• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

رييس‌جمهور در نشست با فرماندهان عاليرتبه ارتش:

قدرت و توان نظامي بايد در جهت خدمت به مردم به كار گرفته شود

سايت پزشكيان| رييس‌جمهور مي‌گويد: اينكه امروز در نسل جوان با پديده مهاجرت روبرو هستيم به اين دليل است كه در نظام آموزشي ما نسبت به تقويت ارزش‌هاي فردي و اجتماعي جوانان غفلت صورت گرفته و در نتيجه آنها به جاي ماندن در كنار مردم و تلاش براي حل مشكلات و بازكردن گره از زندگي هموطنان‌شان مهاجرت مي‌كنند.
مسعود پزشكيان در نشست با فرماندهان عاليرتبه ارتش كه در دانشگاه فرماندهي و ستاد برگزار شد، اظهار داشت: از نظر شاخص‌هاي توسعه جوامعي كه اجزا و اقشار تشكيل‌دهنده آن از مهندسان، صنعتگران و پزشكان گرفته تا نيروهاي نظامي در كنار هم و به صورت هدفمند عمل مي‌كنند و در ادارات و سازمان‌هاي آن افراد با طي سلسله مراتب به جايگاه بالاتر مي‌رسند، از جوامع ديگر توسعه يافته‌تر هستند. در كشور ما ارتش جمهوري اسلامي ايران از جمله معدود نهادهايي است كه افراد در آن به راحتي و بدون ضابطه و طي سلسله‌مراتب به جايگاه بالاتر نمي‌رسند و اين از افتخارات ارتش ما است.
رييس‌جمهور در ادامه ارتقاي بي‌ضابطه مديران، عدم ثبات مديريت و عدم پاسخگويي مديران  سازمان‌ها نسبت به عملكردها را از جمله مشكلات جدي نظام اداراي و اجرايي كشور برشمرد و گفت: خوشبختانه ارتش جمهوري اسلامي ايران از اين اشكالات مستثني است و قدرت‌افزايي اين نهاد ارزشمند به دور از رويكردهاي جناحي در طول دهه‌هاي گذشته پس از پيروزي انقلاب اسلامي شايسته قدرداني است و جاي تبريك دارد.
رييس‌جمهور در ادامه به اهميت ساختار نظام‌مند نيروهاي مسلح و قابليت تعميم آن به ديگر ساحت‌هاي مديريتي در كشور اشاره كرد و افزود: در علم مديريت بالاترين و دقيق‌ترين ارزيابي‌ها از سيستم‌هاي نظامي استخراج و سپس در دانشگاه تدريس و تئوريزه مي‌شود و ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز با ساختار  نظام‌مند خود اين توانمندي را دارد كه تجربيات ارزشمند خود در اين زمينه را به بخش‌هاي مختلف انتقال دهد.
پزشكيان همچنين به جايگاه والاي نظاميان در كلام اميرالمومنين(ع) اشاره كرد و گفت‌: به تعبير امام علي(ع) لشكريان زينت جامعه و موجب عزت، امنيت و سربلندي مردم هستند و اين امنيتي كه امروز در كشور شكل گرفته و مردم ما در بخش‌هاي مختلف در امنيت كامل در حال فعاليتند، از بركت وجود شما ارتشيان دلاور است.
پزشكيان با تاكيد بر ضرورت تقويت باورها و ارزش‌هاي اجتماعي و فردي در نسل جوان و در نظام آموزشي كشور، در كنار انتقال علم و مهارت‌آموزي به آنها اظهار داشت: اينكه امروز در نسل جوان با پديده مهاجرت روبرو هستيم به اين دليل است كه در نظام آموزشي ما نسبت به تقويت ارزش‌هاي فردي و اجتماعي جوانان غفلت صورت گرفته و در نتيجه آنها به جاي ماندن در كنار مردم و تلاش براي حل مشكلات و بازكردن گره از زندگي هموطنان‌شان مهاجرت مي‌كنند، اين در حالي است كه در نيروهاي مسلح ما نيروها را به گونه‌اي تربيت مي‌كنند كه حاضرند جانشان را فداي خاك، ميهن و اعتقاد خود كنند كه بسيار ارزشمند است.
رييس‌جمهور با بيان اينكه بر اساس حديثي قدسي خداي متعال حيات زمين را به وجود انسان، حيات انسان را به وجود علم، حيات علم را به وجود عمل و حيات عمل را به اخلاص پيوند داده است، تصريح كرد: اگر چنين باوري در همه انسان‌ها نهادينه شود موجب رشد و تعالي جوامع خواهد شد كه خوشبختانه اين باور در شما ارتشيان عزيز وجود دارد و با مهارت، خلاقيت و توانمندي‌هايي كه ايجاد كرده‌ايد و با چنين نگاهي قطعا متوقف نخواهيد شد چرا كه ما بايد بهترين و بالاترين باشيم تا ديگران نتوانند به ما زور بگويند و به ما ظلم كنند.
پزشكيان در ادامه با تاكيد بر اينكه قدرت و توان نظامي بايد در جهت خدمت به مردم به كار گرفته شود، نه براي كشتن زنان و كودكان مظلوم و بي‌گناه، خاطرنشان كرد: آنهايي كه ادعاي حقوق بشر و دموكراسي دارند به خاطر سوءرفتار يك حكومت با چند شهروند، زمين و زمان را به هم مي‌ريزند، اما در مقابل چشم‌شان زنان، كودكان و بيمارستان‌ها در غزه را بمباران مي‌كنند، اما صدايي از آنها بلند نمي‌شود  و در نهايت وقاحت باز هم در پشت تريبون‌ها دم از حقوق بشر مي‌زنند كه بسيار شرم‌آور است.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه قطعا اگر ما امروز اين توان دفاعي را نداشتيم، اين جنايتكاران بي‌شرمانه و بي‌رحمانه همين جنايات را عليه مردم ما مرتكب مي‌شدند، افزود: چرا نمي‌توانند؟ چون شما ارتشيان غيور هستيد، توانمند شديد و قدرت دفاعي براي مردم ما ايجاد كرديد كه آنها جرأت چنين كاري را ندارند؛ شما افتخار و عزت و زينت كشور هستيد و دولت در خدمت شما است و هركاري در جهت اقتدار بيشتر و پشتيباني از نيروهاي مسلح بتواند فروگذار نخواهد كرد و اميدوارم شما نيز با همين صلابت و قدرت در اوج بمانيد و باعث سربلندي بيشتر مردم و كشور باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون