• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5798 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۹ تير

آغاز مرحله حذفی یورو

فوتبال در اروپا گرم‌تر از روزهای تابستان!

به گزارش «اعتماد»، شانزده تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا مشخص شد و دور حذفی این رقابت‌ها از امروز شنبه شروع می‌شود. تا به اینجای کار و بعد از برگزاری ۳۶ مسابقه و به ثمر رسیدن ۸۱ گل، تنها ۸ تیم از گردونه رقابت کنار رفته‌اند که حذف کرواسی مهم‌ترین اتفاق در مرحله گروهی بود و حالا با برگزاری ۱۵ مسابقه تکلیف قهرمان یورو ۲۰۲۴ را مشخص خواهد کرد. نکته دیگر اینکه تمام مدعیان (جز اسپانیا) حداقل در یک مسابقه دچار لغزش شده‌اند و به نظر می‌رسد با غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین رقابت ممکن در جام پرهیجان آلمان روبه‌رو باشیم. در ادامه نگاهی به دیدارهای این مرحله از مسابقات انداختیم.

 

سويیس- ایتالیا؛ شنبه،30: ۱۹

آلمان- دانمارک؛ شنبه،30: ۲۲

انگلیس- اسلواکی؛ یکشنبه،30: ۱۹

اسپانیا- گرجستان؛ یکشنبه،30: ۲۲

فرانسه- بلژیک؛ دوشنبه،30: ۱۹

پرتغال- اسلوونی؛ دوشنبه،30: ۲۲

رومانی- هلند؛ سه‌شنبه،30: ۱۹

اتریش- ترکیه؛ سه‌شنبه،30: ۲۲

اسپانیا تنها تیم این مرحله از مسابقات است که در هر سه مسابقه‌اش در مرحله گروهی پیروز شده آن‌هم در گروهی که ایتالیا و کرواسی هم حضور داشتند، اما حضور ترکیه پس از ۱۶ سال در این مرحله و همچنین شگفتی‌سازی گرجستان و اسلوونی و اسلواکی و رومانی از نکات قابل ذکر این مرحله به حساب می‌آید. در جدول گلزنان این مسابقات هم سورپرایز داریم! گئورگس میکائوتادزه از گرجستان تا به اینجا با ۳ گل زده و بالاتر از خاکپو، مارین، شرانز، موسیالا و فولکروگ (۲) برترین گلزن مسابقات است! جایزه‌ برترین گلزن این رقابت‌ها دراختیار پاتریک شیک و کریستیانو رونالدو قرار گرفت که هر کدام موفق شدند ۵ گل به ثمر برسانند، اما در این دوره و تا این لحظه خبری از گلزنی رونالدو نشده است! کریستیانو رونالدو در ۷ مسابقه آخر خود در جام‌های معتبر به گل نرسیده و بهترین عملکردش در جام پاس گل به برونو فرناندس بود. امباپه و لواندوفسکی جز از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی نشده‌اند و جود بلینگام بعد از ضربه سر به صربستان دیگر خبری از او نیست! هری کین هم همین‌طور خاموش مانده و لوکا مودریچ خیلی زود با کرواسی راهی خانه شد!

شاید ستاره‌های خاموش این رقابت‌ها منتظر شروع مراحل حذفی بودند و از مرحله یک‌هشتم نهایی شاهد گرم شدن موتور آنها باشیم!

شاید هم مثل یورو ۲۰۰۴ باید منتظر یک شگفتی بزرگ باشیم! البته طبق محاسبات آماری ابررایانه «اوپتا» در این مرحله خبری از شگفتی نخواهد بود و تیم‌های ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، پرتغال، هلند و اتریش هشت تیم پایانی مسابقات خواهند بود، اما همه می‌دانند در فوتبال، رایانه‌ها بازی نمی‌کنند و در مستطیل سبز هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد. باید منتظر بمانیم تا شروع این مرحله که گرمای آن کمتر از این روزهای تابستانی نیست و ببینیم درنهایت چه اتفاقاتی در سرزمین ژرمن‌ها رخ می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون