• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5857 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور

استقلال با مهار خارجي‌هاي رقيب و ضدحملات سريع مي‌تواند برنده شود

الغرافه همان‌طوري بازي مي‌كند كه نكونام مي‌خواهد

به گزارش «اعتماد» در يكي از بازي‌هاي هفته اول از مسابقات ليگ نخبگان آسيا تيم فوتبال استقلال در ورزشگاه شهر قدس به مصاف الغرافه قطر مي‌رود‌. شاگردان جواد نكونام كه در بازي آخر ليگ شكست خوردند و حواشي پيرامون سرمربي‌شان اين تيم به اوج رسيده بود حالا چاره‌اي جز شكست دادن حريف قطري ندارند؛ اتفاقي كه اگرچه آسان نيست اما غيرممكن ‌هم  نيست!
استقلال و الغرافه با وجود حضور متعدد در ادوار مختلف ليگ قهرمانان آسيا، كمتر به يكديگر برخورد كرده بودند. ليگ قهرمانان آسيا در سال 1389 تنها فصل رقابت‌هاي آسيايي بوده است كه استقلال و الغرافه با يكديگر هم‌گروه شده بودند. بازي‌هايي كه به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شد و اولين بازي اين دو تيم در تهران رقم خورد. در اين ديدار استقلال با دو گل فرهاد مجيدي و يك گل پژمان منتظري، الغرافه را شكست داد و در بازي برگشت استقلال در استاديوم اختصاصي الغرافه يك- يك به تساوي رسيد. اين ديدار تاكنون آخرين رويارويي اين دو باشگاه بوده است، حالا بايد صبر كرد و ديد در تقابل سوم نماينده كشورمان مقابل نماينده قطر كدام تيم برنده مي‌شود.
اگر بخواهيم به‌طور كلي سبك بازي حريف را معرفي كنيم ذكر اين‌نكته ضروري است كه الغرافه به دليل حضور ستاره‌هاي خارجي‌ و هماهنگي‌ كه دارد در فاز تهاجمي ‌بسيار خطرناك و خلاق است و پلن‌هاي زيادي براي حمله دارد اما در فاز تدافعي متزلزل است و مي‌توان به راحتي از حفره‌هاي بين مدافعان اين تيم استفاده كرد. 
استقلال مدل نكونام بستن روزنه‌هاي نفوذي براي حريفان و استفاده سريع از ضدحملات را به خوبي بلد است و مي‌شود اميدوار بود كه با مهار مهره‌هاي تهاجمي حريف و استفاده سريع از ضدحملات ضربه كاري را بر پيكره الغرافه وارد كند.
گفتني است تيم الغرافه از فرجاني ساسي از تونس، فابريزيو دياز از اروگوئه، سيدوسانو از سنگال، جانگ هيونگ‌سو از كره جنوبي، خوسلو از اسپانيا، فلورين كومان از روماني، ماتياس ناني از آرژانتين، ياسين براهيمي‌ از الجزاير، جمال حمد از فلسطين و رودريگو مورنو از اسپانيا به عنوان بازيكنان خارجي بهره مي‌برد و حضور تعداد بالاي بازيكن خارجي در اين تيم، كيفيت بالاي تيم قطري را نشان مي‌دهد. خوسلو كه همين فصل پيش در رئال توپ مي‌زد و پايه‌گذار قهرماني اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا شد و همچنان به تيم ملي اسپانيا نيز دعوت مي‌شود معروف‌ترين و مهم‌ترين مهره تيم قطري است. 
اما در استقلال هم مهره‌هاي كارآمد زيادي هستند كه مي‌توانند كفه ترازو را به نفع اين تيم سنگين كنند ضمن اينكه ميزبان هم هستند  براي همين فرصت خوبي دارند تا گام اول را محكم ‌بردارند. اين بازي در ورزشگاه شهر قدس برگزار مي‌شود؛ ورزشگاهي كه حتما نمي‌تواند ميزباني خوبي براي فوتبال ايران و باشگاه استقلال فراهم كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون