• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

ضيا عربشاهي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پرسپوليس روي خلاقيت اورونوف برنده شد

با اين VAR به شعور مردم بي‌احترامي مي‌كنند

تيم فوتبال پرسپوليس در هفته سوم از بازي‌هاي ليگ برتر در قزوين برابر فولاد خوزستان به برتري رسيد. سرخ‌پوشان پايتخت كه در دو بازي ابتدايي برابر رقيبان خود به نتيجه مساوي دست يافته بودند، توانستند در قزوين نخستين بردشان در اين فصل را جشن بگيرند.‌ سرخ‌ها در اين بازي كه تحت تاثير حواشي مربوط به VAR قرار گرفت و تاخيرهاي زيادي در طول مسابقه به وجود آمد با دو گل اوستون اورونوف و وحيد اميري دو بر صفر به برتري دست پيدا كردند. اين برد از جهات زيادي براي سرخ‌ها اهميت داشت، هم نخستين بردشان را كسب، هم يحيي گل‌محمدي، سرمربي سابق خودشان را مغلوب كردند (كسي كه بيشتر از هر مربي ديگري پرسپوليس را شكست داده است) و هم با روحيه خوب راهي تعطيلات فيفادي شدند. با اين حال همچنان سبك بازي اين تيم مورد قبول كارشناسان قرار ندارد. در خصوص بازي پرسپوليس مقابل فولاد با ضيا عربشاهي يكي از پيشكسوتان اين تيم در دهه شصت تماس گرفتيم كه ماحصل اين گپ و گفت را در ادامه مي‌خوانيد.

پرسپوليس در سومين بازي به برتري رسيد. نظر شما درباره برتري اين تيم مقابل فولاد چيست؟

بله، برد اما چطور برد؟ سه امتياز كه خوب بود و از اين بابت خوشحال هستم، اما آيا فوتبالي كه بازي كردند و نفراتي كه سال‌ها در اين تيم بازي كردند خوب بودند؟ بازي را نپسنديدم و در حد و اندازه‌هاي يك تيم قهرمان نبودند.

علتش چه بود؟

درست كه مربي تازه آمده، اما او دو ماه ‌با تيم‌ كار كرده و در اردو بودند آيا او كه كنار سرمربي نشسته مگر خودش ساليان سال در پرسپوليس بازي نكرده؟ غير از اين است كه مربي بايد عصاي دست سرمربي باشد؟ فقط كنار نيمكت بنشيند و دوربين روي صورت‌شان زوم كند يا به سرمربي كمك كند؟ متاسفانه غير از خلاقيت‌هاي اورونوف فوتبالي از قهرمان ليگ در فصل قبل نديدم. تاسف مي‌خورم كه چرا تيم من برنامه نداشت تا به حريف گل بزند و فقط خلاقيت فردي اورونوف بود.

شايد دليلش اين است كه تازه فصل بدنسازي تمام ‌شده و به اصطلاح بدن‌ها آزاد نكرده.

من هم سال‌هاي سال براي تيم ملي و پرسپوليس بازي كردم. بازيكن زمان تمرين و استراحت و تغذيه‌اش مشخص است. فوتبال دهه ۶۰‌كجا و اين فوتبال كجا. من ديروز با استاد مربيگري خودم كه دو تا مدرك از ايشان گرفتم، حرف مي‌زدم، به او گفتم تيم محلات ما در ميدان محلاتي ۵، ۶ هزار تماشاگر در زمين خاكي مي‌آمدند پرسپوليس هم جز دو، سه بازيكن بقيه خيلي ضعيف و در حد محلات عمل كردند!

به بازي خوب اورونوف اشاره كرديد نظرتان درباره ديگر بازيكنان خارجي پرسپوليس چيست؟

در بازي اول از دروازه‌بان پرسپوليس انتظار نداشتم در دقيقه اول آن‌طور گل بخورد و معترض بودم، ‌اما در سيوهايي كه در بازي دوم‌ داشت، متوجه شدم‌ او يك‌ چيزهايي دارد. او بد نيست! ايوب خوب است، اما كمي با استرس بازي مي‌كند و دفاع چپ هم بازيكني است كه در فاز حمله شركت مي‌كند. خودم دوست دارم دفاع‌هاي كناري هميشه اضافه شوند.

فولاد چطور بود؟

يحيي روي بچه‌هاي پرسپوليس شناخت داشت. خيلي خوشحال بودم كه آقا يحيي به عنوان سرمربي روي نيمكت نشست.اميدوارم ‌موفق باشد اما آن جلو نفر نداشت و اگر تا صبح هم بازي مي‌كرديم پرسپوليس گل نمي‌خورد، چون چهار تا ملي‌پوش در خط دفاع پرسپوليس بودند .

درباره داوري و VAR چه صحبتي داريد؟

واقعا نمي‌دانم مگر ما پارسال و سال قبل VAR نداشتيم، ليگ ما تعطيل شد؟ بس است ديگر به شعور مردم تا اين حد بي‌احترامي نكنيد! اين نباشد بهتر است. با دو تا دوربين مگر مي‌شود گفتVAR؟ من به مهدي تاج خيلي ارادت دارم، اما با اينVAR كه به شعور مردم بي‌احترامي مي‌كنند، اگر جمع كنند بهتر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون