• ۱۴۰۳ جمعه ۱۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5807 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير

سخنگوي وزارت خارجه: جزييات گفت‌وگوي باواسطه با امريكا منتشر مي‌شود

گروه سياسي|سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد: گفت‌وگوي با واسطه با طرف امريكايي در فواصل مختلف انجام شده و روند مذاكرات جاري است و هر زماني كه نياز باشد جزييات آن منتشر خواهد شد.

«ناصر كنعاني» با تسليت فرا رسيدن ماه محرم و با اشاره به برگزاري چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: برگزاري اين انتخابات در دو مرحله و در دو هفته پشت سرهم و آن هم در كمتر از ۵۰ روز بعد از شهادت شهداي خدمت، نشان‌دهنده عمق مردم‌سالاري ديني در كشور است. برگزاري انتخاباتي آزاد و شفاف پس  از يك رخداد ناراحت و سهمگين با حضور و مشاركت مردم ثبت يك رخداد درخشان در تاريخ تحولات مهم و ارزشمند جمهوري اسلامي ايران است. سخنگوي وزارت خارجه با تبريك به مسعود پزشكيان رييس‌جمهور منتخب تصريح كرد: نيروهاي خدوم وزارت خارجه از تمام ظرفيت‌هاي حرفه‌اي و كارشناسي خود براي كمك به رييس‌جمهور منتخب جهت پيشبرد اهداف كشور در راستاي تامين منافع ملي كشور استفاده مي‌كنند. كنعاني همچنين از حضور ايرانيان خارج از كشور در چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تشكر و قدرداني كرد.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي در ارتباط با موضوع مذاكرات رفع تحريم‌ها گفت: موضوع مذاكرات رفع تحريم‌ها ساز و كار مشخص و روشني دارد و دولت سيزدهم در چارچوب سياست‌هاي كلان كشور، تمام تلاش‌هاي ديپلماتيك خود را تا  اين لحظه به كار بسته و تا روزي كه دولت مسووليت را بر عهده دارد تمام تلاش‌هاي خود را در چارچوب ساز و كار تعريف شده ادامه مي‌دهد.
كنعاني ادامه داد: اينكه در آينده چطور عمل مي‌شود بايد منتظر آغاز فعاليت دولت جديد باشيم. البته در دوران رقابت‌هاي انتخاباتي نامزدها رويكردهاي خود را از طرق مختلف به سمع و نظر مردم رساندند.

وي با بيان اينكه در مورد رويكرد دولت آتي در اين ارتباط اظهارنظري نمي‌كنم، گفت: ما در دولت سيزدهم تمام تلاش خود را براي تامين منافع ملي ايران به كار بستيم و در مدت باقيمانده نيز اين تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوالي در ارتباط با برخي اخباري كه چندي پيش در مورد مذاكره ايران و امريكا در عمان مطرح شده است، گفت: من در همان مقطع نسبت به اخبار منتشر شده در اين زمينه موضع‌گيري كردم. همانطور كه پيش از اين گفتم كانال‌هاي ديپلماتيك بين ما و طرف‌هاي مذاكره‌كننده برقرار است و روش‌هاي مختلفي براي تبادل پيام داريم. كنعاني افزود: گفت‌وگوي باواسطه با طرف امريكايي در فواصل مختلف انجام شده و  روند مذاكرات جاري است و هر زماني كه نياز باشد جزييات آن منتشر خواهد شد.

وي تاكيد كرد: ايران پايبند به ميز مذاكره است و در مسير تامين منافع ملي كشور همواره تلاش  داشته كه از مسيرهاي  ديپلماتيك به بهترين نحو استفاده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون