• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5803 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير

خبرنگار« اعتماد» از استقبال پرشور مردم استان‌هاي آذربايجان غربي و كرمانشاه گزارش مي‌دهد

همه می‌آییم برای ایران

پزشكيان در جمع مردم اروميه: بايد با دنيا آشتي كنيم پزشكيان در جمع مردم كرمانشاه: كاري مي‌كنيم كه همه مردم در اداره مملكت دخيل باشند نه يك گروه خاص

گروه سياسي

سرعت تحولات و رخدادها در فاصله دو روز مانده به موعد رسمي انتخابات در دور دوم به انداز‌ه‌اي افزايش يافته كه در عرض يك روز پزشكيان صبح روز چهارشنبه ابتدا راهي كرمانشاه مي‌شود و در ورزشگاه آزادي اين شهر با مردم ملاقات و گفت‌وگو مي‌كند. سپس راهي اروميه مي‌شود تا به قرار با مردم اروميه در ساعت 2بعدازظهر برسد! اما اين پايان كار نيست، قرار بعدي پزشكيان با هوادارانش در تهران و ورزشگاه حيدرنياست. نهايتا قرار است اعضاي ستاد پزشكيان در ديدار چهره به چهره و رو در رو با مردم مطالبات آنها را شنيده و درباره ضرورت مشاركت در انتخابات گفت‌وگو كنند. در اين ميان نكته عجيب اينكه سعيد جليلي هم در روز چهارشنبه به فاصله نيم ساعت پس از پزشكيان راهي كرمانشاه مي‌شود، اما راويان مي‌گويند استقبال مردم كرمانشاه از جليلي به هيچ عنوان در حد و اندازه استقبال چند ده هزار نفري از پزشكيان نبوده است. پزشكيان بلافاصله پس از حضور در كرمانشاه راهي گلزار شهدا مي‌شود و با شهداي گلگون كفن ايران، تجديد عهد مي‌كند. سپس راهي ورزشگاه آزادي اين شهر شده و با مردم ديدار مي‌كند. استقبال مردم اروميه از پزشكيان، اما به اندازه‌اي وسيع است كه حتي خود مسعود پزشكيان را نيز شگفت‌زده مي‌كند. مردم اروميه و ساير شهرهاي استان آذربايجان غربي، يكصدا پزشكيان را فرياد زده و او را طلب مي‌كنند! زماني كه خبرنگار اعتماد از پزشكيان مي‌پرسد: آيا پيش‌بيني مي‌كرديد، چنين استقبالي از شما شود؟ او مي‌گويد: «حقيقتش توقع چنين استقبال فراگيري را نداشتم. مي‌دانستم كه مردم اروميه به من لطف دارند و همراه من خواهند بود، اما چنين شور و نشاط فراگيري را در شهر توقع نداشتم.»

كاري مي‌كنم كه همه در اداره مملكت دخيل باشند نه يك گروه خاص

مسعود پزشكيان در آخرين روز تبليغات انتخاباتي در دور دوم انتخابات رياست‌جمهوري چهاردهم به كرمانشاه رفت.نامزد انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينكه تلاش كنيد مردم پاي صندوق‌هاي راي بيايند و كسي با صندوق قهر نكند، گفت: گروهي خيال مي‌كنند كشور را مي‌توان با ۱۵ درصد مردم اداره كرد، اينها خيال خام است، با يك گروه محدود و دستچين شده نمي‌توان كشور را اداره كرد، كشور متعلق به همه مردم آن است، عهد من با شما اين است كه همه مردم را در اداره كشور دخيل خواهم كرد.

وي در بدو ورود به فرودگاه اين استان مورد استقبال مردم و برخي فعالان سياسي محلي قرار گرفت. پزشكيان در مسير حضور در گلزار شهداي كرمانشاه با مرور خاطرات خود از اين استان گفت: سال ۶۵ و ۶۶ در بيمارستان‌هاي كرمانشاه براي كمك به مجروحان جنگ حضور داشتم. وي در نخستين برنامه‌اش در شهر كرمانشاه به گلزار شهدا و بر سر مزار آيت‌الله اشرفي‌اصفهاني رفت. پزشكيان پس از حضور در گلزار شهدا به سالن آزادي و در جمع پرشور حاميان خود رفت. پزشكيان در ورزشگاه آزادي كرمانشاه گفت: اينجا مجددا اعلام مي‌كنم سردار سليماني يك قهرمان ملي و افتخار جهاني است. وي با بيان اينكه شما مردماني هستيد كه حكومت به وجود شما مي‌تواند پايدار باشد، اگر شما نباشيد ما معني نداريم، گفت: شور و شوق شما را كه مي‌بينم بار سنگين مسووليت را با تمام وجود احساس مي‌كنم‌. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه به شما دروغ نخواهم گفت، گفت: ما كاري خواهيم كرد كه همه مردم در اداره مملكت دخيل باشند نه يك عده و گروه خاص. اگر با قدرت شما ما به قدرت رسيديم؛ مشكلات كارمندان، كشاورزان، كولبران، بازنشستگان، دختران، جوانان و همه كساني كه در اين مملكت هستند را پيگيري خواهيم كرد. ما در مقابل حرف‌هاي‌مان در پيشگاه شما، شهدا و خداي شهدا مسووليم و بايد پاسخگو باشيم‌، قول مي‌دهم كه پاسخگو باشم. وي با بيان اينكه قول مي‌دهم ايران ما به جايي برسد كه جوانان، دختران و پيران ما حسرت آن طرف خاك را نخورند، گفت: ما مي‌توانيم مملكت را طوري بسازيم كه ديگران به ما نگاه كنند نه اينكه حسرت بيگانگان را بخوريم. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: تلاش كنيد مردم پاي صندوق‌هاي راي بيايند و كسي با صندوق قهر نكند. پزشكيان عنوان كرد: كاري خواهيم كرد كه ايران ما به جايي برسد كه جوانان، دختران و زنان به رونق كشور كمك كنند. ما مي‌توانيم براي كشور پلي بسازيم كه ديگران با حسرت به ما نگاه كنند. من پيگير مشكلات شما خواهم بود و مطمئن باشيد از ظرفيت متخصصان، كارشناسان و همه ايرانيان براي حل مشكلات كشور استفاده خواهم كرد. وي يادآور شد: گروهي خيال مي‌كنند كشور را مي‌توان با ۱۵ درصد مردم اداره كرد، اينها خيال خام است، با يك گروه محدود و دستچين شده نمي‌توان كشور را اداره كرد، كشور متعلق به همه مردم آن است، عهد من با شما اين است كه همه مردم را در اداره كشور دخيل خواهم كرد.

پزشكيان در جمع مردم اروميه: ما بايد با دنيا آشتي كنيم

مسعود پزشكيان، كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در آخرين سفر استاني خود به اروميه، نكات مهمي را يادآور شد. استقبال مردم اروميه از پزشكيان تاريخي و كم نظير بود. مردم مركز استان آذربايجان شرقي از اقشار و طيف‌هاي مختلف در تمام مسير فرودگاه تا ورزشگاه شهيد رجايي اين شهر حضور داشته و با اهداي گل و لبخند، فرزند ايران را تا ورزشگاه اسكورت كردند. نهايتا هم در ورزشگاه ده‌ها هزار تن از مردم اين شهر با پرچم‌هايي كه روي آن شعارهايي چون «براي ايران »درج شده بود، فرياد حمايت از پزشكيان را سر دادند.

پزشكيان هم براي مردم اين شهر سنگ تمام گذاشت و گفت: كشور را رها نكنيد، پاي كار كشور بياييد تا همراه هم حق اين مردم را از قلدران اين جامعه پس بگيريم.

او خطاب به برخي بداخلاقي‌هاي رقبا گفت: به اسم شهادت فكر مي‌كنند همه مانند خودشان انقلابي هستند و بقيه ضد انقلابي بوده. مردم ايران انقلابي هستند. من از اين همه شور و شوق و اظهار محبت شما شرمنده هستم. شما بزرگ هستيد. من فرزند اين خاكم، از محله، كوچه‌ها و دره‌ها براي من خاطره است.اما شما مطمئن باشيد من به عنوان فرزند آذربايجان هيچ ‌وقت به شما دروغ نخواهم گفت.

او ادامه داد: من با شما هميشه صادق خواهم بود. آناني كه در اين كشور طوري حرف مي‌زنند و جور ديگر عمل مي‌كنند ما ثابت خواهيم كرد كه هميشه صاف و صادق خواهيم بود و پشت مردم را هيچ‌ وقت خالي نخواهيم كرد و حق مردم خود را با قدرت از قلدران جامعه خواهيم گرفت. ما صداي بي‌صدايان خواهيم بود، صداي محرومان خواهيم بود . ما نوكر مردم خود خواهيم بود. با بستن مرزها و جنگيدن با دنيا به جايي نخواهيم رسيد، با دنيا بايد آشتي كرد.

پزشكيان با اشاره به اينكه ما از عزيزان نيروي انتظامي، ارتش، سپاه و نيروهاي امنيتي و از همه عزيزان دفاع خواهيم كرد، گفت: در مناظرات آقايان ادعا مي‌كردند كه برنامه دارند و وقتي گفتيم بگويند برنامه آنها چيست؛ جهت‌گيري مي‌كردند و مي‌گفتند ما مي‌خواهيم اين كار را كنيم. افرادي كه يك اداره را اداره نكردند، مي‌خواهند مملكت را اداره كنند. آنها مدعي هستند ما با مردم نيستيم در صورتي كه ما نوكر و از درون اين مردم هستيم. عده‌اي در جاهاي بسته نشستند و براي خود، حكومت تشكيل دادند . برادران ،رسول خدا وقتي مكه را فتح كرد؛ سخنراني كرد و اين سخنراني پيام بسيار حياتي داشت؛ تمام انسان‌ها به اندازه يك شانه برابر هستند و هيچ نيتي ندارند مگر بر تقوا. ما مردم اين منطقه و تمام كساني كه در اينجا زندگي مي‌كنند «ترك، كرد، ارمني، يهودي، زرتشتي و از هر قوم و ملتي» همه با هم برادريم. پزشكيان يادآور شد: مردم شما شاهد بوديد، نام شهدا را مصادره كردند كه بگويند فقط خودشان انقلابي هستند، شهداي ملت ايران را مصادره كردند و به نام آنها مردم را خودي و ناخودي كردند، در حالي كه اين انقلاب متعلق به شما مردم است. كساني در اين كشور رو‌به‌روي شما نشستند و به شما دروغ گفتند، شما را از حقوق خودتان محروم كردند، خودشان را انقلابي جا زدند و از شما فاصله گرفتند، سفره خودشان را جدا كردند و حرف شما را نشنيدند، من به اين روندها پايان خواهم داد. كشور را رها نكنيد، پاي كار كشور بياييد تا همراه هم حق اين مردم را از قلدران اين جامعه پس بگيريم.اين نامدار اصلاح‌طلب انتخابات خاطرنشان كرد: مدام مي‌گويند برنامه داريم، وقتي مي‌پرسيم اين برنامه‌ها كجاست در پاسخگويي ناتوان هستند، افرادي كه يك اداره را در زندگي‌شان اداره نكردند حالا علم مملكت‌داري برداشتند، اما اين شما مردم هستيد كه تعيين مي‌كنيد چه كسي رييس‌جمهور شود. به من مي‌گويند تو حزبي هستي، به من مي‌گويند تو مردمي نيستي، شما شاهد بوديد كه من چگونه در روستاهاي اين كشور كار كردم، در حالي كه برخي غير از حرف زدن و حكومت سايه ايجاد كردن سابقه‌ ديگري ندارند، شما تصميم بگيريد! او گفت: الگوي جامعه اسلامي بايد سيره رسول خدا باشد كه در مكه گفت همه مردم با هم برابر هستند، ما بر اساس اين الگو مي‌گوييم كه ترك، كرد، ارمني، يهودي و زرتشتي، همه با هم برابر هستند و بايد از امكانات يكسان برخوردار باشند، دولت من چنين آينده‌اي را محقق خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون