• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5784 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۱ خرداد

مسعود پزشكيان؛ كسي كه مثل هيچ كس نيست

علي آهنگر

در سال ۱۳۷۳ همسر و يك فرزندش در سانحه تصادف جان باختند. همسري كه مانند خودش پزشك بود و چهار فرزند داشت. در وفاداري‌اش همين بس كه تاكنون ازدواج ديگري نكرد، چرا كه او كسي است كه مثل هيچ كس نيست. 
متولد ماه مهر است آن هم هفتم ماه مهر. در روز ۷ ماه هفت به دنيا آمد. عدد هفت در فرهنگ و ادبيات ايراني نيكو است.
گفتم دعاي دولت او وِردِ حافظ است
گفت اين دعا ملايك هفت آسمان كنند
شايد اين زماني است كه مشتري و مه در آسمان سرنوشت ايران قران كنند، چراكه قران مشتري و مه سعد اكبر است و نام اين متولد ماه مهر مسعود است. چه نيكويي‌هاي دل‌نشان و ارجمندي است و از قضا او پزشك است. طبيب است. به ياد داريم كه حال ايران خوب نيست. به طبيب آشنا با جمله علت‌ها نياز دارد. 
با جامعه دانشگاهي با تمام وجودش آشناست. استاد، دانشجو و دانشگاه را مي‌داند و مي‌شناسد. 
اقوام ايراني از ترك و كرد و بلوچ و عرب را با عمق جانش درك مي‌كند و خود از همين اقوام رسته است.
چهار دوره نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي او را به تمام اركان كشور آشنا و دخيل ساخته است. قوه مقننه را با تمام جزييات و ويژگي‌هايش مي‌شناسد. او مهم‌ترين ركن اداره كشور يعني برنامه و بودجه را مي‌‌داند چيست. به عنوان يك دوره معاون وزير و در يك دوره وزير دولت، اقدامات اجرايي و دولت را به خوبي درك مي‌كند و مي‌داند دولت و قوه مجريه چيست و چه مشكلاتي دارد. چه كسي است كه اين همه ويژگي، دانش و تجربه را يكجا در خود گرد آورده باشد. 
مسعود پزشكيان مي‌داند موانع و مشكلاتي كه امروز در راه معيشت، رشد و توسعه كشور وجود دارد، كدام‌ها هستند. او با بدنه تكنوكرات‌هاي كشور كار مي‌كند. او رييس‌جمهور رفع موانع كشور در سطح بين‌الملل، گفت‌وگو با جهان و تغيير ريل سياست خارجي كشور در همراهي با ديگر اركان كشور است. به دليل محاسن اخلاقي، پاكدستي، تدين و آزادمنشي كه دارد، همه اركان كشور با او در همدلي و همراهي و ميل به همكاري هستند. متولد ماه مهر آيا مي‌تواند با ايجاد همدلي و تموج امواج مشاركت مردمي در بالاترين سطح، قران ماه و مشتري و سعد اكبر را بر آسمان ايران بتاباند؟ 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون