• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5857 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور

كار دشوار پرسپوليس در مقابل ستارگان الاهلي

تقابل انديشه‌هاي اسپانيايي باتجربه با آلماني جوان

به گزارش«اعتماد» در يكي از بازي‌هاي مهم هفته اول از رقابت‌هاي ليگ نخبگان آسيا در منطقه غرب دو تيم پرسپوليس و الاهلي عربستان در دوشنبه شب به مصاف يكديگر مي‌روند. اين پنجمين تقابل دو تيم در فوتبال آسيا محسوب مي‌شود‌، در چهار بازي گذشته اين دو تيم نماينده كشورمان دو بار پيروز شده و يك‌بار نماينده عربستان به برتري رسيده و يك بازي هم با نتيجه مساوي تمام شده است.
به گزارش اعتمادآنلاين، پرسپوليسي‌ها تا قبل از برگزاري اين مسابقه دو جلسه تمرين در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فيصل محل برگزاري بازي پشت سر مي‌گذارند و مرتضي پورعلي‌گنجي مدافع ملي‌پوش اين تيم به علت مصدوميت قادر به همراهي سرخ‌هاي پايتخت نخواهد بود. كارلوس گاريدو، سرمربي اسپانيايي كه در اين فصل سكان هدايت پرسپوليس را برعهده گرفته از سه بازي قبلي در ليگ پنج امتياز كسب كرده است و حالا بايد تيمش را به مصاف تيم تا بن دندان مسلح الاهلي بفرستد. تيمي كه براي دومين سال متوالي تحت هدايت ماتياس ياليسه كه يك مربي ۳۵ ساله آلماني است، قرار دارد.
اما در تركيب الاهلي به جز ستارگان عربستاني فوق ستاره‌هايي مثل ادوارد مندي سنگربان سنگالي سابق چلسي و فرانك كسيه كه در بارسلونا توپ مي‌زد، فيرمينو ستاره اسبق ليورپول و رياض محرز هم حضور دارند كه البته احتمال اينكه رياض محرز به دليل مصدوميت اين بازي را از دست دهد وجود دارد با اين حال ياليسه آن‌قدر بازيكن دارد كه نگران جاي خالي محرز نباشد! ويگا و توني و دميرال ازجمله بازيكناني هستند كه داشتن آنها آرزوي هر مربي است و حالا به لطف دلارهاي نفتي در عربستان و تيم الاهلي توپ مي‌زنند. سابقه نشان داده تنها پول در فوتبال خوشبختي نمي‌آورد و بچه‌هاي باتعصب پرسپوليس هم بارها ثابت كردند مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند و براي همين سرتا پا انگيزه هستند و گاريدو مي‌تواند از اين محرك قوي براي متوقف كردن حريف نهايت استفاده را ببرد‌.
هر چند كه نبايد پيش‌بيني كنيم كار آساني در انتظار پرسپوليسي‌ها است. عربستاني‌ها با هزينه‌هايي چند صد ميليون دلاري جاه‌طلبي‌هاي بسياري در فوتبال آسيا دارند. ميزباني جام جهاني در سال ۲۰۳۲ يكي از اين جاه‌طلبي‌ها است. عربستان با برنامه‌ريزي درست قصد دارد در آينده نزديك تبديل به يكي از قطب‌هاي فوتبال باشگاهي در دنيا بدل شود.
اما درباره اين بازي با توجه به اينكه‌ ليگ عربستان تازه شروع شده و از طرفي پرسپوليسي‌ها بيشتر از رقيب در شرايط بازي قرار دارند، مي‌توانند اميدوار به كسب نتيجه باشند. بي‌شك هر چه از زمان اين بازي‌ها بگذرد با هماهنگي و شناخت بهتر ستاره‌هاي خارجي امتياز گرفتن براي باشگاه‌هاي ايراني سخت‌تر خواهد شد، اما به دور از پيش‌بيني‌ها تا حوالي بامداد سه‌شنبه بايد منتظر بمانيم و ببينيم حاصل تفكرات دو مربي خارجي فوتبال آسيا به نفع كدام تيم تمام‌ مي‌شود‌.
رقابت‌هاي امسال فوتبال باشگاهي آسيا در سطح نخست تحت عنوان ليگ نخبگان يا اليت برگزار مي‌شود. از ايران دو تيم استقلال و پرسپوليس در اين مسابقات حضور دارند كه در دور نخست به روش سوييسي بايد با 8 تيم مختلف از منطقه غرب آسيا روبه‌رو شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون