• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5817 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد

انتخاب رييس و دادستان ديوان محاسبات مجلس دوازدهم از دريچه آيين‌نامه

طبق آيين‌نامه داخلي مجلس، انتخاب رييس ديوان محاسبات بر عهده نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است كه نمايندگان مجلس بايد در يكي از جلسات علني از ميان گزينه‌هايي كه كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان كميسيون تخصصي به صحن مجلس معرفي مي‌كند، رييس ديوان محاسبات را انتخاب  كنند.
در جلسه روز گذشته كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، عباس قدرتي، رحيم زارع، فريدون همتي، محمد آشوري، نبي‌الله محمدي، نجيب حسيني، الهام آزاد، محسن زنگنه، جواد نيك‌بين، جبار كوچكي‌نژاد و محسن بيگلري به عنوان ۱۱ عضو كميته ديوان محاسبات مجلس انتخاب شدند كه يكي از وظايف اعضاي كميته ديوان محاسبات، بررسي صلاحيت كانديداهاي رياست و دادستاني ديوان محاسبات است.

۲۹ داوطلب براي رياست ديوان محاسبات و همچنين ۲۳ داوطلب براي رياست دادستاني ديوان محاسبات ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

بر اين اساس، اعضاي كميته ديوان محاسبات بررسي سوابق داوطلبان را آغاز كرده و نتيجه را امروز سه‌شنبه (۲ مرداد ماه) به كميسيون برنامه و بودجه ارايه خواهند داد؛ به اين صورت كه اين كميته در نهايت ۴ نفر را براي بخش رياست ديوان و ۴ نفر را هم براي بخش دادستاني ديوان محاسبات به كميسيون برنامه و بودجه مجلس معرفي خواهد كرد.
در ادامه كميسيون برنامه و بودجه مجلس ۲ نفر را براي رياست و ۲ نفر را براي دادستاني به صحن مجلس معرفي كرده تا در نهايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رييس و دادستان ديوان محاسبات را انتخاب كنند.

برخورداري از مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد و بالاتر، سابقه خدمت در مقام‌هاي مديريتي موضوع ماده (۷۱) قانون مديريت خدمات كشوري و همتراز آن آنان و حداقل بيست سال سابقه كار از شرايط احراز سمت رييس و دادستان ديوان محاسبات است.

محسن زنگنه، عضو كميته ديوان محاسبات مجلس دوازدهم نيز در گفت‌وگو با ايلنا درباره روند بررسي مدارك كانديداهاي اين دوره گفته است: « ۲۰ سال سابقه كار، داشتن مدرك كارشناسي ارشد و بالاتر و همچنين ذيل مقامات ماده ۷۱ بودن از جمله شروط در نظر گرفته شده است. با اين حال بررسي‌ها در اين بخش صورت گرفت و با در نظر گرفتن اين شرايط، عده‌اي مشمول نقض مدرك شدند، بنابراين برخي از آنها جزو مقاماتي مي‌شدند كه نمي‌توانستند مدارك و سوابق آن ۲۰ سال را تامين كنند، از اين رو مقرر شد اين موارد به داوطلبان اعلام شود و در صورتي كه مدارك لازم را ارايه كنند آنها هم نيز به مصاحبه دعوت مي‌شوند در غير اين صورت آنها ديگر از دايره رقابت خارج خواهند شد. همچنين مقرر شد همه افراد چه كساني كه در دولت مديريتي را بر عهده دارند و چه كساني كه قبلا مسووليت داشتند و چه كساني كه در ديوان بودند و همه افراد بر اساس همان سه شرط مذكور به كميته دعوت شوند و ان‌شاءالله در ۵ الي ۱۰ دقيقه مصاحبه، به بيان ديدگاه‌هاي خود بپردازند.»

غلامرضا تاجگردون، رييس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت به‌رغم قرار گرفتن دستوركار انتخاب رييس ديوان محاسبات در دستوركار روز چهارشنبه اين هفته مجلس گفته است كه «اگر پس از ارايه گزارش كميسيون درباره اعلام اسامي نهايي نامزدهاي رياست و دادستاني ديوان محاسبات به هيات رييسه مجلس، اين گزارش در دستور كار صحن علني قرار گيرد، موضوع انتخاب رييس و دادستان ديوان محاسبات هفته آينده در مجلس شوراي اسلامي مطرح 
خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون