• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5805 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير

خبر

بزرگان  در  ونیز

فهرست فیلم‌های بخش کلاسیک هشتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز با حضور آثار بزرگان سینمای جهان اعلام شد. به گزارش ایسنا، نسخه بازسازی شده ۱۸ فیلم از آثار سینماگران شناخته‌شده سینمای جهان، میهمان بخش کلاسیک جشنواره ونیز خواهند بود که شامل آثار معروفی چون «شب» ساخته میکل آنجلو آنتونیونی (۱۹۶۱)، «طلای ناپل» از «ویتوریو دسیکا» ۱۹۵۴، «بازی‌های ممنوعه» به کارگردانی رنه کلمان (۱۹۵۲)، «تعقیب بزرگ» ساخته «فریتس لانگ» (۱۹۵۳)، «پوست لطیف» ساخته «فرانسوا تروفو» (۱۹۶۴)، «مدل» از فردریک وایزمن (۱۹۸۰) و «منشی همه کاره او» ساخته «هاوارد هاکس» (۱۹۴۰) می‌شود. دیگر آثار بخش کلاسیک جشنواره ونیز شامل «ماهاباراتا» ساخته «پیتر بروک» ۱۹۸۹، «مراسم» ساخته «گیریش کاساراوالی» ۱۹۷۷، «خون و شن» ساخته «روبن مامولیان» ۱۹۴۱، «خم رودخانه» ساخته آنتونی مان ۱۹۵۲، «همه چیز قاطی پاتی» ساخته «یاسوزو ماسومورا» ۱۹۶۴، «بیکاره» از «نانی مورتی» ۱۹۷۸، «مردی که وصیتش را بر فیلم گذاشت» ساخته «ناگیسا اوشیما» ۱۹۷۰، «زمان و تغییر آگوستو ماتراگا» ساخته «روبرتو سانتوس» ۱۹۶۵، «دانه‌های طلا» ساخته «ورنر شروتر» ۱۹۷۶، «سرنوشت غیرمعمول ازدست رفته در دریای آبی ماه آگوست» ساخته «لینا ورتمولر» ۱۹۷۴ و «فشاردهنده» ساخته «نیکلاس ویندینگ رفن» ۱۹۹۶ می‌شود. هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.


تغییرات  در کمیته  انتخاب  اسکار  فرانسه

کمیته انتخاب فیلم اسکار فرانسه بعد از تجربه فیلم «آناتومی یک سقوط» سال پیش، تعداد اعضای کمیته و زمان مدت کار آنها را افزایش داد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمیته اسکار فرانسه که وظیفه‌اش انتخاب فیلم نماینده این کشور برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار است، با تغییر جدی روبه‌رو شد.در اطلاعیه‌ای که از سوی هیات ملی فیلم فرانسه منتشر شد، اعلام شد این کمیته پس از این با ۱۱ عضو و ۵ نفر جایگزین تشکیل خواهد شد که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه از ۷ عضو فعلی است. این کمیته همچنین به جای دوره یک‌ساله، در هر دوره ۲ سال کار می‌کند و رییس هیات ملی فیلم فرانسه هم دیگر به عنوان ناظر در جلسات آن شرکت نخواهد کرد.
در بیانیه‌ای که کمیته برای مطبوعات ارسال کرده تاکید شده این تغییرات برای همگانی‌تر شدن بحث‌ها، تنوع دیدگاه‌ها و ماهیت مخفی بودن رای هر یک از اعضا انجام شده است.
کمیته اسکار فرانسه سال پیش با انتخاب «طعم چیزها» ساخته تران آن‌هونگ به جای فیلم «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه برنده نخل طلای جشنواره کن با اعتراض‌های زیادی مواجه شد و درنهایت نامزدی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار را هم کسب نکرد، درحالی که «آناتومی یک سقوط» که با بی‌مهری روبه‌رو شده بود، نامزدی بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن برای ساندرا هولر و تدوین فیلم را کسب کرد و درنهایت جایزه اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را برد.
این درحالی است که اولیویه هنرارد به تازگی جایگزین دومینیک بوتونات رییس سابق هیات ملی فیلم فرانسه شده که پس از محکوم شدن به ۳ سال حبس از‌سوی دادگاه به اتهام تجاوز جنسی به پسرخوانده‌اش از سمت خود کناره‌گیری کرد.


کتابخوانی  هوش  مصنوعی  با  صدای  بازیگران  فوت شده 

شرکت نرم‌افزاری «الون لبز»، هوش مصنوعی را برای روایت کردن کتاب‌های صوتی با صدای بازیگران درگذشته به کار گرفته است.
جایگاه «جودی گارلند» (Judy Garland) بازیگر امریکایی در تاریخ سینما با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «جادوگر شهر اوز» تثبیت شد. اکنون طرفداران گارلند می‌توانند به عنوان بخشی از قرارداد جدید برای روایت کتاب‌های صوتی با استفاده از هوش مصنوعی، صدای او را پس از مرگ نیز بشنوند.
به نقل از دیلی میل، شرکت نرم‌افزاری «الون لبز» (ElevenLabs) اعلام کرده که با خانواده جودی گارلند و «سر لارنس اولیویه» 
(Sir Laurence Olivier) بازیگر انگلیسی، برای شبیه‌سازی صدای آنها به توافق رسیده است.
کاربرانی که یک اپلیکیشن را دانلود می‌کنند، می‌توانند افراد مشهور ازجمله کسانی را که دیگر در قید حیات نیستند، برای روایت کتاب‌ها، مقالات و حتی فایل‌های PDF مورد علاقه خود انتخاب کنند.
«لیزا مینلی» (Liza Minnelli) دختر گارلند گفت: در دسترس قرار گرفتن صدای مادرمان برای میلیون‌ها نفری که او را دوست دارند، هیجان‌انگیز است. خانواده ما باور دارند که این کار، طرفداران جدیدی را برای مادر به همراه خواهد ‌آورد و همچنین برای کسانی که میراث بی‌نظیر مادر برای دنیا را ارج می‌نهند، هیجان‌انگیز خواهد بود.
«داستین بلنک» (Dustin Blank) از شرکت الون لبز گفت: جودی گارلند، جیمز دین، برت رینولدز و سر لارنس اولیویه از مشهورترین بازیگران تاریخ هستند. ما عمیقا به میراث آنها احترام می‌گذاریم و مفتخریم که صدای آنها را به عنوان بخشی از پلتفرم خود داشته باشیم. افزودن آنها به فهرست روبه‌رشد راویان، یک گام بزرگ در ماموریت ما برای دسترسی به محتوا به هر زبان و صدایی است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون