• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

نامه سرگشاده نماينده اصلاح‌طلب

متخلفين به ملت معرفي شوند

عبدالكريم حسين‌زاده، نماينده مجلس در نامه‌اي سرگشاده از تأييد بروز تخلف توسط محمدباقر قاليباف و سپردن مسووليت بررسي آن به حراست مجلس خبر داد. عبدالكريم حسين‌زاده، نماينده نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي با انتشار يك نامه سرگشاده در كانال تلگرامي خود خطاب به نمايندگان مجلس خواستار عذرخواهي مجلس از ملت، معرفي متخلفين انتخابات هيات‌رييسه مجلس به مردم و برخورد با آنها شد.وي در اين نامه نسبت به تسري روند اين تخلفات به ديگر فرآيند‌هاي تصميم‌گيري مجلس هشدار داده و تاكيد كرده: «متاسفانه رفتار‌هاي غلطي در جريان اين راي‌گيري وجود داشت كه سكوت درباره آن فقط و فقط راه را براي خطا‌هاي بزرگ‌تر در آينده و خدشه بيشتر به اعتبار مجلس و اعتماد عمومي باز خواهد كرد.»
متن اين نامه سرگشاده به شرح زير است: 
همكاران محترم نماينده، با سلام، برگزاري انتخابات هيات‌رييسه مجلس در اولين قدم پس از افتتاح دوره دوازدهم، با كيفيتي كه انجام شد بايد يك سوال مهم را در ذهن همه ما ايجاد كند؛ پيام چنين انتخاباتي با اين همه حواشي و اشتباهات فاحش در يك كار ساده يعني خواندن راي براي جامعه چيست؟ آيا مجلسي كه نتواند امانتدار راي خود باشد مي‌تواند امانتدار خوبي براي ملت باشد؟ در روز‌هايي كه حواشي اين انتخابات براي برخي از نمايندگان و بسياري از كنشگران سياسي بهانه يك منازعه جناحي جديد و زد و خوردي تازه بود. مساله، اما به زعم من اين است كه در واقعيت اعتبار كل مجلس و حتي كليت بازيگران سياسي در اين رخداد آسيب ديد. بياييد قدري فارغ از نگاه‌هاي جناحي و تعصبات سياسي به اين رويداد بنگريم. بياييد شعار‌هاي انتخاباتي جناح‌هاي مختلف را به ياد بياوريم: ما مي‌خواستيم اعتماد ملي را بازسازي كنيم. بهبودبخش مشروعيت نظام سياسي باشيم. عقلانيت را در مجلس متجسم كنيم. بر ضد فساد و رانت باشيم.در تقابل با ناكارآمدي و سوء مديريت باشيم به دنبال بهبود شفافيت برويم و....اما از شما مي‌پرسم آيا اين اقدام در تضاد با همه اين شعار‌ها و آرمان‌ها نبود و نيست؟عزيزان نماينده!
با آنچه كه رخ داد خودمان به دست خودمان اسباب تشديد آسيب و بي اعتمادي عمومي به نهاد مجلس را فراهم كرديم. بايد بترسيم كه همين روند و اشتباهات در ادامه كار به ديگر فرآيند‌هاي تصميم‌گيري مجلس تسري پيدا كند؛ از انتخاب روساي كميسيون‌ها و راي اعتماد به وزرا گرفته تا تصويب قوانين و راي دادن به بودجه سالانه كشور و نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي.
آنچه رخ داده يك اشتباه كوچك نيست. مجلس نتوانسته يك شمارش ساده آرا را به درستي انجام دهد و مردم حق دارند بپرسند كه چنين مجلسي چطور خواهد توانست كار‌هاي بزرگ‌تري انجام دهد. مردم حق دارند اعتمادشان به ما تضعيف شود.
متاسفانه رفتار‌هاي غلطي در جريان اين راي‌گيري وجود داشت كه سكوت درباره آن فقط و فقط راه را براي خطا‌هاي بزرگ‌تر در آينده و خدشه بيشتر به اعتبار مجلس و اعتماد عمومي باز خواهد كرد.قرار بوده و هست كه مجلس از حق و منافع مردم دفاع كند، حالا كار به جابه‌جا كردن راي خودمان با روش‌هاي ناصواب رسيده؟اگر ما براي مجلس هنوز اندكي اعتبار و براي راي مردم ذره‌اي ارزش قايل باشيم نبايد از اين اتفاق به ظاهر ساده بگذريم. نبايد آنچه كه رخ داده را به اين جريان و آن جريان و اين نماينده و آن نماينده فرو بكاهيم. اعتبار كل مجلس و مهم‌تر از آن عهد ما با مردم و قسم نمايندگي‌مان در اينجا در معرض خطر قرار گرفته است.تنها راه منطقي براي احياء حيثيت مجلس و اعتماد عمومي نسبت به قوه مقننه آن است كه بياييم و همه ما ۲۹۰ نفر به صورت جمعي مسووليت آنچه كه رخ داده را بپذيريم و فارغ از هر نگاه سياسي كمك كنيم تا متخلفين شناسايي و معرفي شده و در نهايت مورد برخورد متناسب قرار بگيرند.چرا كه هم اكنون شائبه بروز تخلف در شمارش آراء و اعلام نتايج آن بسيار جدي است تا حدي كه آقاي قاليباف نيز خطاب به نمايندگان بروز تخلف را تاييد كرده و وعده دادند كه بررسي آن را به حراست بسپرند.امروز حفظ اعتبار و حيثيت جايگاه نمايندگي ملت و شأن قوه مقننه منوط به رفتار غيرجناحي و ملي ما در قبال اين موضوع است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون