• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5847 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور

رهبر معظم انقلاب در ديدار رهبر ملي تركمنستان و هيات همراه:

گسترش روابط بر اساس منافع مشترك به سود ايران و تركمنستان است

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه گسترش روابط براساس منافع مشترك به سود هر دو كشور است، گفتند: اميدواريم با حضور دولت تازه نفس آقاي دكتر پزشكيان، امور مربوط به گسترش روابط دو كشور با شدت و قوت بيشتري ادامه يابد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عصر چهارشنبه هفتم شهريور ۱۴۰۳ در ديدار «قربانقُلي بردي محمداُف»، رهبر ملي تركمنستان و هيات همراه، گسترش روابط دو كشور را داراي اولويت فراوان دانستند و گفتند: روابط ايران و تركمنستان در سال‌هاي اخير گسترش خوبي پيدا كرده است، اما هنوز ظرفيت‌هاي بسياري براي همكاري‌هاي بيشتر وجود دارد كه بايد از آنها استفاده شود.
ايشان با تاكيد بر اينكه گسترش روابط براساس منافع مشترك به سود هر دو كشور است، افزودند: اميدواريم با حضور دولت تازه نفس آقاي دكتر پزشكيان، امور مربوط به گسترش روابط دو كشور با شدت و قوت بيشتري ادامه يابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به انگيزه بالاي رييس‌جمهور كشورمان براي گسترش روابط با تركمنستان خاطرنشان كردند: خانم صادق، وزير راه و شهرسازي نيز به عنوان رييس كميسيون مشترك، توافق‌هاي دو كشور را دنبال خواهند كرد تا به نتايج مطلوب برسند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به سخنان رهبر ملي تركمنستان درباره طرح‌هاي مشترك ميان دو كشور از جمله طرح بزرگراه جنوب به شمال و طرح توسعه خط لوله گاز تركمنستان، اين طرح‌ها را مهم ارزيابي كردند و گفتند: اجراي اين طرح‌هاي بزرگ با حضور كارشناسان و متخصصان ايراني، روابط صميمي دو كشور را بيش از پيش نزديك‌تر خواهد كرد. در اين ديدار كه آقاي پزشكيان رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي «قربانقُلي بردي محمداُف»، رهبر ملي تركمنستان، دو كشور را خويشاوند يكديگر خواند و گفت: مذاكرات خوب و سازنده‌اي را در تهران با آقاي رييس‌جمهور داشتم و اميدوارم موافقتنامه‌هاي امضا شده به نتايج خوبي برسند.
رهبر ملي تركمنستان همچنين با گراميداشت ياد و خاطره آقاي رييسي رييس‌جمهور فقيد، به اقدامات ارزنده‌ وي براي گسترش روابط دو كشور اشاره كرد و افزود: مرز طولاني و مشترك تركمنستان با ايران همواره مرز صلح و دوستي بوده و خواهد بود و ما آماده گسترش روابط در همه حوزه‌ها هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون