• ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5872 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

زیر پوست حوادث

متهم به قتل الياس محمدي پاكبان شهرداري با رضايت اولياي دم از قصاص نجات يافت

مرد جواني كه به اتهام قتل «الياس محمدي» پاكبان شهرداري به قصاص محكوم شده بود با رضايت اولياي دم بخشيده شد. هفته گذشته جلسه دادگاه اين متهم بود. او در دفاع از خود گفت: «من الياس را نمي‌شناختم و با او خصومت شخصي نداشتم. آن شب دچار سوء‌تفاهم شدم و پيشداوري كردم. از آنجا كه آن دو نفر لباس فرم به تن نداشتند كه بدانم كارگر شهرداري هستند در يك لحظه فكر كردم او يا قصد دارد به پرچم كشورم بي‌حرمتي كند يا مي‌خواهد پرچم‌ها را بدزدد. به همين خاطر اصلا درنگ نكردم و با او درگير شدم، اما باور كنيد قصدم اين نبود كه او را از بالاي پل پايين بيندازم.» او در ادامه گفت: «مقتول در لحظه‌اي كه درگير بوديم تعادلش را از دست داد و از بالاي پل سقوط كرد. حالا هم پشيمان هستم و از قضات مي‌خواهم در حد امكان در مجازاتم تخفيف قائل شوند.» 
در پايان جلسه رسيدگي به پرونده، قضات براي صدور راي وارد شور شدند. متهم با رضايت از اولياي دم فقط به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه مي‌شود. 
بامداد ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، مرد جواني به خاطر انگيزه واهي مرتكب قتل الياس محمدي پاكبان شهرداري كه از اتباع كشور افغانستان بود، مي‌شود. يك فرد نزديك به الياس محمدي به «اعتماد» گفته بود: «الياس حدودا ۱۹ سالش بود و دو، سه سالي مي‌شد كه از يكي از كشورهاي همسايه به ايران آمده بود. الياس فرزند آخر بود و يك برادر بزرگ‌تر از خودش داشت. همين دو برادر بودند. حميد، برادر بزرگ‌تر او متاهل بود. حميد قبلا مدتي در ميوه‌فروشي كه الياس كار مي‌كرد، مشغول بود. دو، سه سال پيش به كشورشان برگشت و الياس را با خود به ايران آورد و بعد از اينكه الياس را جاي خودش در آن ميوه‌فروشي گذاشت، رفت و به كارگري ساختمان مشغول شد. الياس كارگر شهرداري هم بود و شب‌ها ديواره‌هاي روگذر اتوبان‌ها را نظافت مي‌كرد و بعد از اتمام كارش سمت ميدان نور در كانكس شهرداري مي‌خوابيد.» «اعتماد» در شماره ۵۸۷۱ گزارشي تحت عنوان «مقتول شب‌ها در كانكس شهرداري مي‌خوابيد» منتشر و به جزييات قتل الياس محمدي اشاره كرده است.


دستگيري عاملان جنايت  در پارك قيطريه

متهماني كه در پارك قيطريه مرتكب جنايت شده بودند، دستگير شدند.  چندي قبل، گزارش يك درگيري مرگبار در حوالي پارك قيطريه به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام شد. با دريافت اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به محل حادثه اعزام شده تحقيقات اوليه را آغاز كردند. تيم جنايي در محل با جسد مرد جواني روبه‌رو شد كه بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيده بود، بررسي‌هاي اوليه نشان داد كه مقتول در يك درگيري خياباني با چند پيك‌موتوري كه در رستوران‌هاي اطراف كار مي‌كردند، به قتل رسيده است. تحقيقات اوليه حاكي از آن بود كه اين جوان در پارك قيطريه حضور داشت و به دليل چشم در چشم شدن و فحاشي با چند پيك‌موتوري درگير شده و در جريان اين نزاع جان خود را از دست داده است. عاملان جنايت قبل از رسيدن پليس از محل متواري شده بودند. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، در نخستين گام با اقدامات فني و اطلاعاتي، هويت متهمان را شناسايي كردند و دريافتند كه آنها قصد دارند به ‌صورت قاچاق از كشور خارج شوند. در مرحله بعد، تيم جنايي با بهره‌گيري از شيوه‌هاي علمي و نوين كشف جرم، مخفيگاه دو نفر از متهمان را در سبزوار شناسايي كرد كه همين سرنخ كافي بود تا اين افراد در يك قدمي بازداشت قرار گيرند.
كارآگاهان پس از دريافت اين اطلاعات، بي‌درنگ به مخفيگاه موردنظر در سبزوار رفتند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس، متهمان را طي يك عمليات ضربتي دستگير كردند. متهمان پس از انتقال به اداره دهم پليس آگاهي صراحتا به جرم قتل مرد جوان در شمال تهران اعتراف كردند. پس از اين اعترافات، كارآگاهان ماموريت يافتند با اقدامات اطلاعاتي، هويت ديگر متهمان را شناسايي و آنها را در كوتاه‌ترين زمان ممكن دستگير كنند.


پدري به خاطر بيدار كردن پسرش از خواب به قتل رسيد

پسر جواني كه به ‌دليل بيدار شدن از خواب، پدرش را به قتل رسانده بود، توسط كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.  چندي پيش، در پي گزارش يك فقره قتل در بلوار امام خميني لواسان، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به صحنه جرم اعزام شد. در محل حادثه جسد مردي 50 ساله پيدا شد كه با چندين ضربه چاقو به‌ شدت مجروح شده بود. تحقيقات اوليه نشان داد كه اين جنايت خانوادگي ناشي از اختلافات شديد بين پدر و پسر بوده است. پسر 18 ساله خانواده كه به مواد مخدر اعتياد داشته، هنگام خواب توسط پدرش بيدار شده  و اين موضوع به درگيري شديد بين آنها منجر شده است.
در ادامه مشخص شد كه پسر جوان در جريان اين درگيري، چاقويي از آشپزخانه برداشته و به پدرش حمله كرده و با وارد كردن ضربات متعدد به گردن پدرش، او را به قتل رسانده است. مادر خانواده نيز كه تلاش كرده بود مانع اين جنايت شود، موفق به جلوگيري از آن نشد.
كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، با اقدامات فني و اطلاعاتي، مخفيگاه متهم را در لواسان شناسايي و او را دستگير كردند. متهم پس از انتقال به پليس آگاهي، در بازجويي‌هاي اوليه به قتل پدرش اعتراف كرد.
متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و تحقيقات جنايي همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون