• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5781 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۷ خرداد

ورود پرونده فساد در فوتبال به فاز جديد

افشاريان بازداشت شد، سه باشگاه ديگر درگير شدند

پرونده فساد در فوتبال كه از چند ماه پيش باز شد ولي به دليل اتفاقاتي كه در كشور رخ داد مدتي از تيتر رسانه‌ها دور مانده بود وارد فاز تازه‌اي شده است. 
به گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته برخي رسانه‌ها از جمله خبرگزاري ايسنا اعلام كردند خداداد افشاريان رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال و عضو هيات رييسه فدراسيون در رابطه با همين پرونده فساد بازداشت شده است. افشاريان و سهيل مهدي، رييس كميته برگزاري مسابقات سازمان ليگ دو تن از مديران ارشد فدراسيون فوتبال بودند كه از همان ابتدا نام‌شان در اين پرونده شنيده شده بود. آنها چندي قبل از سمت خود استعفا دادند. چندي بعد نام فريبرز محمودزاده مشاور مهدي تاج رييس فدراسيون و مسوول وقت ليگ دسته اول نيز به اين فهرست اضافه شد.  طبق اعلام خبرگزاري‌ها 5 متهم ديگر اين پرونده نيز احضار شده و براي برخي از آنها قرار وثيقه صادر شده است.  هم‌زمان خبرگزاري تسنيم اعلام كرد پاي سه باشگاه صنعتي ديگر نيز در پرونده فساد در فوتبال باز و مشخص شده ابعاد ماجرا بسيار بزرگ‌تر از يك باشگاه است و محدود به سال 1400 نمي‌شود. تسنيم نوشت: «پيشرفت تحقيقات موجب ورود سه باشگاه صنعتي ديگر به پرونده شده و بر همين اساس انتظار مي‌رود به زودي ابعاد تازه‌اي از اين پرونده روشن شود. بر اين اساس، بررسي موضوع فساد در فوتبال ديگر محدود به شهر رفسنجان و استان كرمان و محدوده سال 1400 نخواهد بود و عوامل متخلف در برخي ديگر از استان‌هاي كشور در سال‌هاي بعد نيز  وارد  روند تحقيقات خواهند  شد.»
اينكه پرونده فساد در فوتبال ايران محدود به باشگاه مس و سال 1400 نمي‌شود خبري است كه روزنامه اعتماد در تاريخ 29 ارديبهشت منتشر كرد. در آن گزارش كه با عنوان «جزييات تازه از فساد در فوتبال» منتشر شد، آمده بود: «اول از همه بايد گفت منابع مطلعي از نهادهاي مختلف به خبرنگار «اعتماد» اطلاع دادند ماجرا به هيچ عنوان محدود به سال 1400 نمي‌شود و درست در زماني متوقف شده است كه نهادهاي امنيتي و قضايي نسبت به ماجرا حساس شده‌اند. در واقع بايد گفت باندي كه در اين زمينه شكل گرفته بود هرگز خودشان را محدود به يك فصل و چند بازي نكردند... اخبار رسيده به خبرنگار «اعتماد» حاكي از آن است كه مديران ديگري از فدراسيون، باشگاه مورد نظر و افراد رسانه‌اي به اين پرونده لينك هستند.... طبق اطلاعات رسيده به خبرنگار «اعتماد» پرونده باز شده نخستين قطعه يك دومينو است كه حالا افتاده و پشت بند آن قطعات ديگر هم خواهد افتاد. طبق اين اطلاعات، پرونده يك باشگاه معدني ديگر توسط نهادهاي قضايي امنيتي استان مربوطه در شرف اقدام است. همين طور اسناد و مدارك چند باشگاه صنعتي نيز زير ذره‌بين قرار گرفته و پرونده‌هايي در مورد‌ آن شكل خواهد گرفت.» اما طبق شنيده‌ها نكات تازه‌اي كه مي‌توان به اين مورد و در رابطه با پرونده‌هاي جديد اضافه كرد شامل اين موارد مي‌شود. باشگاه‌هايي كه پاي‌شان در پرونده فساد باز شده باشگاه‌هايي هستند كه در سال گذشته با تغيير مديريت روبه‌رو شدند و مديران جديد با بررسي اسناد مالي باشگاه در زمان مديريت قبل از خودشان دچار ابهام شدند. اين درست همان اتفاقي است كه در باشگاه مس رفسنجان رخ داد. يعني بعد از تغيير و تحول مديريتي، مدير جديد نسبت به اتفاقات رخ داده پيش از خودش در باشگاه واكنش نشان داد. نكته دوم اينكه خداداد افشاريان و سهيل مهدي تنها مديران ارشد فدراسيون نيستند كه پاي‌شان به اين پرونده باز شده است. فدراسيون حتما در روزها و هفته‌هاي آينده چه در بخش مديريتي چه در بخش هيات رييسه دچار چالش‌هاي جديدي خواهد شد. و نكته سوم اينكه طبق اطلاعات به دست آمده احتمالا تعداد زيادي چهره بسيار سرشناس فوتبالي را براي مدت طولاني در فوتبال  نخواهيم  ديد! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون