• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5871 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

اركستر «مهرباني» به صدا در مي‌آيد

اركستر «مهرباني» به رهبري سلمان سالك براي دومين‌بار به صحنه مي‌رود. براساس گزارش ايسنا، سلمان سالك در اين باره مي‌گويد: اين دومين‌باري‌ است كه اركستر بزرگ مهرباني با حضور ۱۵۰ نوازنده و خواننده به صحنه مي‌رود. آنچه پيش رو داريد، تجربه‌اي است حاصل از كنار هم قرار گرفتن سازهاي زهي، مضرابي، بادي، كوبه‌اي و آواز ايراني در كنار هم كه به شكل يك اركستر بزرگ كه به منظور اجراي قطعاتي با فواصل موسيقي دستگاهي به صورت چندصدايي براي سازها و همخوانان موسيقي ايراني ساخته و تنظيم شده است.
او كه آهنگساز و رهبر اين اركستر است از تصنيف «اي يار من»، شعر از مولانا، قطعه «طلب» در دستگاه شور، بي‌كلام، تصنيف «زندان شب يلدا»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سايه)، چهارمضراب و تصنيف «درد گُنگ»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سايه)، رِنگ «مازني»، قطعه‌اي بدون كلام، براساس موسيقي محلي مازندران، تصنيف يار دلنواز، شعر از حافظ، آواز «در اين شب‌ها»، شعر از محمدرضا شفيعي كدكني، همنواز آواز سلمان سالك، تصنيف «مژده آزادي»، شعر از هوشنگ ابتهاج (ه.الف سايه) و تصنيف ‌اي ايران، آهنگ از روح‌الله خالقي، شعر از حسين گل‌گلاب به عنوان رپرتوار اين اجرا ياد كرد.
سلمان سالك، مدرس موسيقي در دانشگاه، نوازنده تار و سه‌تار، آهنگساز و پژوهشگر در زمينه مباني نظري موسيقي ايراني است. او دانش‌آموخته تار نزد محمدرضا لطفي، داريوش طلايي، ارشد تهماسبي و كيوان ساكت است و همچنين نزد مجيد كياني رديف ميرزاعبدالله را نواخته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون