• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5793 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲ تير

محمدرضا زادمهر در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مربي خارجي هم زمان مي‌خواهد هم هزينه‌بر است فقط يحيي!

اشتباه داوري در سرنوشت جام حذفي تاثيرگذار است نه در ليگ

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، اوضاع پرسپوليس چندان خوب نيست، چراكه اوسمار مربي موفق اين تيم جدا شده و فعلا هم خبري از مربي جديد نيست. از طرفي بعضي بازيكنان اين تيم كه نقش تعيين‌كننده‌اي در قهرماني فصل پيش داشتند ساز جدايي كوك كردند و هواداران نگران اين وضعيت هستند.‌ قرمزپوشان پايتخت كه فصل آينده يكي از نمايندگان فوتبال ما در ليگ ‌نخبگان هستند فعلا در آمپاس به سر مي‌برند و بايد ديد چه زماني از اين شرايط خارج ‌خواهند شد. براي بررسي وضعيت اين روزهاي پرسپوليس با محمدرضا زادمهر يكي از‌ پيشكسوتان‌‌ قديمي اين باشگاه تماس گرفتيم كه در ادامه ‌چكيده‌اي از اين گپ و گفت را مي‌خوانيد.

 

خبر تازه‌اي از پرسپوليس داريد؟

در همين حد كه مثل يك علاقه‌مند و هوادار ما هم اخبار را از طريق روزنامه‌ها و سايت‌ها دنبال مي‌كنيم.

بعضي از بازيكنان پرسپوليس استوري منتشر كردند و از وضعيت مال شاكي هستند. در اين خصوص چه نظري داريد؟

اطلاعاتي در اين‌ زمينه ندارم‌، چون فرصت نكردم ‌اين چيزها را ببينم‌ و بخوانم، ‌اما آنچه مي‌دانم پرسپوليس بايد در ليگ ‌نخبگان آسيا شركت كند و مجهز شود، چون در آنجا تمام ‌تيم‌ها بازيكنان‌ خوب و حرفه‌اي و‌ امكانات خوبي دارند. اگر مي‌خواهيم ‌با آنها مبارزه كنيم بايد در شرايط نزديك به آنها باشيم.‌اميدوارم ‌مديريت‌ باشگاه و مجموعه فوتبال به اين دو تا تيم ‌كمك‌هاي ويژه داشته باشند، ‌چون ‌نمايندگان فوتبال‌ ما در آسيا هستند.‌

‌درباره فسخ بيرانوند با پرسپوليس صحبتي داريد؟

نمي‌‌دانم! اما بيرانوند گلر شناخته شده و با تجربه‌اي در سطح آسياست. بايد حفظش كنند. بازيكنان هم زحمت كشيدند و باوجود پيشنهاد بيشتر كه به خيلي از اين بازيكنان دادند، ماندند. حداقل قول‌هايي دادند بايد عمل كنند.‌

به عنوان فردي كه در گذشته هم عضو هيات‌مديره پرسپوليس‌بوديد، تحت فشار گذاشتن مديريت توسط بازيكنان را كار صحيحي‌ مي‌دانيد؟

خير، اما باشگاه بايد وقتي حرف مي‌زند ‌پاي آن بماند و تعهداتش را پرداخت كند.‌ديگر همه چي حرفه‌اي شده و بايد حرفه‌اي رفتار كرد.‌البته گفتم من دور هستم‌ و نمي‌دانم ‌الان در آنجا شرايطي وجود دارد. تنها به عنوان يك پيشكسوت و علاقه‌مند به اين تيم‌ آرزو مي‌كنم كه مشكلات‌ اين تيم برطرف شود.‌شوخي نيست اين تيم ‌نزديك ‌به پنجاه ميليون هوادار دارد و نبايد اين هواداران به هر طريقي آزرده شوند.

جدايي اوسمار را چطور توصيف مي‌كنيد؟

او ادامه‌دهنده راه آقا يحيي بود و به بهترين شكل ممكن تيم را اداره كرد و‌ نتايج‌ خوبي گرفت.هم‌ اوسمار و‌ هم يحيي كار مهمي را انجام ‌دادند، چون حفظ قهرماني از قهرماني سخت‌تر است. الان هم ‌يكي از گزينه‌هاي‌خوب براي پرسپوليس مي‌تواند خود يحيي باشد!

بين گزينه‌هاي داخلي و خارجي نظر شما مربي ايراني است؟

صد درصد يحيي را تاييد مي‌كنم! نه كه مربي خارجي بد باشد، اما تا بيايد بازيكنان را بشناسد زمان مي‌خواهد و هزينه‌بر است. اما يحيي شناخت كاملي از تيم‌ دارد و امتحانش را پس داده است. در هر صورت حيف است از اين‌ پتانسيلي كه باشگاه دارد، استفاده نكند.

براي بازي‌هاي ليگ نخبگان آسيا چه ابزاري براي موفقيت پرسپوليس لازم است؟

از شرايط درون تيم بي‌اطلاعم، اما باشگاه مي‌تواند از مربي امتحان پس داده استفاده كند وگرنه مربي خارجي پول و امكانات فراوان مي‌خواهد. بله. شما برويد‌ مورينيو را بياوريد هيچ ‌كسي نمي‌تواند ايرادي بگيرد، ‌اما شرايط و ساختار را هم بايد فراهم كرد. ضمن اينكه به لحاظ بازيكن هم بايد تيم را تقويت كرد.

سوال آخر درباره قهرماني پرسپوليس است كه حرف و حديث‌ها درباره آن توسط بعضي‌ها هنوز عنوان مي‌شود. نظر شما در اين باره چيست؟

در جام‌ حذفي اگر يك داور اشتباه مي‌كند، مي‌تواند سرنوشت ‌آن جام‌ عوض شود، اما در ليگ كه دوره‌اي برگزار مي‌شود شك نكنيد تيم‌ها سرجاي خودشان قرار مي‌گيرند.‌حالا يك بازي ممكن است اشتباهي به سود يا ضرر يك تيم بگيرند، اما در مجموع تيم قهرمان و سقوط كرده سر جاي خودشان قرار مي‌گيرند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها