• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5802 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير

تشريح گزارش عملكرد 33 ماهه دولت سيزدهم در شبكه تلويزيوني استان مركزي

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي باختر باحضور در برنامه «پرسش» شبكه تلويزيوني آفتاب استان مركزي با هدف بيان عملكرد 33 ماهه دولت سيزدهم به پرسش‌هاي مجري برنامه در خصوص برنامه‌هاي مديريت مصرف بهينه انرژي الكتريكي، وظايف و عملكرد شركت برق منطقه‌اي باختر پرداخت.  به گزارش دفتر روابط عمومي شركت برق منطقه‌اي باختر «مجتبي داودآبادي» با حضور در برنامه تلويزيوني پرسش در شبكه استان مركزي، با اشاره به اينكه وظيفه اصلي برق منطقه‌اي باختر، انتقال و تامين انرژي الكتريكي است، اظهار كرد: استان‌هاي مركزي، همدان و لرستان تحت پوشش اين شركت بوده و تقريبا وسعت جغرافيايي اين سه استان ۷۷ هزار كيلومتر مربع است. وي با بيان اينكه در برق منطقه‌اي، انرژي از مبادي توليد از جمله نيروگاه‌ها يا شركت‌هاي همسايه و مجاور دريافت و در نهايت دو كار با اين انرژي انجام مي‌شود، افزود: ۴۳ صنعت سنگين در اين منطقه وجود دارد كه مصرف بالايي دارند كه انرژي، مستقيما براي مصرف تحويل آنها داده مي‌شود. همچنين بخشي از انرژي نيز تحويل شركت‌هاي توزيع اين سه استان مي‌شود و اين شركت‌ها انرژي را به مصرف كننده مي‌رسانند. داودآبادي ادامه داد: در اين مدت 33 ماه عمر دولت سيزدهم 2162 كيلومتر خط انتقال و فوق توزيع و نزديك به 20 هزار مگاولت آمپر به ظرفيت پست‌هاي انتقال و فوق توزيع و 127 مورد بهبود شبكه در كشور احداث شده است كه حدودا نزديك به 48 همت اعتبار هزينه شده است. وي در ادامه گفت: در حوزه استان مركزي 10 ايستگاه فشار قوي بزرگ و 5 پروژه بزرگ خط به ميزان 330 مگاولت آمپر به ظرفيت پست‌هاي فشار قوي اين استان در دولت سيزدهم با اعتباري بالغ بر يكهزار ميليارد تومان احداث شده است.
وي با اشاره به اقدامات اين شركت در خصوص بهينه‌سازي شبكه فشار قوي برق گفت: اقدامات بسيار مهمي در خصوص بهينه‌سازي انجام شده كه موجب پايداري شبكه انتقال و فوق توزيع شده به ‌طوري كه پايداري شبكه ما 99/99 درصد است و تقريبا خاموشي ناخواسته نداشته‌ايم.
وي در زمينه اقدامات مديريت مصرف در حوزه صنعت برق در دولت سيزدهم گفت: از سال ۱۴۰۰ ناترازي در توليد و مصرف برق ايجاد شد، همچنين در اين سال به دليل عدم برنامه‌ريزي مناسب در فصل تابستان ۱۴۰۰ خاموشي خانگي، صنعت و تجاري را تجربه كرديم و با قطعي برق ناخواسته، مردم آزرده شدند. اين تجربه سبب شد در زمان شروع به كار دولت سيزدهم، برنامه تابستان ۱۴۰۱ تنظيم شود كه در اين راستا ۱۰۰ برنامه در سه بخش تنظيم و تدوين شد و خوشبختانه با اجراي اين برنامه سبب شد هيچ قطعي تحميلي ايجاد نشود و تابستان 1401 تقريبا نارضايتي به حداقل برسد.
مديرعامل برق منطقه‌اي باختر با اشاره به انرژي‌هاي تجديدپذير اضافه كرد: در اين حوزه اقدامات خوبي در حال انجام است و كار بزرگي به ويژه در استان مركزي آغاز شده. در حال حاضر تقريبا بزرگ‌ترين نيروگاه خورشيدي كشور به ميزان 100 مگاوات در شهرستان محلات در حال ساخت است كه فعلا 10 مگاوات آن به بهره‌برداري رسيده است.
وي افزود: در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير، تاكنون تجهيزات وارداتي بوده است، اما اكنون در استان مركزي در شهرستان خمين شركت مانا انرژي پاك، صفر تا ۱۰۰ پنل خورشيدي را توليد مي‌كند كه فاز اول اين شركت در سال1401 با حضور رييس‌جمهور شهيد به ظرفيت 500 مگاوات افتتاح شد و فاز دوم آن نيز در هفته گذشته با حضور وزير نيرو به ظرفيت 1800 مگاوات افتتاح شد كه در مجموع 2300 مگاوات پنل خورشيدي در اين كارخانه در استان مركزي توليد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون