• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5815 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير

پزشكيان در نشست با روساي ستادهاي اصولگرا:

اينكه برخي فكر كنند به من ديكته مي‌كنند اشتباه است

رييس‌جمهور منتخب گفت: اينكه برخي فكر كنند به من ديكته مي‌كنند اشتباه است، من شاخص‌هايي تعيين كردم و طبق آنها تصميم خواهيم گرفت.  مسعود پزشكيان، رييس‌جمهور منتخب در نشست با روساي ستادهاي اصولگرا، با بيان اينكه حضور شما در اينجا لطف خداست، گفت: در اين مدت همه شما دست به دست هم داديد تا مردم پاي صندوق بيايند. بنده بارها گفته‌ام آمدنم به اين جهت بود كه نظام را در خطر مي‌ديدم. رييس‌جمهور منتخب ملت با اشاره به اينكه در دوره‌هاي ديگر، انتخابات رياست‌جمهوري معمولا با شور و حال همراه بود و رأي‌دهندگان عده‌اي را با خود به پاي صندوق رأي مي‌كشاندند، تصريح كرد: متأسفانه اين دوره تحريم‌هاي وسيعي در جهت عدم حضور مردم پاي صندوق راي وجود داشت. وي افزود: در دور دوم انتخابات مجلس تنها ۸ درصد حضور پيدا كردند و اين مقدار مشاركت خيلي خطرناك بود و در صورتي كه حضور مردم در انتخابات رياست‌جمهوري هم اين گونه پيش مي‌رفت، شرايط نامطلوبي حاكم و كل نظام زير سوال مي‌رفت. وي تأكيد كرد: در اين شرايط برخي به من گفتند چرا مي‌گوييد آمده‌ام تا مردم پاي صندوق راي بيايند؟ مثل اين مي‌ماند كه شما نيامديد رييس‌جمهور شويد! اما من معتقد بودم اگر مردم بيايند بنده رييس‌جمهور مي‌شوم پس قطعا بايد مردم پاي صندوق مي‌آمدند. پزشكيان با اشاره به اينكه مردم به نگاه بسته و تماميت‌خواه راي ندادند، گفت: با توجه به شرايطي كه وجود داشت بنده مي‌توانستم رييس‌جمهور نشوم زيرا عده‌اي بودند كه يكسره راي ثابت داشتند. اما به لطف خدا مردم به صحنه آمدند و به آنها راي ندادند. وي افزود: اين گروه نگاهي بسته و تفكري تماميت‌خواه داشتند و فقط يك گروه و يك جناح را مي‌ديدند و نتيجه فعاليت اين گروه بدتر شدن هر روزه روند تمام مسائل كشور بود و كساني كه به نظام پايبند بودند و حتي انقلابي‌ها كنار مي‌كشيدند. پزشكيان بيان داشت: وقتي اين طيف افرادي مثل ما را نمي‌پذيرند بقيه را چطور مي‌خواهند بپذيرند؟ ولي نكته اينجاست كه اگر در صحنه هم نباشند مملکت اداره نمي‌شود زيرا در واقعيت مملکت با من تنها اداره نمي‌شود و اين نكته كاملا روشن است. به همين دليل بنده اعلام كردم كه نامه بزنيد و افراد را جمع كنيد.
رييس‌جمهور منتخب با تأكيد بر به كارگيري افكار و سلايق مختلف گفت: قرار بود طبق شاخصه‌ها كار را ادامه بدهيم و كساني كه نسبت به آن اعتراض دارند؛ يكي از شاخصه‌ها را اضافه يا يكي را حذف كنند و اگر هم شاخص درست است طبق آن افراد را معرفي كنيد. بنده به تمام افراد ازجمله آقاي قاليباف، رضايي و حتي جليلي هم گفتم افرادتان را معرفي كنيد. اگر معتقديد شاخصي ضعيف است شما شاخص ديگري بگوييد تا اضافه كنيم. طبق اين شاخص‌ها همه افراد را جمع مي‌كنيم و از ميان آنها بهترين‌ها را انتخاب مي‌كنيم، با اين روش دست‌مان پر است.
وي با اشاره به اينكه افراد طبق شاخص‌ها انتخاب مي‌شوند، تصريح كرد: با توجه به اينكه ما در اين ٤٠ سال طبق يك نظم به افراد سمت نداديم، امروز دچار يك سري مشكلات شديم اما در دوره جديد مي‌خواهيم بر طبق شاخص‌هاي تعريف شده افراد را انتخاب كنيم. اينكه بنده گفتم حزبي نيستم دليل بر اين نيست كه حزب نبايد باشد؛ برعكس حزب بايد وجود داشته باشد و توسعه اجتماعي با وجود حزب‌ها شكل مي‌گيرد. ما نه تنها بايد زبان همديگر بلكه زبان دنيا را بفهميم و براي مثال هر فردي به زبان‌هاي بيشتري تسلط دارد توانمندتر است، اين به عنوان شاخص توانمندي‌هاي فردي در نظر گرفته مي‌شود.
رييس‌جمهور منتخب در نشست با روساي ستادهاي اصولگرا، گفت: آيا گروه‌هاي مهندسان، تجار، صنعتگران و... با هم يك طبقه واحد دارند؟ و آيا آنها هدف مشخصي براي زندگي كردن دارند يا نه؟ متاسفانه همه فقط دنبال يك سري منافع هستيم و با سيستم‌ كاري نداريم. كشور ما از نظر اجتماعي به اين توسعه نرسيده است و متاسفانه هيچ حزبي نيز به اين هدف نرسيده و در اين شرايط به بنده هم مي‌گويند چرا حزبي نيستيد؟ بنده وارد هيچ حزبي نشدم چون ديدم هيچ حزبي برنامه‌اي ندارد. مجموعه ديدگاه‌ها و افراد بايد در حزب با هم جمع شوند و بگويند اگر ما به قدرت رسيديم، مثلا اين سياست آموزش و پرورشي يا درماني يا خارجي را در اين مملکت پياده خواهيم كرد.
پزشكيان ادامه داد: مي‌گويند مشكل در مديريت كشور است، اصلا مگر اين افرادي كه روي كار آوردند، مدير بودند يا علم و حتي مهارت آن را داشتند؟ قطعا اين گونه نبوده است. اصلا كدام بخش را درست كردند و آن مدينه فاضله‌اي كه مي‌گويند، كجا است؟ بنده همينم، صاف و ساده اما آيا شما آنكه مي‌گويي هستي؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون