• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5884 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر

اخبار

تنبيه بدني دانش‌آموز بجنوردي توسط معلم عصباني

اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه موضوع تنبيه دانش‌آموز يكي از مدارس بجنورد توسط معلم با جديت در حال پيگيري است. در متن اين اطلاعيه آمده است: «با توجه‌ به عمل خلاف قانون رخ‌ داده در تنبيه دانش‌آموز پايه هفتم مدرسه ابوريحان بجنورد در روز يكشنبه گذشته، پس از انجام بررسي‌هاي لازم در گام اول از خانواده اين دانش‌آموز دلجويي شد.» در بخشي ديگر عنوان شده است: «فرد خاطي به هيات تخلفات معرفي شده و مطابق قانون، تصميم مقتضي اتخاذ خواهد شد.» اداره كل آموزش‌وپرورش خراسان شمالي در ادامه اين اطلاعيه آورده است: «مطابق قانون انجام هر گونه تنبيه بدني ممنوع بوده و با متخلفان در اين زمينه برخورد خواهد شد.»


سرقت طلا از دختر همسايه توسط خواستگار او

مرد جواني كه در اقدامي هولناك دختر همسايه را با چوب‌دستي به‌ قصد سرقت طلا كتك زده بود، با هوشياري پليس تهران دستگير شد. چندي پيش، زن جواني به يكي از كلانتري‌هاي غرب تهران مراجعه كرد و در مقابل افسر نگهبان گفت: «در خانه مشغول تماشاي تلويزيون بودم كه ناگهان مردي نقاب‌دار درب را با لگد شكست و بدون اينكه حرفي بزند، مرا با چوبي كه در دست داشت، هدف ضرب‌وجرح قرار داد و طلاهاي داخل كمد را سرقت كرد. او پس از ارتكاب جرم و قبل از رسيدن پليس فرار كرد.» پس از ثبت شكايت و تشكيل پرونده در دادسراي ناحيه 34 (ويژه سرقت)، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي وارد عمل شدند و با توجه به حساسيت موضوع، براي بررسي‌هاي ميداني به محل وقوع جرم رفتند. تحقيقات اوليه نشان داد كه سارق با نقشه قبلي اقدام به سرقت كرده و با توجه به اينكه او از وجود طلاها در كمد اتاق خواب خبر داشته است، فرضيه آشنايي فردي با شاكي مطرح شد. كارآگاهان با بررسي دوربين‌هاي مداربسته اطراف ساختمان مورد نظر، لحظه ورود و خروج سارق را مشاهده كردند. شاكي در اين مرحله از تحقيقات متهم را شناسايي كرده و گفت: «او پسر پيرزن همسايه است.» تيم تحقيق به ‌دنبال اين سرنخ، اقدامات اطلاعاتي را آغاز كردند و متوجه شدند كه پسر جوان داراي سوابق كيفري است و به ‌شدت به مواد مخدر اعتياد دارد، همچنين از زمان وقوع سرقت، او به خانه خود بازنگشته است. در گام بعدي، كارآگاهان با انجام اقدامات گسترده مخابراتي و اطلاعاتي دريافتند كه متهم پس از ترك ساختمان، با تاكسي اينترنتي به خانه يكي از دوستانش در پرندك رفته و اكنون در آنجا مخفي شده است. تيم پليس پس از كسب اين اطلاعات، بي‌درنگ با دستور قضايي بازپرس پرونده به پرندك رفتند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس، مرد جوان را در يك عمليات ضربتي دستگير و همچنين طلاهاي مسروقه را كشف كردند. مرد جوان پس از انتقال به اداره پليس تحت بازجويي قرار گرفت و ماجرا را اين‌گونه توضيح داد: «مادرم به ‌دليل تنهايي، مدام براي درد دل به خانه دختر همسايه مي‌رفت، وقتي به اين موضوع اعتراض كردم، او گفت كه دختر همسايه فردي موجه و پولدار است و قصد دارد برايم خواستگاري كند، حتي از صحبت‌هايش متوجه شدم كه دختر جوان طلاهاي خود را در كمد اتاق‌ خوابش نگهداري مي‌كند.» متهم در ادامه گفت: «وقتي متوجه شدم دختر جوان طلاهاي زيادي در كمد اتاق خواب دارد، تصميم به سرقت گرفتم. روز حادثه، ابتدا صورتم را با يك پارچه پوشاندم و وقتي ديدم او تنها در خانه است، درب را با لگد شكستم، سپس زن جوان را هدف ضرب‌وجرح قرار دادم و به اتاق خوابش رفتم تا طلاها را سرقت كنم.» او همچنين گفت: «پس از سرقت طلاها، سريعا از خانه خارج شدم و با يك تاكسي اينترنتي به ‌مقصد خانه دوستم در پرندك رفتم، قصد داشتم طلاها را براي تهيه پول مواد مخدر زير قيمت بفروشم كه توسط پليس دستگير شدم، مادرم در اين ماجرا بي‌گناه است و ناخودآگاه همه‌ چيز را به من گفت.» پس از پايان اين اعترافات تكان‌دهنده، كارآگاهان ماموريت يافتند با تجزيه و تحليل اطلاعات، تحقيقات خود را ادامه دهند. با صدور قرار قانوني از سوي بازپرس دادسراي ناحيه 34 (ويژه سرقت)، متهم براي طي مراحل قانوني به زندان اعزام شد.


تريلر جان دانش‌آموزان را گرفت

حمد‌اله رحمتي‌پور‌، رييس پليس راهور استان البرز در تشريح جزييات اين خبر گفت: «پيش از ظهر روز ۲۴ مهر ماه يك كاميون در مسير شمال به جنوب بلوار انرژي اتمي كرج به علت نقص فني در ترمز به‌ شدت با يك دستگاه تاكسي پرايد تصادف مي‌كند.» او گفت: «در اين حادثه تلخ متاسفانه از 4 سرنشين اين تاكسي كه همگي دانش‌آموز بودند 2 نفر آنها در دم جان خود را از دست داده و 2 نفر ديگر به همراه راننده تاكسي بلافاصله به مراكز درماني منتقل شدند.» رييس پليس راهور استان البرز گفت: «يك راننده وانت مزدا كه در حاشيه خيابان حضور داشت به صورت سطحي مصدوم شده است.» رحمتي‌پور در پايان با بيان اينكه بررسي جزييات بيشتر اين حادثه از سوي كارشناسان پليس راهور در دست بررسي است از رانندگان خواست: «از ايمن بودن وسيله نقليه خود و بازديد دوره‌اي از آن اطمينان حاصل كرده و در صورت وجود مشكل و نقص در اولين فرصت اقدام به رفع آن كند.» محمد يساولي، رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري كرج گفت: «در پي تماس شهروندان با سامانه 125، از واژگوني يك دستگاه خودروي كمپرسي در بلوار موذن، ابتداي بلوار انرژي اتمي مطلع شديم كه بلافاصله نيروهاي عملياتي از ايستگاه‌هاي 122، 103، 102 به محل حادثه اعزام شدند.» او با بيان اينكه در اين حادثه يك دستگاه خودروي كمپرسي بر اثر انحراف منجر به واژگوني روي يك دستگاه خودرو پرايد و مزدا شد، گفت: «اين حادثه منجر به فوت سه نفر از سرنشينان خودروي پرايد و مصدوميت دو نفر ديگر از سرنشينان خودرو مذكور و همچنين مصدوميت يك نفر از سرنشين خودرو مزدا شد كه بلافاصله با اعزام اكيپ نجات، افراد خارج و تحويل عوامل انتظامي، اورژانس و موقعيت حادثه ايمن‌سازي شد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون