• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5803 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير

پيام مهدي كروبي از حصر:

بايد كار ناتمام را تمام كنيم

مهدي كروبي به مردم ايران درباره چهاردهمين انتخابات رياست‌جمهوري پيامی منتشر كرد.
متن كامل پيام مهدي كروبي درباره انتخابات رياست‌جمهوري به شرح زير است: 
بسمه تعالي
مردم عزيز ايران
كساني كه راي داديد و كساني كه راي نداديد شما در برابر هم نيستيد،  در كنار هم  هستيد.
راي همه شما راي به تغيير بود؛ چه با راي دادن، چه با راي ندادن. راي به مسعود پزشكيان - با وجود ردصلاحيت همه اصلاح‌طلبان - يك «نه بزرگ» به حاكميتي بود كه با همه توان براي رياست‌جمهوري رييس مجلس كار مي‌كرد و اكنون مي‌خواهد يك چهره تندرو را به قدرت برساند و غيبت نزديك به ۶۰ درصد ملت در انتخابات پيامي به حاكميت در اعتراض به رد صلاحيت‌ها، حذف مردم، توهين به زنان و ناديده گرفتن جوانان، ناكارآمدي و فساد دولت و سركوب اعتراضات بود و اين همه انتقادات و اعتراضاتي بود كه راي‌دهندگان هم به آن باور دارند. همان راي‌دهندگاني كه با راي خود مسعود پزشكيان را به نفر اول انتخابات بدل كردند.
چه بسيار خانواده‌هايي كه والدين راي دادند و فرزندان راي ندادند و فرزنداني كه راي دادند اما والدين راي ندادند.
اين تفاوت روش درون خانواده‌اي است. اما هدف مشترك است: شكستن انحصار و از بين بردن حاكميت  يكدست.
مي‌گويند همه آراي شما راي به نظام است و عجيب است كه از داخل حكومت و خارج از كشور اين حرف را تكرار مي‌كنند. از دو پايگاه مختلف با دو هدف متفاوت يك حرف را مي‌زنند تا شما را دلسرد كنند و بگويند رييس‌جمهور تعيين شده است و شما هيچ نقشي نداريد.
دروغ مي‌گويند و بي‌انصافي مي‌كنند. مسعود پزشكيان با ديگران فرق مي‌كند. سالم و پاكدست و روشن‌بين است. راي شما به او راي به اصلاح نظام است و نه فقط راي به حفظ نظام. نظام را به يك فرد يا يك جناح خلاصه نكنيد. نظام يعني مردم. نظام براي مردم است نه مردم براي نظام. نظام بدون مردم معنا ندارد. همان طور كه امام عظيم‌الشأن (ره) فرمود: «ميزان رأي ملت است.»  نظام  مقابل مردم  ارزش ندارد.
اگر نظام از اساس خود كه جمهوريت است دور شود و به جاي اكثريت، اقليت بر ملت حكومت كند ديگر نه جمهوري است و نه اسلامي و بايد ملت نظام را به نقطه اول خود برگردانند. اگر اين به معناي راي به نظام است، پس براي اصلاح نظام بايد راي داد و اين همان هدف مشترك راي‌دهندگان و تحريم كنندگان انتخابات  است.
اگر در مرحله اول پيام تحريم طنين انداز شد الان بايد پيام تغيير پخش شود. مگر تحريم براي تغيير نبود؟ حالا نوبت تغيير سرنوشت است. نبايد به دست خود زمينه تحكيم انحصار را فراهم كنيم. نبايد فريب پيام‌هاي انحرافي را بخوريم. آنان راي ما را براي حفظ حكومت خود مي‌خواهند اما مي‌توان با راي خود حكومت‌شان را تغيير داد. آنان ما را اقليت مي‌خواهند، بايد قدرت اكثريت را نشان داد. بايد كار ناتمام را تمام كنيم. بايد در ۱۵ تيرماه دوباره به مسعود پزشكيان راي  بدهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون