• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

ايتاليايي

رمان «ايتاليايي» نوشته شكري المبخوت؛ برنده‌ بوكر عربي ۲۰۱۵، منتشر شد.  اين رمان با ترجمه مريم نفيسي‌راد در ۳۶۰ صفحه و با قيمت ۳۴۰ هزار تومان در انتشارات آده منتشر شد.
در معرفي اين كتاب آمده است: «رمان «ايتاليايي» روايتي از زندگي جواني پر شور و آزاديخواه ملقب به ايتاليايي است كه در بحبوحه پر تنش دهه هشتاد ميلادي تونس زندگي مي‌كند. عبدالناصر جواني پر شور است كه در روياي آزادي و انقلاب است وارد دانشگاه مي‌شود و رشته حقوق را برمي‌گزيند. در دانشگاه رهبري حزب چپ‌ها را به‌عهده مي‌گيرد. در همين حين حبيب بورقيبه (رييس‌جمهور تونس) طي يك كودتا، توسط زين‌العابدين بن‌علي عزل شده و به حبس خانگي محكوم شد. در اين دوران پر استرس، ايتاليايي دل در گروي دانشجوي فلسفه، زينه مي‌بندد. از آنجا كه شرط استخدام آموزش و پرورش، متاهلي است، ايتاليايي با زينه ازدواج مي‌كند تا بتواند به شغل مورد علاقه‌اش يعني دبيري مشغول شود.
هرچقدر عبدالناصر اين ازدواج را جدي مي‌گيرد زينه به چشم يك ازدواج مصلحتي به آن مي‌نگرد و زندگي هر دو دچار چالش‌هاي بسيار زيادي مي‌شود.
شكري المبخوت، رييس دانشگاه المنوبه تونس است. او در روزنامه‌نگاري جدي است و در فرهنگ تونس نقش موثري داشته است. المبخوت با قلمي جدي، تاريخ كشورش را روايت مي‌كند و از كاستي‌هاي سياسي آن دوران سخن مي‌گويد.
مترجم، مريم نفيسي‌راد نيز به نوبه خود كوشيده در عين حال كه به لحن نويسنده پايبند باشد رمان روان و خوانا و قابل فهم برگردان شده باشد.
در اين كتاب نويسنده كوشيده به مسائلي همچون بحران تعيين هويت، عشق، انقلاب، آسيب‌هاي روحي دوران كودكي و... بپردازد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون