• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5854 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا:

كويتي‌ها بدانند كه ميدان «آرش» حق مسلم مردم ايران است

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا اظهار داشت: شواهدي حاكي از اين است كه كويتي‌ها درباره استفاده از ميدان آرش شركتي ايجاد كردند و كار را شروع كردند و فراخوان هم منتشر شده، اما بدانند كه ميدان آرش حق مسلم مردم ايران است. به گزارش ايلنا، سردار عبدالرضا عابد در جمع خبرنگاران با اشاره به بازديد رييس‌جمهور از مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبيا اظهار داشت: طبق فرمايشات رهبري قرارگاه بازوي توانمند براي كمك به دولت‌ها است و اين هم فرصتي براي ما و هم فرصتي براي دولت است و بايد از اين توان بالقوه استفاده شود.  وي با بيان اينكه آماده انجام هر ماموريتي هستيم كه براي كشور نياز است، گفت: شهيد رييسي هم در دولت سيزدهم به دنبال اين بود كه توانايي‌هاي قرارگاه را بشناسند و قرار بر اين بود كه قرارگاه در اجراي وعده‌هاي دولت در سفرهاي استاني ورود كنيم و حضور ثمربخش در اجراي پروژه‌هاي استاني داشته باشيم. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا ادامه داد: بعد از انتخابات هم ارتباطاتي با آقاي پزشكيان داشتيم و براي حضور در قرارگاه و بازديد از پروژه‌هاي قرارگاه از ايشان دعوت كرديم. البته رييس‌جمهور پيش هم با اجراي پروژه‌هاي آذربايجان شرقي با توانمندي‌هاي قرارگاه مطلع بود و جلسه اخير ريیس جمهور با قرارگاه باعث شد هم دولت براي پيشرفت پروژه‌ها اميدوار شود و هم دلگرمي براي ما ايجاد شد كه ما مي‌توانيم در اجراي پروژه‌ها و رفع ناترازي‌ها به دولت كمك كنيم. 
سردار عابد تاكيد كرد: قرارگاه در حال حاضر ٣٨٠ پروژه در حال اجرا دارد از اين تعداد ٨۵ پروژه‌ را انتخاب كرديم كه در قالب طرح تلاش و سازندگي به دولت چهاردهم معرفي كرديم البته تعدادي پروژه هم در دولت سيزدهم معرفي مردمي كه بخش عمده‌اي از آن را به اجرا رسانديم. وي با اشاره به اهميت حضور ايران در ميدان مشترك آرش تاكيد كرد: حضور ايران در ميدان مشترك آرش با كشور كويت از نان شب واجب‌تر است و بايد اين اهميت را قبول كنيم. سردار عابد گفت: چندين سال كه موضوع ميدان مشترك آرش مطرح است و چرا بايد از منافع كشورمان كوتاه بياييم و بايد در اين ميدان فعال باشيم. درباره اين موضوع وزارت امور خارجه بايد فعال باشد و ما هم اين موضوع را به‌طور جدي پيگيري كنيم. البته موضوع ميدان اسفنديار همين‌طور است و بايد مورد توجه قرار بگيرد.  فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا تاكيد كرد: شواهدي حاكي از اين است كه كويتي‌ها درباره استفاده از ميدان آرش شركتي ايجاد كردند و كار را شروع كردند و فراخوان هم منتشر شده، اما بدانند كه ميدان آرش حق مسلم مردم ايران است. وي همچنين درباره ناترازي‌ بنزين و اجراي پروژه‌هاي پالايشگاهي اظهار داشت: درباره موضوع بنزين به دنبال رفع ناترازي‌ هستيم اما بايد در بحث مصرف بي‌رويه بنزين در كشور هم تجديد نظر شود چراكه هيچ كشوري به اندازه ايران مصرف ندارد كه اين ميزان مصرف بالا دو دليل دارد؛ اولا خودروهاي توليدي در ايران پرمصرف هستند و هم اينكه قيمت بنزين ارزان است. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا ادامه داد: امسال در بحث بنزين شرايط سخت داشتيم و در ايام تعطيلات مردم مي‌خواهند به مسافرت بروند و دولت‌ها بايد خدمات مناسب را ارايه دهند كه اين خدمات از جمله تامين بنزين در آسايش آنها تاثير خاص دارد.
وي گفت: پالايشگاه ستاره خليج‌فارس بزرگ‌ترين پالايشگاه جهان است و ۴٠درصد توليد بنزين كشور در اين پالايشگاه انجام مي‌شود كه از ۴ فاز اين پالايشگاه ٣ فاز به اتمام رسيد اما براي اتمام فاز ۴ دولت دوازدهم انگيزه‌اي نداشت. درحالي كه پيش‌بيني داشتيم كه اگر فاز ۴ به اجرا نرسد دوباره به دوره واردكننده بنزين برگرديم و در سال ٩٨ ساخت فاز چهارم، تحت عنوان پالايشگاه مهر را شروع كرديم كه دو فاز دارد و فاز اول آن امسال و فاز دوم آن سال آينده تمام مي‌شود. با اضافه شدن پالايشگاه مهر بخشي از ناترازي بنزين كشور حل مي‌شود و ١٣ ميليون ليتر در روز با ظرفيت كشور اضافه مي‌كند. سردار عابد درباره حضور قرارگاه در ساير ميادين نفتي اظهار داشت: در دولت سيزدهم تلاش اين بود كه اين حلقه مفقوده حل شود، ما در خط مقدم اين موضوع قرار داريم و بايد در اين باره اولويت‌بندي كنيم، امروز منهاي كشور كوچك بحرين با تمام كشورهاي همسايه از جمله عربستان، عمان، امارات، كويت، عراق و از سوي ديگر با آذربايجان و تركمنستان و... ميادين گازي و نفتي مشترك داريم. وي ادامه داد: درباره ميدان مشترك با عراق كارگروه تشكيل شد تا حدود را با عراق مشخص كنيم اما متاسفانه اين كارگروه هر چند در عراق فعال بود اما از سمت ما ضعيف عمل كرد كه اين اتفاقات مطلوبي نبود و مي‌توانستيم بهتر از اين نتيجه بگيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون