• ۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5822 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد

عفت مستشارنيا و محمدسرور مولايي

هفتصد و پنجاه و نهمين شب از شب‌هاي مجله بخارا به بزرگداشت عفت مستشارنيا و محمدسرور مولايي اختصاص دارد.  اين نشست كه از ساعت ۱۷ روز يكشنبه هفتم مرداد، در تالار فردوسي خانه انديشمندان علوم انساني به نشاني خيابان استاد نجات‌الهي (ويلا)، نبش ورشو برگزار مي‌شود، به بزرگداشت و يادكرد خدمات گوناگون فرهنگي و زنده ساختن پيوندهاي ديرين ميان همزبانان همسايه‌ توسط اين زوج ادبي اختصاص يافته است.
در ابتداي مراسم گزيده‌اي از فيلم مستند «در سايه‌بان اورنگ عشق» و سپس سخنراني مريم حسيني، مژگان عبداللهي، صدف گل‌مرادي، هومن يوسف‌دهي و علي دهباشي براي حاضران به نمايش درمي‌آيد.
«در سايه‌بان اورنگ عشق» فيلم مستند شخصيت‌نگاري است كه سعي دارد زندگي زوج ادبي «عفت مستشارنيا و محمدسرور مولايي» را به تصوير بكشد. پژهشگر و كارگردان اين فيلم مستند، سيدجواد ميرهاشمي است.
در معرفي عفت مستشارنيا و محمدسرور رجايي آمده است: عفت مستشارنيا پژوهشگر ادبيات زبان فارسي از كودكي به شغل پدر (وكالت) حقوق علاقه و قصد خواندن ادبيات عرب در دانشگاه الازهر مصر را داشت، ولي پس از جوان‌مرگ شدن پدر در پشت ميز اداره، تحصيلات عاليه‌اش را همزمان با معلمي در دانشگاه تهران ادامه داد. محمدسرور مولايي پژوهشگر زبان و ادبيات فارسي اهل افغانستان است. او در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه تهران دكترا گرفت و از سال۱۳۹۳ عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي است. دكتر مولايي از سال ۱۳۵۴، در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي ايران به تدريس زبان و ادبيات فارسي پرداخت. در اين مدت نيز توانست مراتب علمي را از استادياري تا استادي تمام، به دست آورد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون