• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5846 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور

فعالان سياسي نسبت به بازگشت ظريف واكنش مثبت نشان دادند

رايزني در سكوت و آرامش

گروه سياسي | «ظريف به دولت بازگشت.» اين خبري است كه صبح روز گذشته و قبل از ديدار هيات دولت با رهبر انقلاب روي خروجي برخي خبرگزاري‌ها قرار گرفت. 22 مرداد ماه بود كه ظريف در نامه‌اي خطاب به عموم مردم اعلام استعفا كرد. ظريف در اين نامه نوشته بود: «از اينكه نتوانسته به شكل شايسته‌اي نظر كارشناسي كميته‌ها و حضور زنان، جوانان و اقوام را آن‌گونه كه وعده داده به نتيجه برساند، استعفا مي‌كند. او از مردم به خاطر ناتواني در پيگيري امور پوزش خواست.» پس از فراز و فرودهاي فراوان، ظريف باز هم از طريق فضاي مجازي از حل مشكل خود و بازگشت به دولت خبر داد. اين‌بار محمدجواد ظريف در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «امروز اعضاي دولت در شرايطي به ملاقات مقام معظم رهبري رفتند كه بالاترين حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هيات دولت نشانگر صداقت و شجاعت رييس‌جمهور محترم در عمل به وعده‌هاي انتخاباتي بود كه اميدوارم به همين شكل ادامه يابد و وفاق ملي بر پايه توسعه انسان‌محور و مردم‌بنياد حاصل آن باشد. بنده و همكارانم در شوراي راهبري و كميته‌ها افتخار داريم كه نزديك به 70درصد وزرا و معاونان رييس‌جمهور و بسياري از معاونان وزرا و سازمان‌ها نتيجه پيشنهادهاي كارشناسي اين روند شفاف و مشاركت‌پذير بود. ان‌شاءالله با رفع كاستي‌ها اين روش نهادينه شود. پس از پيگيري‌ها و رايزني‌هاي مدبرانه رياست محترم جمهوري و با دستور كتبي ايشان، با توكل به خدا و اميد به همراهي و راهنمايي مردم بزرگوار، انجام وظيفه در معاونت راهبردي رييس‌جمهور را ادامه خواهم داد. از حضور ديرهنگام در ديدار رهبري پوزش مي‌خواهم.» حضور ظريف اما بازخوردهاي مثبت بسياري هم در افكار عمومي و هم ميان فعالان سياسي داشت. در همين راستا، محمد صدر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و از مديران اسبق وزارت خارجه، در گفت‌وگو با خبرآنلاين، با اشاره به بازگشت محمدجواد ظريف به دولت چهاردهم و حضور او در ديدار با رهبر انقلاب گفت: واقعيت اين است كه آقاي ظريف نقش بسيار موثري در برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري داشت، مخلصانه و با تمام وجود وارد صحنه شد و هر كاري كه از دستش بر مي‌آمد، انجام داد. آقاي دكتر ظريف يكي از ديپلمات‌هاي باسابقه و متخصص و صاحب‌نظر در سياست خارجي و روابط بين‌الملل است. او قطعا مي‌تواند كمك بسيار خوبي براي سياست خارجي دولت آقاي پزشكيان باشد. من اين اقدام را به فال نيك مي‌گيرم. 

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به تاثير بازگشت ظريف به دولت در افكار عمومي و ناراحتي‌هايي كه پس از استعفاي او ايجاد شده بود، تاكيد كرد: اين يك كار مثبت و يك قدرداني از زحمات بسيار صادقانه و موثر آقاي ظريف در ايام انتخابات بود. كلا سياست آقاي پزشكيان اين است كه از متخصصان و كارشناسان استفاده كند و آقاي ظريف يكي از بهترين كارشناسان سياست خارجي و روابط بين‌الملل در ايران است. خوشبختانه اين اقدام انجام شد و از دكتر پزشكيان تشكر مي‌كنم كه اين تاثير را  در دولت حفظ كرد.
صدر درباره رايزني‌هاي پزشكيان در سكوت و آرامش براي بازگشت ظريف گفت: اين يك اقدام كارشناسانه، عاقلانه، جوانمردانه و مفيد براي جمهوري اسلامي بود. 
وي درباره احتمال فعال شدن تندروها عليه دولت و ظريف گفت: اين موضوع خيلي مهم نيست. خوشبختانه باتوجه به سياستي كه آقاي پزشكيان در دولت وفاق ملي درپيش گرفتند، تندروها هرگونه اقدامات تندي بخواهند انجام بدهند موثر واقع نمي‌شود، همان‌گونه كه در مجلس موفق نشدند. آقاي پزشكيان سياست‌هاي خوبي براي پيشبرد جمهوري اسلامي ايران  اتخاذ  كرده  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون