• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5803 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير

عضو سابق شورای عالی بورس:

شرایط کشور از زمان جنگ هم سخت‌تر است

حسین عبده‌تبریزی در جمع فعالین اقتصادی، مهندسین و اصناف حامی مسعود پزشکیان در استان قزوین گفت: شرایط کشور بسیار سخت و به نظرم از زمان جنگ هم سخت‌تر است، آن زمان ابرچالش‌هایی مانند آب، صندوق بازنشستگی، ناترازی بانک‌ها و انرژی نداشتیم.

عضو سابق شورای عالی بورس ادامه داد: ملت ایران مجبور است به شرایط عادی بازگردد، در حال حاضر استهلاک بیشتر از سرمایه‌گذاری است، بدون سرمایه‌گذاری نمی‌توان وضعیت را حفظ کرد و از این رو به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم. وی عنوان کرد: کاسب با نرخ تورم 45درصد نمی‌تواند کار کند، نظم صنعت به‌هم می‌خورد و تاثیر عدم سرمایه‌گذاری در طول زمان مشخص می‌شود، موضوع دیگر خراب شدن مناسبات ما با دنیا است و بنابراین همراه با اصلاحات باید روابط بین‌الملل هم حل شود، اگر رابطه با دنیا خوب نباشد و نتوانیم نفت بفروشیم و تکنولوژی بگیریم اتفاق‌های سال 98 تکرار می‌شود.

 

60درصد مردم برای بازگشت

به شرایط عادی امید ندارند

این استاد دانشگاه عنوان کرد: ما دچار تحریم‌های دنیا نیستیم، ما دچار تحریم‌های امریکا هستیم، اسنپ‌بک می‌تواند برگشت به آن وضعیت باشد.

وی با بیان اینکه زیر 40درصد در انتخابات شرکت کردند، تصریح کرد: امیدوار نبودن برای برگشت به شرایط عادی وضعیت بسیار بدی است.

عبده تبریزی ادامه داد: اربعین گذشته بود که مادر یکی از دانشجویان دانشگاه شریف تماس گرفت و گفت از شما کمک و درخواستی دارم، کاری کنید پسرم از ایران نرود. اینجا بود که من گریه کردم، در گذشته ما در خارج درس می‌خواندیم و دوست داشتیم زودتر به کشور بازگردیم امروز چه شده که در این شرایط قرار گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: این شرایط عادی نیست، باید این شرایط تغییر کند، فردی که برای حل این وضعیت وسط می‌آید، باید مورد قبول مردم باشد، در غیر این صورت، اصلاحات خوب و با سرعت پیش نمی‌رود.

 

پزشکیان به تغییر و بهتر شدن امور

کمک می‌کند

به گفته این فعال سیاسی، پزشکیان هم بیاید صرف چند ماه گل و بلبل نمی‌شود، حتما بهتر می‌شود اما به این معنا نیست همه مسائل ما حل می‌شود.

وی ادامه داد: برای نظام و حاکمیت روشن بود که با این دست فرمان نمی‌شود، جلو رفت و توافق با آمدن پزشکیان بخشی از این اجماع بود که باید تغییراتی ایجاد شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیشنهادها و آمارهایی که برای ارائه در مناظره‌ها و نشست‌های مختلف به پزشکیان ارائه می‌شد، گفت: پزشکیان هیچ وقت به این آمارها توجه نکرد، او چون باور دارد کشور نیازمند اجماع داخلی است از آنها استفاده نکرد.

وی ادامه داد: پزشکیان دنبال اجماع داخلی است تا به این برسیم که ما یک ملت و مجموعه هستیم، سال 85 از ترکیه جلوتر بودیم چطور شده که امروز در شهرهای بزرگ واحد 50 متری به رویا تبدیل شده است، این وضعیت قابل درک نیست.

 

حمایت از پزشکیان باید

بعد از انتخابات هم ادامه داشته باشد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: باید تحمل‌مان در برخوردهایی که با ما می‌شود بالا باشد، ما هم اکثریت هستیم این کشور برای ما هم هست، نمی‌توانند خودی و غیرخودی کنند، این سرزمین برای ما هم هست.

وی ادامه داد: باید در راستای اجتماعی که قرار است ایجاد شود، حرکت کنیم و با افرادی که قهر کرده‌اند و قصد رای دادن ندارند، صحبت و تبیین کنیم، کشور از این بیشتر طاقت ندارد، پس باید رای بدهیم تا در مسیری حرکت کنیم که درست باشد.

عبده تبریزی خاطرنشان کرد: پزشکیان برای اینکه بتواند مقاومت کند به رای بالا نیاز دارد و ما هم باید توجه داشته باشیم که بعد از انتخابات هم حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا در مسیری قرار بگیریم که رشدمان را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون