• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5828 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد

نماينده حماس در ايران نسبت به برخي اظهارنظرها درباره ترور هنيه اظهار تاسف كرد

ناگفته‌هاي ترور شبانه

«ساعت يك و ۳۷ دقيقه بامداد ساختمان لرزيد؛ از شدت لرزش ساختمان فكر كردم زلزله رخ داده يا صداي رعدوبرق بوده؛ از وضعيت محل حمله و پيكر شهيد هنيه مشخص بود كه اين حمله با يك پرتابه از هوا يا موشك صورت گرفته است...» اين عبارات بخشي از روايتي است كه خالد قدومي نماينده حماس در تهران و يكي از همراهان اسماعيل هنيه در ساختمان محل انفجار از نخستين دقايق پس از ترور ارايه مي‌كند. اظهاراتي كه در آن نه ردي از بمبگذاري آنگونه كه نيويورك تايمز ادعا مي‌كند، پيداست نه اثري از نفوذ به شكل و شمايلي كه برخي كارشناسان صدا و سيما مطرح كرده‌اند. به همين دليل است كه نماينده جنبش مقاومت اسلامي حماس در ايران نسبت به برخي اظهارنظرهاي مطرح در رسانه‌ها درباره «قصور امنيتي و حفاظتي» هيات اين جنبش، ابراز تاسف كرده و اين نوع اظهارنظرها را غير علمي، غير اخلاقي و مايه تعجب ارزيابي مي‌كند. 
خالد قدومي گفت: همچنان كه مسوولان ذي‌ربط به ما اطلاع داده‌اند، هنوز تيم‌هاي فني ايراني در حال انجام تحقيقات هستند و نظر تحليلي آنها برخلاف آن چيزي است كه برخي كارشناسان در تلويزيون مطرح كرده‌اند.او از اين افراد خواست كه شتاب‌زده برخورد نكنند «چون ممكن است چنين اظهاراتي به اشتباه به عنوان رفع مسووليت تفسير شود و خوراك تبليغاتي براي دشمن فراهم كند؛ در حالي كه مقام معظم رهبري (حفظه‌الله) با تاثر شديد از حمله به مهمان عزيز سخن گفته و رييس‌جمهور شريف و شجاع ايران (حفظه‌الله) نيز احساس مسووليت سنگيني مي‌كنند؛ چرا كه اين اتفاق در كشور ايران رخ داده و امنيت ملي و تماميت ارضي و حيثيت و اعتبار ايران نيز هدف اين اقدام تروريستي بوده است».
اين رهبر حماس تاكيد كرد كه خطي خبري در رسانه‌هاي دشمن اسراييلي و امريكا دنبال مي‌شود كه با انتشار شايعاتي و سخن گفتن از بمب‌گذاري از رژيم جنايتكار صهيونيستي در قبال اين حمله تروريستي رفع مسووليت كرده و باعث تفرقه و اختلاف‌افكني شوند. از اين رو نبايد با اظهاراتي ناسنجيده اين خط رسانه‌اي دشمن تقويت شود. قدومي تاكيد داشت: «مصيبت يكي است و همه چه ايران چه امت اسلام داغدار هستيم. حمله به كل محور مقاومت در كشور مقاوم ايران عليه رهبري مبارزه و نستوه صورت گرفته است. اكنون در حالي كه هنوز تحقيقات ادامه دارد و دو روز از اين حادثه تروريستي نگذشته و مهم‌تر اينكه هنوز پيكر پاك اين شهيد به خاك سپرده نشده است و خون ايشان هنوز بر زمين بوده و خشك نشده است، نبايد با اظهاراتي ناسنجيده و منفعلانه و غير اخلاقي و غير تخصصي دستاويزي در اختيار دشمن صهيونيستي قرار داد».نماينده حماس در ايران تاكيد كرد كه «اكنون زمان آن است كه چگونه همه يكصدا و متحد عليه حمله صهيونيستي عليه رهبران خود و مقاومت بايستيم». قدومي در خصوص ناگفته‌هاي ترور هنيه در تهران گفت: ساعت يك و ۳۷ دقيقه بامداد ساختمان لرزيد؛ من بلافاصله از اتاق خارج شدم و دود غليظي ديدم. بعد از آن متوجه شدم حاج ابوالعبد (هنيه) به شهادت رسيده است. از شدت لرزش ساختمان فكر كردم زلزله رخ داده يا صداي رعدوبرق بوده؛ پنجره را باز كردم ولي خبري از باران يا رعدوبرق نبود. هوا گرم بود؛ به طبقه چهارم كه اتاق شهيد بود، رفتيم. ديدم كه ديوار و سقف اتاق فرو ريخته است.از وضعيت محل حمله و پيكر شهيد هنيه مشخص بود كه اين حمله با يك پرتابه از هوا يا موشك صورت گرفته است. به‌هرحال من نمي‌خواهم وارد جزیيات بيشتر شوم؛ زيرا گروه‌هاي فني و تخصصي برادران ما در ايران مشغول تحقيق هستند و نتايج بعدا اعلام خواهد شد.اسراييل، طراح و مجري اين عمليات بوده و با آگاهي و موافقت امريكايي‌ها آن را انجام داده است.دولت امريكا شريك اين جنايت است و در جريان سفر به واشنگتن، به نتانياهو اجازه دادند اين جنايت را انجام دهد.القدومي ضمن انتقاد از «روايت‌هاي منحرف‌كننده» روزنامه‌هاي امريكايي و اسراييلي درباره كارگذاشتن بمب زير تختخواب شهيد هنيه، تأكيد كرد: واقعيت‌هاي روي زمين با روايت‌هاي نيويورك‌تايمز و سخنگوي ارتش اسراييل در تضاد است. هدف از اين روايت‌ها و اظهارات، سلب مسووليت مستقيم از اسراييل است تا از اين طريق تبعات اين جنايت متوجه آن نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون