• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

نگاهی به کنفرانس‌های خبری داغ سرمربیان سرخابی

اوسمار و نکونام قبل از حساس‌ترین هفته لیگ چه گفتند؟

اوسمار ویرا و جواد نکونام، سرمربیان پرسپولیس و استقلال ظهر جمعه در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان و پیکان حاضر شدند که در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های این دو سرمربی که امروز برای قهرمانی تیم خود را به میدان می‌فرستند، می‌خوانیم.

 

اوسمار: امیدوارم با هواداران جشن قهرمانی بگیریم

اوسمار ویرا، سرمربی سرخپوشان قبل از تقابل با مس رفسنجان گفت: می‌دانم فردا هواداران استادیوم را پر می‌کنند و این مسوولیت ما را بیشتر می‌کند و باید یک بازی زیبا مقابل آنها انجام دهیم. امیدوارم همه هواداران انرژی مثبت خود را بفرستند تا با کسب پیروزی به قهرمانی برسیم.

سرمربی پرسپولیس درباره گرفتن صدر جدول از استقلال گفت: ما در نیم فصل دوم بیشتر امتیاز گرفتیم. ما تلاش زیادی داشتیم تا به هدفی که داریم، برسیم. امیدوارم فردا این اتفاق بیفتد.

اوسمار درباره تزلزل در خط دفاعی پرسپولیس و اینکه آیا این موضوع در بازی فردا مقابل مس رفسنجان خطرناک نیست؟ خاطرنشان کرد: عملکرد یک تیم فقط در یک قسمت زمین نیست و مربوط به همه تیم است. تمرکز ما روی عملکرد کلی تیم و بردن بازی فرداست.

وی درباره صحبت‌های کادرفنی و بازیکنان استقلال و تاثیر آن بر عملکرد تیمش گفت: جواب سوال شما در برخورد بازیکنان و کادر فنی ما در قبال این صحبت‌ها بود که هیچ حرفی نزدند. تیم مقابل حرف فنی داشته باشد جواب می‌دهیم اما درباره مسائل غیرفوتبالی جوابی نمی‌دهیم و کار و عملکردمان همه چیز را نشان می‌دهد.

اوسمار درباره اینکه آیا به پایان تلخ لیگ برای پرسپولیس در صورت نرسیدن به عنوان قهرمانی فکر کرده یا خیر؟ گفت: هیچ‌وقت این فکر در ذهن من و تیم نیامده و فقط به هدف‌مان فکر می‌کنیم. او درباره اینکه اگر بازی فردا را از دست بدهد نیز درباره داوری صحبت نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: دوباره این رویه را ادامه می‌دهم و خواهید دید هر اتفاقی چه به نفع یا ضرر ما بیفتد درباره داوری حرف نمی‌زنم. بازی سختی داریم و امیدواریم امتیاز بازی را بگیریم و جشن قهرمانی را کنار هواداران‌مان برگزار کنیم.

 

نکونام: تا ثانیه آخر برای قهرمانی تلاش‌ می‌کنیم

جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی استقلال و پیکان گفت: آخرین بازی ماست و اهمیت بازی کاملا مشخص است و همه بازیکنان واقف به اهمیت این بازی هستند.

سرمربی استقلال افزود: مقابل تیمی بازی داریم که خوب و قابل احترام است و باتوجه به شرایط جدول احتیاج به امتیاز این بازی دارند. او درباره برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی، گفت: این اتفاق فقط در فوتبال ایران می‌افتد و هیچ جای دنیا به این شکل نیست. دوستانی که روز اول برنامه لیگ را می‌نوشتند باید این فکر را می‌کردند که ما وقتی دو استادیوم بزرگ نداریم که دو تیم بزرگ کشور در آنها بازی کنند نباید چنین برنامه‌ریزی می‌کردند. واقعا خنده‌دار است که تیم ما تا ثانیه آخر برای قهرمانی می‌جنگد اما هوادار در ورزشگاه نداریم. ما نتوانستیم ورزشگاه را تغییر دهیم شاید اگر تیم دیگری بود، می‌توانست این کار را انجام دهد!

نکونام در ادامه در پاسخ به این سوال که برخلاف او که درگیر خیلی از مسائل بوده، سرمربی پرسپولیس آرامش کامل داشته است، خاطرنشان کرد: اگر رقیبان ما در بالای جدول سال بعد نیاز به ۴ بازیکن داشته باشند ما به ۸ بازیکن نیاز داریم، چراکه ما امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و شرایط برابری نداشتیم. طبیعی است وقتی همه چیز به نفع یک کسی باشد. وقتی مربی عوض می‌کنند ببینید بازیکن گرفتند بالای یک میلیون دلار پول دادند. اتفاقات داوری و مدیریتی هم نداشتند خب معلوم است آرام هستند و مشکلی ندارند.

سرمربی استقلال مدعی شد: برای اینکه ما از صدر پایین بیاییم اتفاقاتی افتاد که باورکردنی نبود اما الان همه چیز در آرامش و سکوت است. برنامه ما از روز اول این بود که برای تیم با همه وجود زحمت بکشیم و الان هم خوشحالیم. همه تیم این کار را انجام دادند و تا ثانیه آخر هم می‌جنگیم. امیدواریم که فردا قهرمان شویم. بعد از آن برای سال بعد برنامه‌ریزی می‌کنیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش‌مان را می‌کنیم.

نکونام درباره بازی مس رفسنجان و پرسپولیس و اینکه چقدر امیدوار است شرافت فوتبال حفظ شود؟ گفت: محرم نویدکیا را سال‌هاست می‌شناسم و می‌دانم چطور آدمی است. بازیکنان‌شان هم تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین بازی‌شان را انجام دهند. تمرکز ما روی بازی خودمان است و تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌مان را انجام دهیم باقی آن دیگر دست خداست.

او درباره وضعیت روابط خود با مدیران جدید استقلال، استوری فرهاد مجیدی و اینکه گفته شده دو عضو هیات مدیره جدید موافق ماندن او نیستند، گفت: من قرارداد ۳ ساله با استقلال دارم. از روزی که تغییرات انجام شده آرامش داریم و می‌دانیم تمرکزمان فقط باید روی فوتبال باشد. کاملا تمرکز داریم. اینکه سال بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد ما جلسه داشتیم و حتی با بازیکنان مدنظرمان برای فصل بعد صحبت کردیم. قطعا بعد بازی آخر دنبال نهایی کردن قراردادها هستیم. صحبت رسمی همین است که گفتم. از این صحبت‌ها در فوتبال‌مان زیاد داشته‌ایم.

نکونام درباره اینکه امسال انرژی زیادی بابت مسائل غیر از فوتبال صرف کرده است، گفت: از روزی که مدیریت جدید آمده از حق و حقوق استقلال دفاع می‌کنند اما قبل از آن من و کادر فنی و بازیکنان درگیر این جنگ نابرابر بودیم. از روزی که تغییرات شده این کار انجام می‌شود و واقعا پیگیر هستند. من از آقایان عسگری، شهریاری و سمیعی ممنونم که کنار ما بودند تا ما آرامش داشته باشیم.

سرمربی استقلال، درباره اظهارات برخی بازیکنان استقلال بعد از بازی با نساجی در مورد بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان که مشاهده نکرده‌اند، گفت: بازیکن قطعا بعد بازی ناراحت است و تحت تاثیر اتفاقات قرار می‌گیرد. می‌توانند صحبت کنند. ما با فولاد، پرسپولیس را در زمین خودمان بردیم؛ بعد از بازی به جای اینکه فنی حرف بزنند، گفتند ما را می‌خواستند این‌طور کنند و آن‌طور. بعد از بازی ببینيد چه کار کردند؟ یک‌ نفر فنی حرف نزد و نگفت که یک موقعیت هم نداشتند. خب چرا فنی حرف نزدند؟ چون شرایط جدول برای آنها سخت بود. این شرایط در فوتبال طبیعی است. هر کس نسبت به شرایطی که دارد حرف می‌زند. یک بخش این بود که ما بد بودیم و حواس‌مان به نتیجه تیم دیگر بود که نتیجه روی سکوها اعلام می‌شد. شرایطی پیش آمده که ناراحت‌کننده بوده است و بازیکن هم حق دارد حرف بزند. هر تیمی حق دارد از خود دفاع کند.

وی در پایان گفت: اولا اینکه آخر فصل قطعا برای ما شیرین تمام می‌شود. مگر آرسنال دوم شد ناکام بود؟ نه. به هر حال منچسترسیتی شرایط بهتری داشت و قهرمان شد. امسال روز اول کسی فکر نمی‌کرد که حتی بین ۳ تیم برتر باشیم. مربیان خارجی شناخته شده این نظر را داشتند اما با همت بازیكنان باشگاه و کادر توانستیم به این موفقیت برسیم. شاید یک تیم به جام برسد اما ما شرایط سختی داشتیم و واقعا از جان مایه گذاشتیم. هواداران ما سنگ تمام گذاشتند. به عشق آنها آمدم و تا آخر می‌جنگم. برنامه ما برای سال بعد هم این است ‌که یک تیم خوب ببندیم. صحبت این بوده که یک تیم خوب در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون