• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5873 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

فرصت‌ها و تهديدهاي مقاومت

سيدمحمدرضا مرتضوي

از بركات جهاد في‌سبيل‌الله، تشفي خاطر مومنين است. مومناني كه در روزهاي گذشته به واسطه ترور بزدلانه سيد مقاومت در اندوهي جانگداز به‌سر مي‌بردند با تحقق دومين «وعده صادق»، قدري از آلام‌شان كاسته شد. شادي و شوري كه اكنون در ميان فلسطينيان مظلوم و لبناني‌هاي مقاوم شاهد هستيم به بركت اتحادي است كه در ميان خيل كثيري از مسلمين جهان -به ويژه در مورد ايستادگي در برابر جنايات رژيم صهيوني- ايجاد شده است. 

اتحادي كه حزب‌الله شيعه را به عنوان پشتوانه محكمي براي برادران اهل سنت خود در حماس و غزه به ميدان كشيد و حالا ايران اسلامي است كه رسالت خود را در حمايت از آنها به احسن وجه انجام داده است. ضربه ناگهاني و كوبنده سه‌شنبه شب، ناله صهيونيست‌ها و متحدان‌شان را در جهان بلند كرد و درس عبرتي فراموش نشدني به آنها داد.
اين اتحاد ميان نيروهاي مقاومت، اگرچه مبارك است اما كافي نيست، چراكه اين محور، ظرفيت آن را دارد تا ساير كشورهاي اسلامي و دولت‌هاي‌شان نيز به آن بپيوندند و امنيت خود را تنها از طريق برادران و مجاهدان مسلمان تامين كنند. دولت‌هاي اسلامي حتما تاكنون دريافته‌اند كه رژيم غاصب صهيونيستي حتي از تامين امنيت اراضي اشغالي خود و ساكنانش نيز ناتوان است. لذا طرح مسائل شرم‌آوري همچون عادي‌سازي روابط با اين شجره خبيثه براي هيچ ملت و دولتي در اين منطقه امنيت را به ارمغان نخواهد آورد، بلكه به عكس عامل اصلي همه ناامني‌ها در منطقه غرب آسيا، حضور دولت جعلي و جنايتكار صهيونيستي است. لذا وظيفه آحاد اسلامي تلاش هرچه بيشتر در جهت تضعيف اين رژيم غاصب است. 
اما آنچه در پايان، توجه به آن لازم است اينكه دشمنان اسلام حتما بيكار نخواهند نشست. آنها هم حتما توانايي‌هايي دارند كه در اين زمينه از آن استفاده خواهند كرد. شايد مهم‌ترين توانايي آنها جنگ تبليغاتي و رسانه‌اي است. آنها همه امكانات خود را بسيج خواهند كرد تا امت اسلامي را بترسانند و ممكن است در بخش‌هايي از آن هم موفق و مانع همبستگي بيشتر ملت‌هاي مسلمان شود، چراكه صهيونيست‌ها به خوبي دريافته‌اند كه تشريك مساعي و هم‌افزايي قواي مسلمين چه كابوسي را براي‌شان رقم خواهد زد، لذا حتما عمليات رواني گسترده‌تر و جنگ تبليغاتي وسيع‌تر با هدف اختلاف‌اندازي را در دستور كار خود قرار خواهند داد. 

اين همان نقطه‌اي است كه ما جوامع مسلمان را آسيب‌پذير كرده است. لذا علماي اسلامي و فضلاي بلاد مختلف وظيفه دارند در اين عرصه همت كنند و افكار عمومي جوامع خود را از سياست مزورانه رژيم صهيونيستي و متحدان خبيث جهاني‌اش مطلع كنند و همواره به تذكار اين مهم بپردازند كه خداوند به ما دستور داده است يهود و نصارا را دوست خود نگيريم و هر كسي چنين كند از آنها است: «يا أيُّها الّذِين آمنُوا لا تتّخِذُوا الْيهُود والنّصارى أوْلِياء بعْضُهُمْ أوْلِياءُ بعْضٍ ومنْ يتولّهُمْ مِنْكُمْ فإِنّهُ مِنْهُمْ إِنّ‌الله لا يهْدِي الْقوْم الظّالِمِين؛ اي كساني كه ايمان آورده‏‌ايد يهود و نصاري را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضي از آنان دوستان بعضي ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستي گيرد از آنان خواهد بود آري خدا گروه ستمگران را راه نمي‌‏نمايد.» (آل‌عمران/51) همچنين قرآن مي‌فرمايد؛ آن گروه از مسلمانان كه براي دوستي با مسيحيان و يهوديان شتاب مي‌ورزند، دل‌هاي‌شان بيمار است و به زودي پشيمان خواهند شد: «فترى الّذِين فِي قُلُوبِهِمْ مرضٌ يُسارِعُون فِيهِمْ يقُولُون نخْشى أنْ تُصِيبنا دائِرةٌ فعسى‌الله أنْ يأْتِي بِالْفتْحِ أوْ أمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فيُصْبِحُوا على ما أسرُّوا فِي أنْفُسِهِمْ نادِمِين؛ مي ‏بيني كساني كه در دل‌هاي‌شان بيماري است در [دوستي] با آنان شتاب مي ‏ورزند مي‏ گويند مي‏ ترسيم به ما حادثه ناگواري برسد اميد است‏ خدا از جانب خود فتح [منظور] يا امر ديگري را پيش آورد تا [در نتيجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏‌اند پشيمان گردند.» (آل‌عمران/52) 
معاون  امور  بين‌الملل  مجمع جهاني تقريب مذاهب  اسلامي

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون