• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5841 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد

همدستي مضر براي منافع ملي

خوش و بش با مديران فوتبال به جاي بازخواست

سنت عجيبي بين برخي رسانه‌هاي ورزشي مخصوصا صداوسيمايي‌ها رايج شده است. مجريان تلويزيون و راديو در برنامه‌هاي پربيننده عوض اينكه دغدغه مردم را از مدير مربوطه جويا شوند با او لاس مي‌زنند يا در بهترين حالت به قول بچه‌هاي مافياباز از او «لپ‌كشي» مي‌كنند. 
برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر را ببينيد. اين برنامه بعد از مدتي تعطيلي به قاب شبكه سه برگشت و انتظار مي‌رفت چند پرونده بسيار مهم كه در طول اين مدت باز شده‌اند را با جديت پيگيري كند. بحث پرونده فساد كه هنوز روي بورس است، آماده نبودن استاديوم‌ها، نبودن VAR و همين‌طور بحث‌هاي مربوط به سقف قرارداد و البته شكايت پرسپوليس از بيرانوند كه مدت‌ها از آن گذشته و انتظار مي‌رفت تا قبل از شروع فصل به سرانجام برسد. 
مجري برنامه اما در تمام طول مدتي كه آنتن شبكه سه را اشغال كرده بود در مورد هيچ كدام از اين مسائل مته به خشخاش نگذاشت. وقتي در مورد پرونده شكايت پرسپوليس از بيرانوند، رييس كميته تعيين وضعيت را آورد روي خط و طرف گفت: «بله! امكان دارد صدور راي تا نيم‌فصل به طول بينجامد.» خيلي تعجب نكرد. انگار همه جاي دنيا طبيعي است كه باشگاهي از يك بازيكن مدت‌ها قبل از شروع فصل شكايت كند، اما آن فصل شروع شود، آن بازيكن به ميدان برود، نيم‌فصل بگذرد بعد تازه رايي صادر بشود يا نشود! بنابراين نپرسيد اين چه وضع رسيدگي به پرونده است؟ خنديد و از كنارش عبور كرد. 
وقتي با رييس ستاد آماده‌سازي ورزشگاه‌ها و رييس كارگروه VAR صحبت مي‌كرد همه‌ چيز به نظرش منطقي مي‌آمد. نيازي نمي‌ديد سوال كند دستگاه‌هاي VAR كه وارد كرديد از چه برندي است و با چه قيمتي وارد شده‌اند؟ نيازي نديد بپرسد چرا تصاوير بازبيني از تلويزيون پخش نشد و تا گرفتن جواب صحيح ادامه دهد. همين كه طرف گفت ناهماهنگي‌هايي پيش آمده و ان‌شاءالله درست مي‌شود با لبخندي رضايت‌بخش قانع شد. حتي يك‌بار كه سوال واريز شدن يا نشدن پولي كه دولت براي خريد VAR در نظر گرفته بود را مطرح كرد منتظر جواب طرف نماند و گذشت! 
مشخص نيست چرا محمدحسين ميثاقي اينقدر با فدراسيون و مديرانش مهربان شده است. شايد هم تهيه‌كننده برنامه اين تصميم را گرفته.
 فقط هم ميثاقي نيست. در برنامه‌هاي ديگر تلويزيون هم مجريان صرفا طرف را مي‌آورند روي خط و با اولين جواب قانع مي‌شوند. طرف مي‌گويد نشد، مي‌گويند درست است! طرف مي‌گويد نتوانستيم جواب مي‌دهند كه اين‌طور! مي‌گويند وقت نكرديم، لبخند مي‌زنند. جوري كه انگار همه‌ چيز مرتب است و مشكلي وجود ندارد و يك‌بار هم از خودشان نمي‌پرسند اگر همه‌ چيز مرتب است و پاسخ‌ها به همين سادگي است چرا وضعيت فوتبال ما به اين روز افتاده. 
سنت لاس زدن فقط مخصوص مجريان نيست. تاج مي‌گويد بايد آرمين سهرابيان را ارشاد و تنبيه كنيم و همه سر تكان مي‌دهند و مي‌خندند. هيچ كس هم از او نمي‌پرسد مگر فدراسيون گشت ارشاد است؟ هيچ كس نمي‌گويد پس چه كسي قرار است شما را ارشاد كند؟ كه پول فوتبال مملكت كه بيت‌المال است را داده‌ايد پاي اشتباهات فردي  و  ويلموتس گيت؟
مديران فوتبال سين‌جيم نمي‌شوند؛ بابت هيچ چيزي. راحت كارشان را مي‌كنند. آخرش هم چهار تا جواب كلي و نيم‌بند روي آنتن زنده خطاب به مردم مي‌گويند و تمام! نتيجه‌اش هم مي‌شود همين كه هر روز مشكلات بيشتر مي‌شود، چون هيچ كس نيست يقه مديران را بگيرد.  

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون