• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5826 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد

دموكرات‌ها درباره نامزدي كامالا هريس به اجماع رسيدند

خيز براي جدال نوامبر

به گزارش سي‌ان‌ان، كارزار انتخابات رياست‌جمهوري كامالا هريس، معاون رييس‌جمهور فعلي امريكا روز جمعه اعلام كرد كه در ماه جولاي 310 ميليون دلار جمع‌آوري كرده است. اين رقم البته از رقمي كه كارزار دونالد ترامپ، نامزد جمهوري‌خواه در همان ماه جمع‌آوري كرده، كمتر است. تيم هريس اين مبلغ چشمگير را از ميان كارزار خود، كميته ملي دموكرات و كميته‌هاي مشترك جمع‌آوري كمك مالي كسب كرده است. بيشتر اين مبلغ، يعني بيش از 200 ميليون دلار در جولاي در هفته اول نامزدي او و پس از كناره‌گيري جو بايدن از رقابت انتخاباتي در 21 جولاي و حمايت از هريس به دست آمد. تيم نامزد دوفاكتو دموكرات با 377 ميليون دلار وارد ماه آگوست شده است.
 در همين حال، آسوشيتدپرس به نقل از جيمي هريسون، رييس كميته ملي دموكرات، روز جمعه گزارش داد كامالا هريس آراي كافي نمايندگان ايالات را به دست آورده تا نامزد حزبش براي رياست‌جمهوري شود. اين اعلاميه قبل از پايان روند راي‌گيري آنلاين در روز دوشنبه اعلام شد كه نشان‌دهنده سرعت سرسام‌آور كارزار هريس است. اين كارزار انتظار دارد سرعت جذب آرا و كمك‌هاي مالي را حفظ كند؛ امري كه ناظران نسبت به آن با ترديد مي‌نگرند. هريس اكنون آماده است اولين زن رنگين‌پوستي باشد كه نامزد يكي از احزاب براي انتخابات رياست‌جمهوري در امريكا شود. ناظران معتقدند اگرچه شرايط هريس براي مقابه با ترامپ از شرايط بايدن بهتر است، اين رقابت به هيچ‌وجه قرار نيست آسان باشد. خود هريس نيز بر آن واقف است و به گزارش نيويورك تايمز، در نشستي درون كارزار خود گفت: مي‌دانم شرايط براي رقابت آسان نيست، ولي ما از پس آن بر مي‌آييم. به عنوان رييس‌جمهور آينده شما، مي‌دانم كه در حال مبارزه هستيم. 
كميته ملي دموكرات جزيياتي از شمارش آراي نمايندگان، از جمله به تفكيك ايالت، در جريان رويدادي مجازي، ارايه نكرد. مقامات كارزار هريس در حال پيگيري روند شمارش نمايندگاني هستند كه نتيجه آن از پيش مشخص است. تاكنون هيچ نامزد ديگري نامزدي هريس را به چالش نكشيد و او به سرعت در روزهاي پس از حمايت بايدن به سمت نامزدي رسمي حزب در حركت است. دموكرات‌ها همچنان به برنامه‌ريزي براي فراخوان ايالت‌ها در طول كنوانسيون ملي حزب مي‌پردازند. اين روش، به شكل سنتي براي نامزد به كار مي‌رود. با اين حال، به دليل راي‌گيري آنلاين، اين امر صرفا تشريفاتي خواهد بود. در‌حالي كه هريس آماده رويارويي با دونالد ترامپ نامزد جمهوري‌خواه مي‌شود، كارزار او كاركنان ارشد خود را سازماندهي مي‌كند. كارزار او عمدتا گروهي از افرادي را تشكيل مي‌دهد كه در مبارزات انتخاباتي موفق باراك اوباما نيز شركت داشته‌اند. 
ديويد پلوف به عنوان مشاور ارشد با تمركز بر مسير هريس كه به 270 راي كالج الكترال براي پيروزي در انتخابات نياز دارد، در خدمت كارزار است. به گفته يكي از افرادي كه با برنامه‌هاي هريس آشنا است، براي ايفاي اين نقش، هريس نيز از مشاوره براي استفاده از برنامه تيك‌تاك و ديگر برنامه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و پادكستي به رهبري كليان كانوي، مدير سابق ستاد انتخاباتي‌اش، استفاده مي‌كند. علاوه بر اين، استفاني كاتر در مورد پيام‌رساني و استراتژي به نامزد دموكرات‌ها مشاوره خواهد داد. به علاوه، ميچ استوارت به عنوان مشاور ارشد براي ايالت‌هاي حساس خدمت مي‌كند. برايان نلسون، كه تا همين اواخر معاون تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه‌داري بود، به اين كارزار پيوسته است تا به هريس در مورد سياست مشاوره بدهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون