• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5857 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور

گزارش اختصاصي «اعتماد» از پايان دور دوم رسيدگي به پرونده متهمان قتل داريوش مهرجويي و همسرش

هيچ مدركي جز اظهارات متهمان بر حضورشان در صحنه جرم نيست

طبق اطلاعات رسيده به «اعتماد»؛ دادگاه نظري بر انجام تحقيقات بيشتر يا توجه به ايرادات وكلاي اولياي دم به جهت شناسايي معاون يا معاونان احتمالي را ندارد

بهاره شبانكارئيان

شنبه و يكشنبه، ۲۴ و ۲۵ شهريور‌ماه جاري دور دوم رسيدگي به پرونده متهمان قتل داريوش مهرجويي و همسرش، وحيده محمدي‌فر براي رفع ابهامات پرونده تشكيل شد. تير‌ماه امسال ديوان عالي كشور ايرادات وكيل خانواده مهرجويي را پذيرفت و با اعلام نقص تحقيقات دستور تكميل تحقيق در خصوص ايرادات مطروحه را صادر كرد و پرونده مجددا جهت رفع اين ايرادات به دادگاه كيفري يك استان البرز ارجاع شد.  روز گذشته آخرين جلسه دادگاه جهت رسيدگي به ايرادات پرونده با حضور وكلاي متهمان، نماينده بهزيستي (به دليل حضور داوود؛ يكي از متهمان كه زير ۱۸ سال دارد) و وكلاي اولياي دم به صورت غير علني برگزار شد. طبق اطلاعات رسيده به «اعتماد»؛ «معاون دادستان مجدد از كيفرخواست دفاع كرده و دادگاه نظري بر انجام تحقيقات بيشتر يا توجه به ايرادات وكلاي اولياي دم به جهت شناسايي معاون يا معاونان احتمالي را نداشته و به زودي راي صادر خواهد شد.»  همچنين طبق اين اطلاعات؛ «كريم، متهم اصلي همچنان بر بي‌گناهي خود پافشاري كرده و حتي منكر حضورش در صحنه جرم شده است. همچنين هيچ مدركي جز اظهارات متهمان بر حضورشان در صحنه جرم وجود ندارد. با اين حال هنوز مشخص نيست كه متهم اصلي با چه انگيزه‌اي در محل جنايت حضور داشته كه حالا در جلسات دادگاه منكر حضورش در صحنه جرم شده است.» 

كريم در آخرين اعترافات خود عنوان كرده: «اعترافاتم تحت فشار بازجويي بوده و آن شب به آن خانه نرفتم و حرف‌هاي ديگر متهمان را قبول ندارم. من باغبان پنج باغ بودم و صاحبان باغ‌ها به من اعتماد داشتند. اگر قصد سرقت داشتم مي‌دانستم صاحبان باغ‌ها كليد گاوصندوق را كجا مي‌گذارند و سرقت مي‌كردم. ماهي ۴۰ ميليون تومان درآمد داشتم نيازي نبود مرتكب قتل شوم.» 
طبق ايرادات پرونده «وجود شخص ديگر يا چاقوي ديگر» محتمل است كه دادگاه در دور دوم رسيدگي به پرونده متهمان قتل مهرجويي و همسرش نيز به آن توجهي نشان نداده است. 
طبق اعلام ضابطان و مراجع قضايي؛ كريم (متهم رديف اول)، مير ويس (متهم رديف دوم) و داوود و اسكندر (متهمان رديف سوم و چهارم) اين پرونده هستند كه با وجود تمام تناقضات و ابهامات پس از تشكيل جلسات دادگاه مبني بر رسيدگي به اين پرونده؛ متهم رديف اول به اتهام قتل عمدي مهرجويي و محمدي‌فر به قصاص نفس و در رابطه با ديگر جرايم به حبس، شلاق و ديه محكوم شد. در راي صادره، متهمان رديف دوم و سوم نيز به اتهام جرايمي نظير شروع به قتل و سرقت مجموعا هر يك به 36 سال حبس تعزيري، شلاق و ديه محكوم شدند. همچنين متهم رديف چهارم به جهت ارتكاب جرايمي نظير معاونت در شروع به قتل و سرقت به هشت سال حبس تعزيري محكوم شد. 
اواسط مهر‌ماه سال گذشته وحيده محمدي، همسر داريوش مهرجويي در صفحه اينستاگرام خود از تهديد فردي ناشناس با چاقو خبر داد. با اين حال و با وجود هشدار همسر داريوش مهرجويي آنها در ۲۲مهرماه ۱۴۰۲ در ويلاي شخصي‌شان در زيبادشت كرج با چاقو به قتل رسيدند.  پليس پس از حضور در صحنه جرم پي برد مقتولان با ضربات چاقو به قتل رسيدند. پليس مدعي بود بعد از درگيري اوليه مرحوم مهرجويي روي زمين افتاده و همسر مهرجويي نيز از هال به سمت اتاق خواب فرار كرده و آنجا توسط قاتل يا قاتلان به قتل رسيده است. آن شب دختر مرحوم در خانه حضور نداشته و حوالي ساعت 14 و 30 دقيقه از خانه خارج و به يك گالري رفته، اما وقتي به خانه بازگشته با صحنه جنايت روبه رو شده است. يك هفته بعد از اين حادثه ناگوار، پليس و مراجع قضايي، چهار متهم را به عنوان عاملان اين جنايت معرفي كرده كه تاكنون نيز با وجود معرفي اين اشخاص به عنوان متهم، كريم كه عامل اصلي اين جنايت معرفي شده، منكر حضورش در صحنه جرم است! ... .

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون