته بازداشت به كشورمان بازگردانده است. درباره علل بازگرداندن آنان هر چه بيشتر گشتم، كمتر يافتم. 
تنها خواندم كه رييس سازمان صدا و سيما براي استقبال از آنان به فرودگاه رفته و البته گفته است كه «از علت بازداشت و بازگرداندن اين افراد بي‌اطلاعم». او افزوده است: «آنان در حال ضبط قرآن در مسجد النبي بودند.» شبكه خبر ايران هم گزارش كرده است كه اين افراد براي پوشش مراسم حج امسال به عربستان رفته بوده‌اند. گزارش‌هاي ديگري را نيز پيگيري كردم ولي چيزي كه بتواند دليلي براي بازگرداندن يك تيم رسانه‌اي به كشور باشد، نيافتم.
تعجب من زماني بيشتر شد كه هيچ‌گونه پاسخ اعتراضي نه از صدا و سيما و نه از وزارت امورخارجه درباره بازداشت و بازگرداندن تيم رسانه‌اي ايران منتشر نشده است و از آنجا كه ژورناليست‌ها و فيلمبرداران صدا و سيما داراي انجمن حمايتي نيستند، فكر مي‌كنم به‌رغم انتقاد برخي اهالي رسانه در ايران به عملكرد صدا و سيما بايد بگويم كه اين سازمان داراي نيروهاي حرفه‌اي است و بايد اهالي رسانه و انجمن‌هاي رسانه‌اي در چنين مواقعي از اين نيروها دفاع كنند.
اين قلم معتقد است كه ابزارهاي يك رسانه و يك خبرنگار رسانه چه در ساده‌ترين شكل آن و چه در حيطه مولتي مديا قلم، رايانه، دوربين عكاسي و فيلمبرداري و گوشي‌هاي هوشمند براي ارسال گزارش نوشتاري و تصويري است و در جهان امروز كار كردن با هيچ يك از آنان جرم نيست.
گفتني است ژورناليست‌ها در اجراي وظايف اطلاع‌رساني خود بايد امنيت كامل داشته باشند و به همين علت مسوولان امر بايد از دولت عربستان توضيح بخواهند كه چرا تيم رسانه‌اي صدا و سيماي كشورمان را بازداشت كرده و چرا به آنان اجازه ماندن و اجراي وظيفه خبري نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون