• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

درباره طلبكار بودن فدراسيون از مردم

بگوييد تاج مصونيت دارد و خلاص!

علي ولي‌اللهي

 

داوود رفعتي از مديران فدراسيون فوتبال در پاسخ به انتقاد صداوسيما و رسانه‌ها بابت اتفاقات بازي پرسپوليس و فولاد در حوزه VAR در استوري اينستاگرام خود نوشت: «سال‌ها تحت فشار بوديم چرا VAR نيست، حالا كه مهيا شده ايرادات ديگر مي‌گيريد.»
به قول نقي معمولي بله امپراتور! چشم امپراتور! بعد از n سال و در حالي كه كشورهاي درجه چند هم VAR درست و حسابي دارند، رفتيد با همدستي هم چند تا دستگاه بنجل چيني بدون دوربين كه يكيش روشن نمي‌شود و يكيش تصوير ندارد و معلوم نيست به چه دردي مي‌خورد، آورديد و انتظار داريد همه دست بوستان‌ باشند؟ مي‌گويي چرا تشكر نمي‌كنيم و ايراد مي‌گيريم؟ اين ادبيات منت گذاشتن سر مردم‌ را از كجا ياد گرفتيد؟ از رييس‌تان؟
اول مي‌گفتيم‌ چرا VAR نداريم و حالا‌ كه VAR داريم غر مي‌زنيم؟ خيلي بي‌ادب و پررو هستيم نه؟ 
مي‌پرسي چرا در مورد دستگاهي كه عوض كمك موجبات تمسخر فوتبال ايران را به وجود آورده و ليگ را از رسميت انداخته، انتقاد مي‌كنيم؟ عذرخواهي مي‌كنم بابت اين همه توقع! معذرت مي‌خواهيم كه شما را مخاطب قرار داديم و پرسيديم چرا وقتي داور رفت كنار زمين صحنه آهسته خطا را ببيند چرت و پرت نشانش‌ داديد! شرمنده واقعا كه در مقابل شما كه نمي‌دانيم پشت‌تان‌ به كجا گرم است حق پرسيدن سوال به خودمان داديم. شما كه بي‌پروا فوتبال ايران را به مسلخ مي‌بريد و كسي هم نيست يقه‌تان‌ را بگيرد و بپرسد اين چه وضعيتي است؟ شما كه آويزان فوتبال هستيد و وقتي از در بيرون‌تان‌ كردند از پنجره وارد‌ شديد. شما كه چنبره زديد‌ روي‌ فوتبال و از آن ارتزاق مي‌كنيد و به كسي هم پاسخگو نيستيد.
كاش يك نفر از مقامات رده بالاي مملكت بيايد رسما اعلام كند مهدي تاج و همكارانش در اين كشور مصونيت دارند و خلاص. بگويد‌ تاج و همكارانش حق دارند هر كاري مي‌خواهند بكنند‌؛ حق دارند پرونده ويلموتس بسازند، تيم‌هاي ملي را به فنا بدهند جوري كه تيم ملي نوجوانان‌مان در آسياي مركزي بين 6 تيم چهارم شود و افغانستان قهرمان، بگويد حق دارند به خاطر ماندن خودشان فوتبال ايران را تا مرز تعليق پيش ببرند، دستاوردهاي مديران قبلي را مصادره كنند، فوتبال زنان را از رنكينگ‌ خارج كنند، ويديو چك بياورند و جاي VAR جا بزنند و چند ميليون دلار را بريزند دور. 
كاش يك نفر بيايد بگويد جايي تصويب شده كه مهدي تاج و همكارانش فراتر از قانون هستند آن وقت ما هم متوجه مي‌شويم و ديگر با طلب حق طبيعي شهروندي و هواداري خداي نكرده موجبات تكدر خاطر حضرات را فراهم نمي‌آوريم.
ولي اگر قانوني هست‌ كه مي‌‌‌دانيم‌ هست، اگر انگيزه مبارزه با فساد و تخلفي هست كه مي‌دانيم هست و به همين خاطر امروز پرونده مس رفسنجان و ... را داريم و نهادهاي نظارتي تاييديه قرارداد VAR را ندادند. اگر هيچ كس فراتر از قانون نيست كه مي‌‌دانيم، نيست بياييد به داد فوتبال برسيد. بياييد به داد تنها سرگرمي باقيمانده مردم برسيد. ببينيد انگشت روي هر جاي اين فوتبال مي‌گذاريم، درد‌ مي‌گيرد و صداي ناله بلند مي‌شود. اينكه ديگر مساله امنيت ملي و مذاكرات هسته‌اي نيست كه اتفاقا آنها هم بايد به استماع ملت به عنوان صاحبين اصلي مملكت برسد. فوتبال و چند تا قرارداد و كشف تخلف و فساد كه ديگر جاي خود. حق مردم را پس بگيريد. فوتبال را نجات دهيد و به هواداران برگردانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون