• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5829 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد

اطلاعيه قوه قضاييه

مجازات‌هاي تكميلي حكم بدوي شروين حاجي پور لغو شده است

برداشت اشتباه از اطلاعيه قوه قضاييه همزمان با اظهارات سخنگوي اين قوه در نشست خبري ديروز، باعث گمراهي بسياري از رسانه‌ها و مردم در خصوص حكم شروين حاجي‌پور شده است. به گزارش «انتخاب»، شروين حاجي پور كه به سه سال و هشت ماه حبس محكوم شده بود چند روز پيش خبر داد كه بايد خود را براي اجراي حكم به دادگاه معرفي كند. امروز (ديروز) ابتدا خبري از مركز رسانه قوه قضاييه باعث شد اين برداشت در ميان مخاطبان جا بيفتد كه گويي حكم دادگاه شروين حاجي‌پور لغو شده است. با اين حال ساعتي بعد، اصغر جهانگير، سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد كه حاجي‌پور و وكلايش درخواست تجديدنظر نداده‌اند و اگر درخواستي ارايه ندهند، حكم او اجرا خواهد شد.

اطلاعيه قوه قضاييه و اظهارات سخنگو چه بود؟

قوه‌قضاييه صبح ديروز اعلام كرد كه دادگاه تجديدنظر پس از اعتراض شروين حاجي‌پور نسبت به رأي دادگاه بدوي، اين اعتراض را بررسي كرد و به‌دليل اينكه مجازات‌هاي تكميلي اشاره‌ شده در رأي دادگاه بدوي را متناسب با حال متهم و جامعه تشخيص نداده، آنها را لغو كرد و همچنين قرار تعليق نيمي از مجازات حبس اشد او را نيز صادر كرد. سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره حكم شروين حاجي‌پور و درخواست‌هاي اقشار و افراد مختلف از رييس قوه قضاييه در رابطه با اين حكم گفت: فرد مورد اشاره برابر بررسي از ديوان عالي كشور تاكنون هيچ درخواستي از سوي وي يا وكلاي او براي اعاده دادرسي ثبت و ضبط نشده است و اگر نادم باشد و بخواهد از طريق اعاده دادرسي يا اختيارات رييس قوه قضاييه اقدام كند، اين فضا وجود دارد. اگر درخواستي صورت نگيرد، حكم اجرا خواهد شد. ماجرا آن است كه در اطلاعيه مركز رسانه قوه قضايیه اشاره شده كه «مجازات‌هاي تكميلي» حكم شروين حاجي‌پور لغو شده و نه كل حكم بدوي او. مجازات‌هاي تكميلي مورد اشاره همان «۲سال ممنوعيت خروج از كشور» است. در نتيجه، حكم حبس حاجي‌پور برقرار است و او بايد به زندان برود.

در پرونده ترور اسماعيل هنيه، هنوز فردي دستگير نشده است

سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران از همه ظرفيت‌هاي داخلي و بين‌المللي براي پاسخ به ترور شهيد اسماعيل هنيه استفاده خواهد كرد، از تشكيل پرونده در سازمان قضايي نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: تاكنون در رابطه با اين پرونده هيچ دستگيري صورت نگرفته است. سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ايران از همه ظرفيت‌هاي داخلي و بين‌المللي براي پاسخ به ترور شهيد اسماعيل هنيه استفاده خواهد كرد، از تشكيل پرونده در سازمان قضايي نيروهاي مسلح خبر داد و گفت: تاكنون در رابطه با اين پرونده هيچ دستگيري صورت نگرفته است. سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره اقدام دستگاه قضايي در رابطه با ترور شهيد هنيه گفت: دستگاه قضايي مسلم است كه در همه حوادث مشابه بلافاصله نسبت به تشكيل و تحقيقات اقدام مي‌كند. وي ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع اين حادثه با دستور رييس سازمان قضايي نيروهاي مسلح اين موضوع در دستور كار قرار گرفت و پرونده قضايي تشكيل و تحقيقات آغاز شد و بازپرس دادسراي نظامي و دادستان نظامي تهران در محل حادثه حضور يافتند و مستندات در حال جمع‌آوري است كه به محض تكميل اطلاع‌رساني خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون