• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5789 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد

مانشافت افتتاحيه يورو را به قتلگاه اسكاتلند بدل كرد

آلمان تيمي به نظر مي‌رسد كه قصد دارد تاريخ خود را بنويسد

آزمون‌هاي سخت‌تري پيش رو خواهد داشت، اما ميزبان يورو 2024 در تخريب اسكاتلند به طرز وحشيانه‌اي كارآمد به نظر رسيد.
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردين، چيزي در مورد افسانه‌ها وجود دارد: آنها نبايد از قبل معني داشته باشند. آنها تازه شروع مي‌كنند و به‌طور ضمني ما اين فرض را مي‌پذيريم، هر چند دور از ذهن. يك شاهزاده ظالم توسط زني گدا كه گرز مسحور شده‌اي به دوش مي‌كشد به يك جانور ترسناك تبديل مي‌شود. كشور ميزبان مضطرب با شكست‌هاي وحشتناك در تورنمنت‌هاي قبلي، بازي افتتاحيه خود را در 20 دقيقه اول بازي به پايان مي‌رساند.
به تبع آن آتش‌بازي در شهرهاي سراسر آلمان به راه افتاد، همان‌طور كه هواداران غوغا مي‌كردند، مي‌توانستيد ملتي را حس كنيد كه آرام آرام و با خوشحالي با واقعيت جديد خود كنار مي‌آيد. واقعيتي كه در آن حقارت‌هاي گذشته زير انبوهي از خاطرات تازه مدفون شد. طي اين 90 دقيقه وحشيانه كارآمد، آلمان حس آرامش امپراتوري خود را دوباره كشف كرد.
آيا آلمان خود را تحميل كرد يا اسكاتلند به آنها اجازه داد؟ شايد اعداد و ارقام سرنخي ارايه دهند: بدون شوت به سمت دروازه، فقط دو لمس در محوطه جريمه آلمان، 111 كيلومتر دوندگي به 102 كيلومتر، 655 پاس به 193 پاس. گرانت هانلي كه در نيمه دوم به زمين آمد، 8 لمس در 47 دقيقه داشت. يك جابه‌جايي دفاعي طولاني و زمان زياد براي تعقيب توپ: بله، همه انتظار داشتند. اما فقدان جاه‌طلبي اساسي، ناتواني در عبور دادن توپ از هافبك‌هاي با استعداد و وارد كردن آن به مناطق خطرناك: براي اسكاتلند اين يك زخم كاملا خودساخته بود.
بنابراين وقتي نوبت به كل مسابقات مي‌رسد، احتمالا ارزش دارد كه در مورد آلمان قضاوت نكنيم تا زماني كه آنها با تيمي روبه‌رو شوند كه حداقل توانايي‌هاي لازم براي تقابل داشته باشد. چيزي كه در حال حاضر مي‌توانيم بگوييم، اين است كه تسليم‌كننده بازگشته است، گزينه‌هاي زيادي روي توپ وجود دارد، الگوهاي حمله به خوبي توسط يكي از معدود مربيان واقعا نخبه در رقابت طراحي شده است. حتي مانوئل نوير شب خوبي را پشت سر گذاشت.
در قلب زمين همه‌ چيز، مثل هميشه، توني كروس بود. در تلويزيون بخش زيادي از متخصصان روي اين موضوع متمركز بودند كه اسكاتلند چگونه مي‌توانست كروس را از بازي خارج كند. آيا بازيكنان اسكاتلند به فضاي او حمله مي‌كنند و روي توپ فشار مي‌آورند؟ اما تقابل با كروس، هرگز به اين سادگي نيست. 
در سمت راست، جاشوا كيميش خستگي‌ناپذير بود. زماني بود كه كيميش خود را كروس جديد تصور مي‌كرد، ژنرال هافبك مركزي جديد نسل جديد آلمان. اما هيچ ‌وقت براي او خوب پيش نرفت. 
اما جمعه شب هر دو آنجا بودند، كيميش در حال دويدن بود و كروس او را ديد و توپ در يك قوس عريض فرود آمد و فلوريان ويرتس در حال دويدن به سمت محوطه جريمه بود و كيميش او را پيدا كرد و او دروازه را گشود.
آلمان در بهترين بازي خود با آن ضربات مرگبار نشان داد يك مدعي است. 
سه گل در نيمه نخست و يك بازيكن اخراجي براي اسكاتلند ثابت مي‌كرد در نيمه دوم شكست‌سنگین‌تری در انتظارشان خواهد بود. آلمان لروي سانه را به ميدان آورد. اسكاتلند كني مك لين را به ميدان آورد. آلمان نيكلاس فولكروگ را به ميدان آورد. اسكاتلند امي مك دونالد را به خدمت گرفت. آلمان توماس مولر را به ميدان آورد. اسكاتلند فالكرك را. هواداران اسكاتلند سرود سركشي خواندند. آلمان منتظر ماند تا متوقف شود و سپس دوباره گل زد.
 در اينجا آلمان تيمي به نظر مي‌رسيد كه با تاريخ تمام شده و بيش از هر چيز مصمم به نوشتن يك صفحه جديد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون